پیام فارس

آخرين مطالب

آیا محدودیت‌های کرونایی حال فارس را خوب خواهد کرد؟ سياسي

آیا محدودیت‌های کرونایی حال فارس را خوب خواهد کرد؟
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - محدودیت های کرونایی در شیراز و 35 شهرستان استان فارس از امروز به مدت یک هفته اعمال شده است ، این محدودیت‌ها که پیشتر و در اوایل سال بسیار بیشتر از سوی شهروندان شیراز جدی گرفته می‌شد آمده است تا حال شهرمان را خوب کند ، به شرط آنکه با استقبال شهروندان همراه باشد.

شیراز و بسیاری از شهرستان های جنوبی این استان این روزها حال و روز خوبی ندارند ، ویروس کرونا در دل شهرها نفوذ کرده و هر روز بر شمار مبتلایان و متوفیان می افزاید ، تخت های بیمارستانی در اغلب شهرهای استان فارس تکمیل است و جایی برای بستری شدن بیماران جدید وجود ندارد ، شیراز نقاهتگاه 100 هزار نفری در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب را به بیمارستان ارتقاء داد و با استفاده از تجهیزاتی بیماران جدید را در این نقاهتگاه بستری می‌کند.
هر روز صدای آژیر آمبولانس هایی که بیمار کرونا به بیمارستان های حضرت علی اصغر (ع) ، بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی شیراز منتقل می کنند به گوش می رسد ، کادر درمان و پزشکان و پرستاران در این مراکز درمانی خسته شده اند و بیم فرسودگی شغلی این طیف را بیمناک کرده است.
بر اساس اختیار اخذ شده از ستاد ملی، به منظور پیشگیری از روند شیوع بیماری کرونا محدودیت‌های جدیدی از امروز یکشنبه 15 تیرماه 99 به مدت یک هفته در36 شهرستان استان فارس اعمال شده و گروهها و گشت هایی برای نظارت بر اجرای این محدودیت ها ایجاد شده است ، اما آیا شهروندان در شیراز و سایر شهرهای فارس این محدودیت ها را جدی خواهند گرفت.
عبدالرضا قاسم‌‍پور معاون استاندار فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مصوبات جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت : در این جلسه اسامی شهرستان‌ها دارای وضعیت قرمز شیوع کرونا در کشور اعلام شد که شهرستان‌های جهرم‌، فسا، لارستان وگراش جزو این شهرستان‌ها بودند.
قاسمپور ادامه داد: در این چهار شهرستان استان فارس، مساجد و مصلی‌ها، استخرهای سرپوشیده، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایرآموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها تعطیل خواهند بود.
معاون استاندار فارس گفت: همچنین برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و همایش‌ها در این شهرستان‌ها ممنوع است و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، باشگاه‌های بدنسازی، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها، باغ‌وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی تعطیل هستند.
قاسم‌‍پور بیان کرد: همچنین نماز جمعه در شهرستان‌های جهرم، فسا، لارستان و گراش نباید برگزار شود که محدودیت‌های اعلام شده در این شهرستان‌ها به مدت یک هفته خواهد بود.
مشاهدات عینی حاکی است ، نخستین روز اعمال این محدودیت ها چندان با استقبال جدی شهروندان در شیراز و برخی از شهرستان های فارس مواجه نبوده است ، هنوز بسیاری از شهروندان بی محابا بدون ماسک و اقلام حفاظتی در شهر آمد و شد می کنند ، ترافیک سرسام آور در خیابان های اصلی شیراز به ویژه اطراف مراکز پر خطر بیمارستانی وجود دارد ، پاساژها و مراکز عمده فروش مملو از افرادی است که ماسک و اقلام حفاظتی ندارند ، برخی از بوستان های شهری شاهد حضور افرادی از سایر استان ها و شهرها است که به شیراز آمده اند ، خودروهایی با شماره سایر استان های آلوده به کرونا در شیراز دیده می شوند.
هشدار اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست استانی مدیریت کرونا با اشاره به به افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا و با تاکید بر تسریع در راه اندازی بیمارستان پشتیبان مستقر در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب، پیگیری تجهیز این بیمارستان با تمام امکانات را در اولویت کاری مسوولان دانشگاه قرار داد.
دکتر مهرزاد لطفی افزود: شهرستان های لار، گراش، فسا و جهرم در وضعیت قرمز به سر می برند و دیگر شهرستان های استان نیز وضعیت مناسبی در خصوص شیوع کرونا ندارند.
وی توصیه کرد: لازم است شهروندان زندگی خود را با وجود کرونا تغییر دهند و با رعایت دستورات بهداشتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تعطیلی مترو و اتوبوس افزود: در صورت پایدار بودن روند افزایشی مبتلایان به کرونا در استان، طبق مصوب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و به تبع آن ستاد استانی، محدودیت های جدید برای برخی مشاغل آغاز می شود.
لطفی با بیان اینکه ظرفیت تخت های بیمارستان های مربوط به کرونا در شیراز تکمیل شده است، از مسوولان دانشگاه خواست ظرفیت تخت های ویژه در همه شهرستان های استان بررسی شود تا در صورت افزایش آمار برای بیماران مبتلا به کرونا فعال شود.
او یادآور شد: 82 تیم نظارتی شامل واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، بازرسی استانداری، شهرداری، اداره تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و اداره صمت، از دیروز فعالیت خود را در زمینه بررسی چگونگی رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، ادارات و هر مرکز ارایه خدمت آغاز کردند.
ابتلای جوانان به کرونا و تغییر رفتار کرونا
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با هشدار به مردم استان فارس به ویژه جوانان گفت: با تغییر رفتار در کرونا ، شاهد ابتلای جوانان سالم و بدون بیماری زمینه ای به این بیماری هستیم که این امر نشان می دهد در این بیماری، سن و سال، جنسیت و یا شرایط زمینه ای ملاک ابتلا نیست.
دکتر محسن مقدمی استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا عنوان کرد.
ابتلای کودکان به کرونا
عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست بیان کرد: رفتار ویروس تغییر پیدا کرده و خطرناک تر شده است، به طوری که میانگین سن ابتلا و فوت، از 44 سال به 39 سال و کودکان زیر 10 سال تغییر یافته است.
دکتر همتی اضافه کرد: با اعلام برخی محدودیت از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و به تبع آن ستاد استانی، فعالیت مترو و اتوبوس، سالن های اجتماعات، برگزاری مراسم عقد، عروسی و عزاداری، فعالیت رستوران ها، کافی شاپ، قهوه خانه ها، فست فود ها، تالارهای پذیرایی، از امروز به مدت یک هفته تعطیل است و در صورت رعایت نکردن دستورات بهداشتی و افزایش مبتلایان به کووید19، محدودیت ها بیشتر می شود.
این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: استفاده از ماسک در ادارات، سازمان ها، ارگان ها و دستگاه های اجرایی برای کارکنان و مراجعان الزامی شده و در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی بر اساس قانون برخورد می شود.
همتی یادآور شد: بدون کمک مردم، کنترل بیماری امکان پذیر نیست و باید فرهنگ استفاده از ماسک، به فرهنگی عمومی تبدیل شود.
تا 14 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 449 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند. 
مجموع بیماران کرونا در کشور به 237 هزار و 878 نفر رسیده است، متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 148 بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 11 هزار و 408 نفر رسید. 
برچسب‌ها
ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فارس بهداشت و سلامت فارس
پروندهٔ خبری
ستاد ملی مقابله با کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/135569/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید