پیام فارس

آخرين مطالب

انتقاد رئیس جهاددانشگاهی فارس از بی‌توجهی به مطالبات این نهاد؛

جبران خسارات جهاددانشگاهی از اغتشاشات آبان در بن بست وعده‌ها علمي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با انتقاد از مسئولان این استان به دلیل آنچه بی توجهی به خواسته‌ها و مطالبات به حق این نهاد عنوان می‌کرد، گفت: متاسفانه جبران خسارت‌های میلیارد تومانی وارد شده به این نهاد طی اغتشاشات آبان سال گذشته در بن بست وعده‌ها گیر افتاده است.

دکتر مظاهر بابایی یکشنبه 25 خرداد در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در حالیکه جهاددانشگاهی از تمام ظرفیت، توان و امکانات خود برای تحقق اهداف توسعه‌ای استان، استفاده کرده است، مسئولان و دستگاه های مسئول در سطوح مختلف، در قبال تعهدات قانونی خود هم احساس مسئولیت نمی‌کنند.
او با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی، ظرفیتی عظیم را در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، تحقیقاتی و ... را در مسیر شکوفایی و رشد استان فارس به کار گرفته است، گفت: متاسفانه علیرغم اشراف همگان به توانائی های جهاددانشگاهی، نگاه خوبی را به این ظرفیت و توانمندی‌ها شاهد نیستیم.
بابایی با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است که ارائه آموزش‌های آکادمیک و کوتاه مدت، بخشی از اعتبارات آن را تامین می‌کند، گفت: در جریان اغتشاشات آبان، مجتمع آموزشی- پژوهشی این نهاد به شکل کامل سوخت و یکی از پرسنل انتظامات این نهاد، دچار آسیبهای جدی شد.
وی حجم خسارت‌های ریالی وارد شده به ساختمان و تجهیزات جهاددانشگاهی در اغتشاشات آبان را براساس برآوردهای سال گذشته بالغ بر 10 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: علیرغم پیگیری‌های شفاهی و کتبی فراوان از طریق دستگاه‌های مسئول در استان فارس و شهرستان شیراز، متاسفانه تاکنون هیچ مساعدتی در مسیر جبران خسارت‌ها انجام نشده است.
رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به اینکه ساختمان مذکور بیمه حوادث بوده است، گفت: هیچ یک از متولیان امر حاضر به پاسخگویی شفاف و مستدل در خصوص خسارت‌های میلیاردی به این نهاد نیستند.
او با بیان اینکه مجتمع آموزشی- پژوهشی جهاددانشگاهی استان فارس، از محل اعتبارات داخلی این نهاد، طی سال‌های گذشته احداث شده بود، گفت: متاسفانه این سرمایه که در اصل، متعلق به پرسنل جهاددانشگاهی‌ و در اختیار عموم افراد جامعه خصوصا شهروندان ساکن در نقاط کمتر برخوردار است، از دست رفت، حال آنکه مسئولان جز ابراز تاسف و دادن وعده اقدامی نکرده اند.
بابایی با انتقاد از نحوه مواجهه مسئولان استان گفت: علیرغم تمام چالش‌ها و مشکلات اعتباری، بخشی از این ساختمان بازسازی و تجهیزات جدید برای آن تامین شد اما آقایان حتی برای دریافت تسهیلات هم به جهاددانشگاهی روی خوش نشان نداده و مساعدت نکرده‌اند.
او با بیان اینکه اغتشاشات آبان بیشترین خسارتهای ممکن را در فارس به جهاددانشگاهی وارد کرده است، گفت: در این حوادث، یکی از نیروهای خدوم جهاددانشگاهی به شدت مصدوم شد که همه مسئولان استان در جریان روند معالجات او هستند.
بابایی با تصریح اینکه تاسف خوردن و ابراز همدردی کردن و وعده دادن، مشکلات جهاددانشگاهی را مرتفع نکرده و نمی‌کند، گفت: تلاش کردیم تا با رایزنی از مسیرهای مختلف، حداقل همراهی در تامین هزینه‌های تحمیل شده به جهاددانشگاهی فارس را جلب کنیم اما ظاهرا هیچ یک از مسئولان و دستگاه‌های مسئول، خود را نسبت به زیان‌های وارد به این نهاد، متعهد و پاسخگو نمی‌‍دانند.
رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به اینکه حتی قدمی برای تامین تسهیلات بانکی، به عنوان حداقل همراهی ممکن، هم از سوی مسئولان این استان برداشته نشده است، گفت: انتظار ما از مسئولان اجرایی بسیار بیشتر از ابراز همدلی و وعده‌های سرخرمن بود.
بابایی با بیان اینکه امروز جهاددانشگاهی فارس علاوه بر از دست دادن 10 میلیارد سرمایه مادی، بیش از 3 میلیارد تومان نیز به پیمانکاران بابت بازسازی ساختمانی که در اغتشاشات آبان سوخت، بدهکار است، گفت: ساختمانی که سوخت، در یکی از نقاط کمتر برخوردار شهر شیراز، خدمات قابل توجهی را به بخش اعظمی از شهروندان ارائه می‌داد.
رئیس جهاددانشگاهی استان فارس، خواستار همراهی مسئولان و نمایندگان کنونی فارس در مجلس شورای اسلامی برای تامین خسارت‌های وارد شده به این نهاد شد و گفت: امیدوار هستیم که مسئولان استان نسبت به این موضوع با حساسیت و دقت نظر بیشتری ورود کنند.
بابایی ضمن تاکید براین نکته که مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی، به واسطه موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در منطقه‌ی کمتر برخوردار شیراز، دسترسی عموم مردم خصوصا اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه را به امکانات مختلف این نهاد علمی دانشگاهی فراهم کرده بود، ابراز امیدواری کرد که با همراهی نمایندگان فارس در مجلس و همکاری و تعامل مسئولان، زمینه بازگشت کامل این مجتمع به روند خدمت رسانی مطلوب، فراهم شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/132438/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد