پیام فارس

آخرين مطالب

برخی فرهنگیان فارس،مشکلات خود را با نمایندگان مجلس مطرح کردند سياسي

برخی فرهنگیان فارس،مشکلات خود را با نمایندگان مجلس مطرح کردند
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- نشست بررسی مشکلات فرهنگیان فارس به میزبانی جبهه مردمی ولایت‌مدار تحول‌خواه با حضور برخی فرهنگیان و نیز برخی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست که عصر شنبه 14تیرماه برگزار شد و تا شامگاه طول کشید، نخست فرهنگیان به بیان معضلات و مشکلات خود پرداختند؛ در همین رابطه ابوطالب عزیزی استاد دانشگاه فرهنگیان فارس در این جلسه کمبود فضا و مکان را مشکل دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و بیان داشت: تنها دانشگاهی که هر سال به تعداد دانشجویانش افزوده می‌شود، دانشگاه فرهنگیان است؛ اما این دانشگاه فاقد ساختمان‌های کافی و حتی سلف‌سرویس است.
وی جلوگیری از قومیت‌گرایی، خویشاوندگرایی و رابطه بازی در ورود به موقعیت‌های دانشگاه فرهنگیان را از نکات اساسی قابل پیگیری در فارس برشمرد.
وی حمایت از نیروهای اصیل انقلابی در سطح کلان، لزوم واقع‌نگری و پرهیز از نگرش‌های سیاسی در انتصابات آموزش و پرورش، ضرورت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، رسیدگی به پرداخت حقوق بازنشستگی جانبازان بر مبنای آخرین دریافتی آن‌ها، درنظرگرفتن امکانات برای به‌کارگیری فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش را از مسائل مهمی دانست که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به آن توجه کنند.
قانون مدیریت خدمات کشوری صحیح و دقیق اجرا شود
همچنین رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش فارس در این نشست با بیان اینکه بازنشستگان خواهان اجرای صحیح و دقیق قانون مدیریت خدمات کشوری هستند، گفت: اعمال سلیقه در برخی موارد این قانون سبب شده بیش‌از 80درصد قدرت خرید بازنشستگان کاهش یابد و سفره‌شان کوچکتر شود.
حمزه رستمی عنوان کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با بودجه‌های قطره‌چکانی ناقص اجرا شده است و اختلاف حقوق بازنشستگان و شاغلان به 50درصد رسیده است که با برآورد موجود بیش از 35هزار میلیارد تومان برای رفع این فاصله نیاز است که شرایط را به مراتب دشوارتر می‌کند.
وی با بیان اینکه بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش کامل و کارآمد نیست، افزود: تنها راه برون‌رفت از این مشکل تجمیع بیمه تکمیلی شاغلان و بازنشستگان است.
رستمی پیشنهاد تشکیل فراکسیون بازنشستگان را در مجلس شورای اسلامی به نمایندگان فارس ارائه کرد و این موضوع را گامی برای تحقق مطالبات بازنشستگان دانست.
رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش فارس ابراز کرد: دیده صدقه و ترحم در شأن بازنشستگان نیست و باعث کسر شأن آن‌هاست.
یکی از فرهنگیان عضو جبهه مردمی ولایت‌مدار تحول‌خواه در این نشست با بیان اینکه اینک آموزش و پرورش اولویت اول کشور نیست، گفت: تربیت در آموزش و پرورش باید در اولویت قرار گیرد. 
عسکری با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی دامان دانش آموزان را گرفته است، افزود: برنامه‌ریزی نکردن مسوولان باعث کمبود نیروی انسانی و ورود نیروی بی‌کیفیت، افت تحصیلی، تشکیل نشدن کلاس و بالارفتن تراکم کلاس شده است.
وی بیان داشت: بیش از 30 درصد مدارس کشور تخریبی است و ضریب امنیت دانش‌آموزان به‌ویژه در فارس اندک است.
این فرهنگی بیان داشت: ناکارآمدی آموزش و پرورش در استفاده از فناوری‌های نوین، جایگاه این دستگاه را در دورنمای تعلیم و تربیت کشور نمایان کرده است.
در ادامه این نشست، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به خواسته‌های فرهنگیان پاسخ دادند.
جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: معضلات اقتصادی معطوف به آموزش و پرورش نیست؛ بلکه در حال حاضر در حوزه‌های مختلف مانند مسکن، خودرو، ارز و سکه مشکل داریم که بخشی از آن به دلیل تحریم‌ها و بخشی دیگر به‌دلیل سوءمدیریت‌ است.
وی افزود: بی‌عدالتی در جامعه بین اقشار کارمند و تحت تکفل دولت بیشتر است و برای مثال عدالت در ارائه حقوق به شاغلان و بازنشستگان رعایت نشده است.
ارتقای جایگاه آموزش و پرورش، عدالت اجتماعی را همراه دارد
قادری عنوان کرد: عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند توجه به جایگاه آموزش و پرورش در توسعه هر کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
این نماینده مجلس اظهار داشت: امروز در شرایطی نیستیم که بتوانیم یک‌باره مشکلات موجود را حل کنیم. برای همسان‌سازی حقوق به چند ده میلیارد تومان بودجه نیاز داریم؛ این در حالی است که اقتصاد ما تک‌محصولی است و افزایش نرخ ارز، تولید داخلی را تحت‌تاثیر قرار داده است و هم‌اکنون دولت از طریق استقراض از بانک مرکزی که بدترین شکل تامین مالی است، در حال تامین حقوق کارمندانش است.
استاد اقتصاد دانشگاه شیراز با بیان اینکه رویه‌های نادرست باید اصلاح شود، ابراز داشت: ظرفیت‌های آموزش و پرورش باید به درستی به کار گرفته شود؛ اما تحت تاثیر سیاسی‌کاری‌ها از این توان استفاده نشده است و از همین رو است که باید دامنه اثرگذاری آموزش و پرورش افزایش یابد.
وی عنوان کرد: خود فرهنگیان باید راهکار ارائه دهند و زمینه را برای اثرگذاری خود فراهم کنند. صندوق ذخیره فرهنگیان نیز باید منابع خود را در حوزه‌های آموزش و پرورش به کار گیرد.
قادری با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی بیان کرد: مسایل موجود در این حوزه را می‌توان در فضای مجازی مطرح و جمع‌آوری کرد و از پیشنهادها برای ارتقای این نهاد بهره گرفت.
این نماینده مجلس یکی از راهکارهای حل مشکل فرهنگیان را استفاده از ظرفیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان دانست و همچنین درباره حل مسائل مربوط به دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: شیوه پذیرش معلم در آموزش و پرورش پذیرفتنی نیست؛ همچنین شیوه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان نیز چنین است؛ این در حالی است که آموزش و پرورش باید نیروهای نخبه، توانمند، سالم و دغدغه‌مند را به‌کار گیرد.
همه ظرفیت‌های نظام باید صرف آموزش و پرورش شود
دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این نشست عنوان کرد: اگر بر این باوریم که مبدا تحول در نظام اسلامی از آموزش و پرورش سرچشمه می‌گیرد، باید همه ظرفیت‌های نظام صرف همین مجموعه شود.
ابراهیم عزیزی ابراز داشت: اگر می‌خواهیم آینده کشور را درست، منطقی، هوشمندانه و مدبرانه پیش بریم باید نگاه خود را معطوف به حوزه آموزش و پرورش کنیم؛ زیرا اقتصاد اسلامی، صحیح و کارآمد مبتنی بر ارزش‌های دینی از مسیر آموزش و پرورش میسر می‌شود.
عزیزی ابراز داشت: مشکلات جامعه فرهنگیان خود گویای دلیل عقب‌ماندگی مدارس دولتی، بی‌توجهی به بازنشستگان و تجمعات ناراضیانی است که اقدام به مقاله‌نویسی و شب‌نامه‌نویسی می‌کنند.
عزیزی افزود: وزیر آموزش و پرورش باید به عنوان متولی این حوزه، در کمیسیون آموزش مجلس و در صحن علنی پاسخگو باشد و به خواست‌های به‌حق جامعه فرهنگیان پاسخ دهد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش دچار سیاسی‌کاری شده، افزود: باندهای قدرت و ثروت اجازه نمی‌دهند آموزش و پرورش به جایگاه رفیع خود برسد و درصددند معلم و مدرسه را نیز وسیله ابزاری مطامع سیاسی خود کنند که این، ظلم به معلم و نظام تعلیم و تربیت است و امروز کانون‌های قدرت و ثروت باید پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی استان و کشور باشند.
وی ادامه داد: این باندها باید پاسخ دهند که ثروت خود را از کجا آورده‌اند و شاهدیم برخی به نام یتیمان مجتمع آموزشی می‌سازند؛ اما به کام ثروتمندان برداشت می‌کنند.
عزیزی ادامه داد: آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی فارس باید به این پرسش‌ها پاسخ دهند، یا جواب آنان قانع‌کننده است یا باید پذیرای تخلفات خود باشند.
ارزیابی اقتدار هر نظام در گرو آموزش و پرورش است
همچنین علیرضا پاک‌فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این نشست عنوان کرد: ارزیابی هر نظام به مجلس آن است اگر مجلس قدرت‌مند و توان‌مند باشد، آینده آن نظام مقتدر است؛ اما اگر مجلس ترسو و بیسواد و نان به نرخ روز خور بود، نظام هم همین خواهد شد.
پاک فطرت ادامه داد: ارزیابی اقتدار هر نظام در گرو آموزش و پرورش آن است. نمی‌توان از معلمی که در الفبای اقتصادی مانده توقع داشت.
وی عنوان کرد: اهمیت نظام آموزش و پرورش به سمت کادر اداری رفته است؛ درحالیکه رهبری می‌گویند معلم باید حرف اول را بزند؛ از همین رو است که باید به معلم اهمیت داد اگر می‌خواهید به نظام آموزش و پرورش اقتدار دهید.
این نماینده مجلس با بیان اینکه کار از شعار گذشته و باید وارد عمل شد، افزود: موضوع آموزش و پرورش مهمتر از مسایل معیشتی ظاهری است و امیدوارم مجلس انقلابی بتواند در سال جاری بودجه آموزش و پرورش را حداقل دو برابر کند؛ آن هم نه برای ساخت مدارس، چراکه شهرداری‌ها باید در کلان‌شهرها مدارس را بسازند و آموزش و پرورش فقط باید بر امر تعلیم و تربیت متمرکز باشد.
جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت،پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی هم گفت:‌ مافیای کنکور تنه به تنه مافیای خودرو و ‌ نفت می‌زند و پول‌های کثیفی در آن رد و بدل می‌شود؛ در این میان، راه اصلاح این مسایل اجرای تمام و کمال سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی عنوان کرد: آموزش و پرورش در حال حاضر باوجود همه مشکلات ظرفیت‌هایی اقتصادی دارد که باید به کار گرفته شود.
برچسب‌ها
مجلس شورای اسلامی قانون مدیریت خدمات کشوری دانشگاه فرهنگیان صندوق ذخیره فرهنگیان رتبه بندی فرهنگیان فارس فرهنگیان

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/135520/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده