پیام فارس

آخرين مطالب

پرونده برانکو و دلارهایی که هدر می روند! ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس که در یک سال گذشته حضور فعالی در جلسه‌ها داشته‌اند را باید مقصر پرونده‌های جدید از جمله پرونده برانکو علیه این باشگاه دانست
در پرونده برانکو هیأت مدیره پرسپولیس چقدر مقصر است؟
از زمان جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس بیش از یک سال می‌گذرد. روزها و هفته‌ها و ماه‌ها آمدند و رفتند و در این مدت از سوی مدیران پرسپولیس‌ فقط یک جمله شنیده شد: «قصد مذاکره با برانکو را داریم!» در این میان گویی اصلا در خاطر این افراد نبود که ماه‌ها پیش از جدایی برانکو، درست زمانی که او تیمش را برای قهرمانی رهبری می‌کرد، فرصت‌های زیادی در میان بود تا مذاکراتی برای پرداخت مطالباتش انجام و منابعی برای تأمین این پول، تامین شود.
برانکو ایوانکوویچ با وجود اینکه یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد داشت، به خاطر دریافت نکردن مطالباتش، با حوصله نامه‌های قانونی به باشگاه ارسال کرد و بر اساس همین نامه‌ها، با اتکا به بند قراردادش - که اگر سه ماه حقوق نگیرد می‌تواند قراردادش را فسخ کند - پرسپولیس را ترک کرد.
از همان روزها هواداران این باشگاه نگران وضعیت مطالبات این مربی بودند که داستان شکایت مرد کروات هم مانند مانوئل ژوزه نشود. با این حال مدیران "کاربلد" پرسپولیس دقیقا همان راه را در پیش گرفتند تا بلکه پرداخت این پول بر گردن دوران مدیریتی آن‌ها نباشد!
از همان روزهای ابتدایی، برانکو در تلاش بود که مطالباتش را بگیرد و در این راه حتی پیشنهاد مذاکره در استانبول را پذیرفت اما پرسپولیسی‌ها هیچ عزمی برای پرداخت نداشتند. مذاکرات متعددی انجام شد اما هر بار هیچ قدمی از سوی هیات مدیره پرسپولیس و مدیران این باشگاه برداشته نشد که مطالبات سرمربی تیمشان را پرداخت کنند تا اینکه در نهایت برانکو به همراه دستیارانش شکایت کردند و حکم قطعی علیه پرسپولیس‌ گرفتند.
در آخرین مذاکرات دو طرف که در سفارت ایران در کرواسی برگزار شد، برانکو که در فیفا تقاضای یک میلیون و ٧٠٠ هزار یورو کرده بود، حاضر شد فقط ٩5٠ هزار یورو بابت اصل حقوق فصل ٩٧ - ٩٨ خود بگیرد و دیگر شکایت را پیگیری نکند. در واقع برانکو که در فیفا تقاضای غرامت هم داده بود، پس از مذاکرات کرواسی می‌پذیرد که فقط حقوق عقب افتاده خود را بابت کاری که انجام داده است بگیرد اما باز هم اقدامی برای پرداخت پول انجام نمی‌شود.
در نهایت این ماجرا به جایی رسید که برانکو توانست حکم یک میلیون و 55 هزار یورویی علیه پرسپولیس بگیرد در حالی که 5 درصد هم سود سالیانه به آن تعلق می‌گیرد. به عبارت دیگر در همین گیر و دار، یک مبلغ ١٠5 هزار یورویی و یک مبلغ 5٢ هزار و ٧5٠ یورویی به عنوان سود 5 درصدی به ٩5٠ هزار یورو پیشنهادی برانکو اضافه شد؛ یعنی پرسپولیس‌ تا اینجا باید ١5٧ هزار و ٧5٠ یورو بیشتر بپردازد.
حالا پرسپولیسی‌ها برای طولانی تر شدن زمان دادرسی و به عبارتی خریدن زمان، هزینه کرده‌اند تا به CAS اعتراض کنند. در این میان دارو بوشیچ (وکیل برانکو) در مصاحبه‌ای که با ایسنا داشت، صرحتا عنوان کرد که پرسپولیس‌ باید برای شروع دادرسی در دادگاه عالی ورزش مبلغ ١٠4 هزار فرانک ( بابت اعتراض به رای برانکو، زلاتکو، مارکو و پانادیچ) به CAS بپردازد اما سرپرست باشگاه مدعی شد این مبلغ در حدود 65 هزار فرانک خواهد بود.
با این حساب باید گفت همان ادعای رسول‌پناه هم حدود 6١ هزار یورو به پرونده برانکو ایوانکوویچ اضافه می‌کند؛ یعنی با احتساب مبالغ قبلی در واقع تا این جا ٢١٨ هزار و ٧5٠ یورو به مبلغ اولیه برانکو اضافه شده است. حال اگر این مبلغ را با قیمت روز یورو به تومان تبدیل کنیم، تا "امروز" پرسپولیس‌ باید حدود 4 میلیارد و 6٠٠ میلیون تومان بیشتر پرداخت کند.
دو عضو هیات مدیره فعلی باشگاه پرسپولیس یعنی علی رغبتی و مهرداد هاشمی، بیش از یک سال است که عضو هیات مدیره سرخ‌ها هستند. آنها از ابتدا در جریان مطالبات برانکو بودند و بدون اتخاذ تصمیمی برای پرداخت این پول در یک سال اخیر، پرونده کالدرون و بودیمر را هم به پرونده‌های پرسپولیس اضافه کردند. این دو عضو هیات‌ مدیره که در مصاحبه‌های خود، حرف‌های خوبی بر زبان می‌آورند، بیش از یک سال فرصت داشتند که حداقل اجازه ندهند پرونده جدیدی علیه پرسپولیس ایجاد شود اما با بی خیالی تمام، منتظر شدند پرونده روال قانونی را طی کند تا بلکه در زمان نبود آنها و احتمالا حضور مدیر جدید، باشگاه مجبور به پرداخت این پول شود.
این مسائل بخشی از سوء مدیریت پرسپولیس است. دقیقا همان سیاستی که در پرونده برانکو و دستیارانش اتخاذ شده، برای پرونده کالدرون و دستیارانش هم اعمال می‌شود. شاید اگر قرار بود این پول‌های اضافی از جیب اعضای هیأت‌مدیره پرداخت شود، خیلی زودتر از این‌ها، پرونده برانکو و کالدرون مختومه شده بود. البته در این میان نباید فراموش کرد این ضعف مدیریتی مشهود، فقط به منابع مالی پرسپولیس‌ ضربه نمی‌زند بلکه وجهه این باشگاه را در مجامع بین‌المللی خدشه‌دار می‌کند.
منبع: isna.ir

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/132969/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید