پیام فارس

آخرين مطالب

با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور؛

هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ع) فارس شد اجتماعي

هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ع) فارس شد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- هزار واحد مسکونی با حضور سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور چهارشنبه 11 تیرماه 99 تحویل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان فارس شد.

این واحدهای مسکونی با مشارکت خیرین مسکن ساز و با اعتباری بیش از پنج میلیارد و 500 میلیون تومان ساخته شده است.
در این مراسم تعدادی از خیرین مسکن ساز، استاندار فارس، رییس کل دادگستری فارس، دادستان شیراز، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، عبدالرضا قاسمپور معاون استاندار فارس و جمع دیگری از مسوولان استان حضور داشتند.
همچنین با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) هزار و 500 جهیزیه به نوعروسان و 2 هزار کالای دیگر بین مددجویان کمیته امداد استان فارس توزیع شد.

پیام فارس


مسکن، اشتغال و فرهنگ سازی سه ماموریت کمیته امداد است
سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم تحویل این واحدهای مسکونی و تجلیل از خیران مسکن ساز استان فارس گفت: استان فارس در عرصه های مختلف خدمتگزاری در کمیته امداد پیشرو بوده است؛ وحدت و همدلی که در استان فارس حول نماینده ولی فقیه و استاندار فارس و نمایندگان مجلس وجود دارد باعث شده این استان در عرصه های مختلف پیشرو باشد.
وی ادامه داد: تحول در تاریخ خدمتگزاری به نیازمندان در ماه مبارک رمضان را در برگزاری رزمایش همدلی شاهد بودیم و انقلابی شکل گرفت که دنیا مات و مبهوت بود.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: شیوع ویروس کرونا محدودیت های جدی در کشور ایجاد کرد و تعطیلی کسب و کارها را به دنبال داشت، اما با وحدت و همدلی اتفاق خوبی در برگزاری رزمایش همدلی و کمک مومنانه رخ داد.
وی با اشاره به گفته های برخی افراد که می گویند کمیته امداد تنها از صندوق صدقات، صدقات را جمع آوری و به نیازمندان کمک می کند، اظهارکرد: این اقدام بخشی از کارهای کمیته امداد است؛ کمیته امداد مکلف است از سالمندان و بیماران صعب العلاج به صورت مادام العمر حمایت کند.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: برای بقیه مددجویان باید زمینه تلاش و فعالیت و اشتغال فراهم شود که ماموریت اصلی کمیته امداد توانمندسازی است.
بختیاری افزود: جایگاه کمیته امداد در نظام مقدس اسلامی، بال مهربانی نظام است، ما باید چتر بیندازیم، یتیم هایی که به هر دلیل بی سرپرست شدند باید بزرگ شوند و همراه با کار فرهنگی سنگرهای خدمت را به دست بگیرند.
وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 80 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد دانشجو هستند که از این تعداد هزار نفر در مقطع دکتری تحصیل می کنند؛ حدود 378 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد داریم که اکثر آنان سرپرست خود را به دلیل تصادف، بیماری و طلاق از دست دادند.
رییس کمیته امداد با تقدیر از تلاش خیرین مسکن ساز گفت: در سبدی که به محرومان می خواهیم بدهیم جایگاه مسکن بسیار مهم است چرا اگر در این زمینه کمک نشود به دلیل بالا بودن هزینه امکان خانه دار شدن مددجویان وجود ندارد.
بختیاری در ادامه افزود: در ماه مبارک رمضان 540 میلیارد تومان مردم برای اطعام مهدوی به کمیته امداد کمک کردند که 11 میلیون غذای گرم و 2 میلیون و 200 هزار بسته معیشتی اهدا شد که این نشان دهنده عمق و ارادت مردم به قران، اسلام و خداوند سبحان است.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، مسکن، اشتغال و فرهنگ سازی را سه ماموریت این نهاد دانست و گفت: کمیته امداد فارس سال گذشته حدود 12 هزار اشتغال با حدود 300 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ایجاد کرده است.
بختیاری افزود: برای امسال 400 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای ایجاد 20 هزار شغل در استان فارس پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: افرادی تحت پوشش کمیته امداد قرار داشتند که با حمایت های این نهاد کارآفرین شدند و امروز جزو خیرین هستند.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اگر اشتغال خانگی را به کمیته امداد بدهند هم پاسخگو هستیم و هم در بخش مشاغل خانگی می توانیم اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم.

پیام فارس


زمین دولتی برای ساخت مسکن مددجویان در اختیار کمیته امداد قرار می دهیم
عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز در این نشست گفت: دومین نهادی که توسط امام راحل پس از پیروزی انقلاب تاسیس شد کمیته امداد بود که یکی از خدمات ارزشمند و مستمر تاسیس شده جهت رسیدگی به امور نیازمندان است و تا به امروز توفیقات خوبی داشته و از ثمره این نهاد افراد زیادی توانستند مشکلاتشان را کاهش دهند.
وی ادامه داد: امروز کمیته امداد فعالیت در زمینه توانمندسازی از نظر اندیشه، فکر، فرهنگ و مسایل مادی را در دستور کار قرار داده است.
استاندار فارس گفت: کمیته امداد استان فارس بیش از 24 هزار دانش آموز و بیش از 4 هزار دانشجو را تحت پوشش خود دارد که این افراد در آینده می توانند به عنوان توانمند دست نیازمندان دیگر را بگیرند.
رحیمی افزود: بیش از 200هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان فارس قرار دارند که 80 هزار حامی در این زمینه خدمات رسانی می کنند.
وی ادامه داد: از افتخارات کمیته امداد و مدیران فارس این است که تلاش می کند هر روز با توانمندسازی تعدادی را از تحت پوشش خارج کند.
استاندار فارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: بیشترین جذب در زمینه تسهیلات اشتغالزایی استان فارس مربوط به تسهیلات روستایی بوده که منجر به اشتغال روستایی می شود.
رحیمی همچنین با بیان اینکه ساخت واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد احساس امنیت را برای آنان به ارمغام می آورد افزود: بیش از هزار واحد مسکونی در سال 98 خریداری و در اختیار نیازمندان قرار داده شد که این فعالیت ارزشمند است.
وی خطاب به رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: در استان فارس این آمادگی وجود دارد که هر کجای استان که کمیته امداد بخواهد فعالیتی را در زمینه مسکن انجام دهد خارج از نوبت زمین دولتی را در اختیار قرار دهیم.
استاندار فارس با بیان اینکه در ارتباط با اشتغال روستایی مجموعه کمیته امداد در اولویت ماست گفت: مجموعه خیرین استان از جمله خیرین مسکن ساز و سلامت علاقه مند هستند به کمیته امداد کمک کنند.
رحیمی از رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خواست در ارتباط با تسهیلات در اختیار کمیته امداد، استان فارس را در حد و اندازه استان ببیند و به این استان توجه ویژه داشته باشد.

پیام فارس


محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس نیز در این نشست گفت: کمیته امداد فارس تنها امداد معیشت را دنبال نمی کند بلکه پرداختن به پرورش روح و جان خانواده ها مدنظر است.
وی افزود: امروز در حوزه های قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی فرزندان تحت پوشش کمیته امداد در سطوح ملی و بین اللملی موفق بوده اند و برخی از فرمانداران، بخشداران، مدیران و نمایندگان مجلس از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بودند.
وی با تشکر از همراهی خیرین در اجرای پروژه های کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: در سال جاری که سال جهش تولید است خیرین به لحاظ کمی و کیفی در بحث مسکن و جهیزیه پرشتاب تر فعالیت خواهند کرد.
برچسب‌ها
سید مرتضی بختیاری کمیته امداد امام خمینی (ره) شیراز فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/135270/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بهره مندی500 نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر

راه‌حل معمای امنیت در خاورمیانه

مشرق: چرا آقازاده‌های خاص با فیلیمو همکاری تنگاتنگی دارند؟

چرا «کاهش مصرف کالری» در ایران خطرناک است؟

ببینید | ویدئوی جدید القسام دربارۀ اسرای صهیونیست

در نمایشگاه کتاب امسال، همراه «مهر بان» باشید

اسرائیل زیر منگنه پذیرش آتش‌بس

یورش همه‌جانبه ارتش اسرائیل به رفح

فرجام دوئل داغ اصولگرایان

شوک دوم به شانا

سپرهسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟

یک اقتصاددان: تعریف دولت از مردم آنهایی است که می‌توانند جت شخصی بخرند

الگوی چینی ترک برداشت

عوارض قرص و پودرهای لاغری و چاقی

اجرای 80 برنامه توسط کاروان خادمین حرم حضرت معصومه(س) در گلستان

اجرای 500 عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در استان فارس

لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی

جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید

عوامل موثر در بروز آرتروز زانو

توصیه‌ای مهم به والدین دارای فرزند مبتلا به تشنج

فروردین خاموش مسکن تهران

وزیر صمت: تنوع نرخ ارز ام‌الفساد است

لیست هزینه اجاره‌نشینی در آپارتمان‌های لوکس تهران؛ پاسدارن 140متری، 3 میلیارد و 400 میلیون رهن کامل

حضور استاندار گیلان در تحریریه خبرگزاری مهر

اختصاص 17 هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان

سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد

محمد مهاجری: چرا تجربه شکست خورده را تکرار می‌کنید؟

روزنامه اصولگرا: «افعی تهران» احوال بخشی از طبقه متوسط پس از شکست‌های نمادین سیاسی است

حذف معلم‌بلاگرها؛ حریم شخصی کودک از ادعا تا واقعیت

روایت «فارن افرز» از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای عربستان

تردید در سلامت آب‌های معدنی!

ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه

نقش ژنتیک در بروز اختلالات تشنجی

اگر این بیماری‌ها را دارید غذای کنسروی نخورید

کاهش قیمت سکه و طلا؛ دلار ثابت ماند

رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد

بازدید از کیفیت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن

با خرید 100 خودرو هم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوید!

آغاز برنامه‌های دهه کرامت با حضور سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) در یزد

تالار حافظ شیراز میزبان200 هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود

بهترین نوجوانان و جوانان مسابقات کشوری وزنه برداری مشخص شدند

آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است

شیراز میزبان 200 هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود

جزئیات تازه از ماجرای خبرساز روغن های مسموم

رافائلِ رفت و برگشت

کاهش غیرواقعی آمار جدایی

توهم «جامعه مدنی» از سر آمریکا و جهان پرید

خواص و مضرات دانه چیا را بخوانید