پیام فارس

آخرين مطالب

توسط شهرداری شیراز؛

سه طرح بزرگ عمرانی در شیراز افتتاح شد فرهنگي

سه طرح بزرگ عمرانی در شیراز افتتاح شد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- سه طرح بزرگ عمرانی با حضور شهردار شیراز و مسئولان استانی در شهر شیراز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، شهردار شیراز در آئین افتتاح فاز دوم تقاطع شهید رودکی، بزرگراه مهندسین و بهره برداری از فاز نخست تقاطع استاد بهمن بیگی اعلام کرد: با افتخار اعلام می‌کنم که تا هفته دولت و همچنین در نیمه دوم امسال به صورت سریالی پروژه‌هایی را افتتاح و کلنگ زنی می‌کنیم و سال 99 یکی از بهترین سال‌ها برای شهرداری شیراز در زمینه افتتاح پروژه‌ها و شروع پروژه‌های شاخص باشد.
مهندس حیدر اسکندرپور گفت: طی ماه‌های گذشته علی رغم مشکلات موجود اما با همراهی و همگامی اعضای شورا و مجموعه مدیریت شهری گام‌های بزرگی را برداشتیم که افتتاح و بهره برداری از سه پروژه بزرگراه مهندسین، فاز دوم تقاطع شهید رودکی و فاز نخست تقاطع استاد بهمن بیگی بخشی از این اقدامات است.
وی هدف از احداث این پروژه‌ها توسعه معابر و تکمیل رینگ‌های پیرامونی شهر شیراز دانست و افزود: همچنین عملیات اجرایی بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی که رینگ شمال غرب شیراز را در ادامه کوهسار مهدی (عج) تکمیل می‌کند با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در حال اجراست و تلاش داریم تا روز شیراز سال آتی آن را به بهره برداری برسانیم.
شهردار شیراز با بیان اینکه رویکرد شورای پنجم و مجموعه شهرداری تعریف پروژه‌های انسان محور و طرح‌های ارتقا دهنده کیفیت زندگی شهروندان است، افزود: در کلانشهر شیراز نیازمند فضاهای انسان محور هستیم که در هر منطقه شهرداری بین سه تا پنج پروژه از این دست در دست اجرا است.
مهندس اسکندرپور در این مراسم نوید داد: عملیات اجرایی باغ ایرانی در بولوار امیرکبیر به وسعت 10 هکتار تا پایان امسال تکمیل و تقدیم شهروندان می‌شود.
وی اضافه کرد: به منظور نورپردازی شهر و ارتقای منظر شب شیراز 20 پروژه منظر شهری را تا پایان سال جاری اجرا می‌کنیم و فضای سبز شهری نیز در تعدادی از معابر هر منطقه ارتقا می‌یابد.
شهردار شیراز با اشاره به اجرای عملیات آسفالت معابر سطح شهر گفت: در راستای پاسخگویی به خواسته شهروندان از ابتدای خردادماه در سطح شهر اقدام به اجرای عملیات آسفالت کرده‌ایم و به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه گزارش آن به شهروندان اعلام می‌شود.

پیام فارس


مهندس اسکندرپور از تمام کارگران و مهندسین و متخصصین که در تکمیل طرح‌های شهری کمک کرده‌اند تشکر و از شهروندانی که در کنار محل ساخت این پروژه‌های شهری ساکن بودند نیز عذرخواهی کرد.
براساس این گزارش فاز نخست تقاطع استاد بهمن بیگی با اعتباری بالغ بر 491 میلیارد تومان در ابتدای بولوار امیرکبیر روبروی مرکز تعویض پلاک واقع شده است و از جمله مهمترین کارکردهای آن می‌توان به تکمیل رینگ پیرامونی شیراز، کاهش تردد خودروهای سنگین در بولوار امیرکبیر و تسهیل دسترسی به کمربندی اشاره کرد.
بزرگراه مهندسین در حدفاصل بولوار امیرکبیر روبروی مرکز تعویض پلاک تا تقاطع ایمان جنوبی- کمربندی واقع شده است. هزینه ساخت این پروژه که 2 هزار و 260 متر طول و 55 متر عرض دارد 263 میلیارد تومان بوده است. کاهش تردد خودروهای سنگین در بلوار امیرکبیر، سهولت دسترسی به بزرگراه شهید سلیمانی، کمربندی و استان‌های شمالی و شمال غربی و همچنین تکمیل رینگ درون شهری غربی شیراز از اهداف ساخت این بزرگراه عنوان شد.
فاز دوم تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی (پل‌های 2 و 3) در موقعیت تقاطع کمربندی-بولوار ایمان جنوبی با 73 میلیارد تومان اعتبار سومین پروژه شهری بود که امروز با حضور استاندار فارس و دیگر مقامات استانی و شهری در شیراز به بهره‌برداری رسید. افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع، کاهش تردد خودروهای سنگین در سطح شهر از طریق اتصال به بزرگراه مهندسین و تقاطع سه سطحی استاد بهمن بیگی و بهبود تردد ورودی غربی شیراز از دلایل ساخت تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی بیان شد.
رویکرد انسان محوری شهرداری شیراز بسیار ارزشمند است
همچنین نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های تقاطع استاد بهمن بیگی، بزرگراه مهندسین و تقاطع شهید رودکی گفت: رویکرد شهرداری شیراز در سالهای اخیر به نوعی انسان محوری بوده که بسیار رویکرد ارزشمندی است.
آیت الله لطف الله دژکام ادامه داد: لحاظ کردن انسان‌محوری در پروژه‌ها، به معنای توسعه بر اساس نیاز انسان و ساخت و ساز همراه با گشایش روحی و معنوی انسان‌ها و بسیار ارزشمند است.
وی با بیان اینکه سه پروژه شهری در شیراز افتتاح شد که کار بزرگی بود و امیدوارم هرچه که مایه رفاه، آسایش و خوشحالی مردم باشد به انجام برسد، ادامه داد: ساخت و ساز با گشایش در روحیه و معنویت حاصل انسان محوری است که باید به عنوان یک هدف‌گذاری و جهت گیری ارزشمند همه مدیران دیگر نیز آن را دنبال کنند.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: اگر امروز با آسیب‌های اجتماعی و معضلاتی روبه رو هستیم ناشی از توجه نکردن به جایگاه انسان است و توسعه صرف در مسیر مسائل عمرانی گره از مشکلات ما باز نخواهد کرد.
وی اظهار داشت: باید آسیب‌های اجتماعی در شهر گردشگرپذیر شیراز با تلاش همه نهادها کاهش یابد.
آیت‌الله دژکام، نگاه معاونت فرهنگی شهرداری را نگاهی خوب دانست که منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و تاکید کرد: باید حیثیت شیراز را آنقدر بالا ببریم که سربلند باشد و آن‌وقت به همگان بگوییم؛ به شیراز آی و فیض روح قدسی بجوی از مردم صاحب کمالش.
پروژه‌های افتتاح شده شهرداری شیراز خدمتی ارزشمند به شهروندان است
در ادامه استاندارفارس در مراسم افتتاح پل‌ها و تقاطع‌های غیر هم سطح بهمن بیگی، رودکی و بزرگراه مهندسین، با بیان اینکه سه پروژه یاد شده به عنوان خدمتی ارزشمند در اختیار شهروندان قرار گرفته است، اظهار کرد: ایجاد تسهیل در رفت و آمد و کاهش بار ترافیکی موجب رضایت شهروندان خواهد شد.
عنایت الله رحیمی با بیان اینکه نتیجه تلاش‌های شهرداری باید ایجاد رفاه و آرامش برای شهروندان باشد، ابراز امیدواری کرد با اجرای پروژه‌هایی مانند تقاطع بهمن بیگی و پل شهید رودکی، شاهد تقویت این رفاه و خدمت‌رسانی باشیم.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران این پروژه خاطرنشان کرد: این سه پروژه علاوه بر اینکه شمال و جنوب شهر شیراز را متصل می‌کند، با کاهش ترافیک و در پی آن کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی از پروژه‌های سبز محسوب می‌شوند.


وی با اشاره به اینکه این سه پروژه شهرداری با حدود هزار میلیارد تومان اعتبار انجام شده و به بهره برداری رسیده است، عنوان کرد: امیدواریم شهرداری شیراز با ادامه روند کاهش بروکراسی اداری توفیق بیشتری در جذب سرمایه گذاران به دست آورد.
همچنین سید عبدالرزاق موسوی رئیس شورای شهر شیراز نیز گفت: در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) شاهد بهره‌برداری از سه پروژه عمرانی بزرگ در شهرمان هستیم که این خود مایه برکت برای شهروندان سومین حرم اهل بیت است.
وی شیراز امروز را محصول تلاش‌های مردم و مسئولان در همه مقاطع تاریخی این شهر دانست، افزود: اگر امروزخ پروژه‌ای به ثمر می‌نشیند حاصل تلاش انسان‌های زیادی است که البته نه‌تنها به این دوره از شورا و شهرداری محدود نمی‌شود بلکه حتی بخشی از محصول امروز به دهه‌های گذشته برمی‌گردد.
موسوی با بیان اینکه بسیاری از خدمات و اقدامات در ادوار مختلف شورا و شهرداری به عنوان وظایف ذاتی آنها و به صورت عادی انجام می‌شود، تأکید کرد: آنچه مهم است این است که خداوند توفیق خدمت را به چه کسی عطا می‌کند و ما خدای بزرگ را شاکر هستیم که فرصت بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگی همچون این سه پروژه عمرانی را نصیب این دوره از شورا و شهرداری کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اشاره به نامگذاری سه پروژه عمرانی ورودی غربی شیراز، گفت: این شعار نیست که ما هرچه داریم مدیون شهداست و این کشوری که امروز به ما رسیده محصول خون شهیدانی است که در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات جان خود را نثار آیندگان خود کردند.
وی نامگذاری یکی از این پروژه‌ها را به نام شهید رودکی با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این سردار شهید عنوان کرد و افزود: البته وظیفه همه ماست که علاوه بر یاد و نام شهدا، راه و روش زندگی آنها را هم الگوی رفتاری خود قرار دهیم.
موسوی با اشاره به نامگذاری پروژه مهندسین، نقش متخصصان را در سازندگی این شهر و صحنه‌های مختلف تاریخ کشور، بسیار کلیدی خواند و گفت: این نامگذاری شاید پاسخگوی بخش خیلی کوچکی از زحمات مهندسان تلاش‌گر باشد.
رئیس شورای شهر شیراز خدمات مرحوم محمد بهمن‌بیگی را ماندگار توصیف کرد و افزود: شمار انسان‌هایی که از دامن آموزش عشایر منشأ خدمات بزرگی در کشور شده‌اند، بسیار زیاد است و این موضوع حاکی از اثربخشی اقدامات ایشان است.
رئیس شورای شهر شیراز در پایان با تقدیر از همه نقش‌آفرینان در مراحل مختلف پروژه‌های شیراز، اظهار امیدواری کرد که امسال شاهد افتتاح پروژه‌های مؤثر دیگری هم باشیم و اضافه کرد: البته لازم است توجه کنیم که برخی از پروژه‌های بزرگ که در حال اقدام است نمود عینی ندارند چرا که اغلب زیرساختی و یا نرم‌افزاری هستند و ما بعدها شاهد آثار کامل آنها خواهیم بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/135342/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها