پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرکل آموزش و پرورش فارس مطرح کرد:

آموزش و پرورش فارس مافیا ندارد/ بازگشایی مدارس از 15 شهریور فرهنگي

آموزش و پرورش فارس مافیا ندارد/ بازگشایی مدارس از 15 شهریور
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن رد وجود مافیا در این سازمان، گفت: با توجه به اینکه عزم قوه قضاییه برای برخورد با فساد جدی است. اگر کسی مدرکی دال بر وجود مافیایی در آموزش و پرورش فارس دارد، می‌تواند از طریق مراجع قضایی پیگیری کند.

فرهاد اسماعیلی دوشنبه 16 تیر در یک کنفرانس خبری، ادامه داد: حتی اگر مدارکی دال بر وجود مافیا در آموزش و پرورش به مسئولان این سازمان در فارس ارائه شود، قطعا موضوع را بررسی کرده و به نهاد قضایی نیز گزارش لازم را ارائه خواهیم دارد. با توجه به تاکید مسئولان ارشد نظام بر لزوم افشای فساد، هر فردی اگر مدرکی دال بر وجود فساد در اختیار دارد، باید قبل از طرح موضوع و رسانه‌ای کردن آن، مدارک را به دستگاه‌های ذیربط ارائه دهد.
وی در خصوص ارتباط با مدیرکل اسبق آموزش و پرورش و چینش معاونان زیر نظر وی نیز گفت: تیمی هستیم که ضمن احترام به همه صاحب‌نظران و پیشکسوتان مستقلاً در انتصابات و برنامه‌ریزی‌ها عمل می‌کنیم و اگر کسی در این زمینه ادعایی دارد، باید ثابت کند.
اسماعیلی با بیان اینکه از ابتدای ریاستش تاکنون تنها یک معاون را جابه‌جا کرده و مابقی انتصاب‌ها پر کردن پست‌های خالی بوده است، گفت: این جابجایی هم بسیار مؤثر واقع شده بود زیرا معاون سابق پشتیبانی در تخصص خود یعنی امور عشایر منصوب شد و در این زمینه هم خوب درخشیده است.
وی درباره خرید و فروش املاک سازمان هم گفت: آموزش و پرورش ملکف به فروش املاک مازاد بر نیاز است و طبق قانون اگر این کار را انجام ندهیم وزارت اقتصاد و دارایی می‌تواند این املاک را بفروشد و تبدیل به احسن کند، البته در اینجا منظور املاک مازادی است که کارآیی برای آموزش و پرورش ندارد نه مدرسه.
اسماعیلی همچنین به مباحث مطرح شده درباره تعمیر منزل مدیرکل اسبق آموزش و پرورش با هزینه 250 میلیون تومانی هم گفت: بله این قضیه درست است، اما این منزل متعلق به مدیرکل آموزش و پرورش بوده و دارای قدمت 65 ساله است، سال گذشته مبالغی برای تعمیر این منزل و تنها در این قسمت هزینه شد نه جای دیگری، البته ما پیگیر این موضوع هستیم.
وی همچنین به تشریح عملکرد آموزش مجازی پرداخت و گفت: 703 نقطه در استان فارس تحت پوشش اینترنت نبودند که با مشارکت استانداردی و شرکت مخابرات استان، تا اوایل مرداد ماه تمامی مدارس این نقاط مجهز به اینترنت خواهند شد. تاکنون نیز 230 مودم رایگان تحویل مدارس این مناطق شده است. 
وی با اشاره به شروع احتمالی فعالیت مجدد مدارس از 15 شهریور گفت: اگر وضعیت سفید باشد، مدارس طبق روال عادی کار خواهند کرد. ولی اگر وضعیت قرمز باشد همین رویه آموزش مجازی را ادامه خواهیم داد. در صورت بروز وضعیت زرد نیز مدارس با نصف ظرفیت کلاس ها را برگزار خواهند کرد و باقی آموزش از طریق آموزش مجازی تامین خواهد شد.
اسماعیلی اضافه کرد: در فصل ثبت نام این مشکل وجود دارد که والدین نمی‌دانند مدرسه مطلوب کجاست و عموما از طریق شنیده‌ها مدرسه را انتخاب می‌کنند. برای حل این مشکل طرح مدرسه مطلوب را ارائه خواهیم کرد که به دلیل شیوع کرونا اجرای در سال جاری امکان پذیر نیست. انشاالله با اجرای این طرح والدین شاخص های یک مدرسه مطلوب را درمی‌یابند و مدرسه فرزندشان را به مدرسه مطلوب تبدیل خواهند کرد. 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به فرایند ثبت‌نام گفت: امسال ثبت نام مجازی است و تحویل حضوری مدارک نیز در بازه زمانی طولانی انجام خواهد شد تا از شلوغی مدارس جلوگیری شود. 

پیام فارس


وی افزود: خط قرمز ما، منوط کردن ثبت نام یا تحویل کارنامه به دریافت کمک مردمی است. هرجا این اتفاق افتاده، والدین می‌توانند در سامانه شکایت مطرح کنند تا ما برخورد کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: اولویت آموزش در مقطع ابتدایی مبحث آموزش است و برای ارتقای کیفیت آموزش در مناطق محروم، 164 معلم راهنما، البته با نام راهبر آموزشی، اعزام کرده‌ایم که وظیفه ایشان آموزش توامان دانش آموزان و معلمان است‌. 
وی ادامه داد: در مقطع متوسطه بر به روز رسانی روش‌های تدریس متمرکز شده‌ایم و برنامه داریم برای آموزش تکنیک‌های مدرن آموزش به دبیران. در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز تلاش برای توانمندسازی دانش آموزان را آغاز کرده‌ایم که با مشارکت 14 دستگاه درحال اجرا است.
فرهاد اسماعیلی، پیرامون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با مشارکت تمام والدین اداره می‌شود و متعلق به هیچ گروهی نیست. میثاق نامه ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که اگر به صورت جدی آن را اجرا نکنیم، دیگران برای ما نسخه می‌پیچند. مثل دریانوردی خواهیم شد که قطب نما ندارد و هر چراغی را در دریا ببیند به دنبال آن می‌رود. شاید به مقصد برسد ولی معلوم نیست به کدام ساحل. 
وی افزود: اولین دبیرخانه اجرایی سند تحول بنیادین در استان فارس تاسیس شد. مشکلاتی که بر سر راه اجرای این سند است را با نمایندگان مطرح کردیم تا در مجلس مطرح کنند. از جمله عدم پیش بینی قوانین در متن سند، کمبود اعتبارات و خصوصاً ابر بحران نیروی انسانی. امسال 11800 معلم، جدا از کادر مدرسه، کم داریم. با نمایندگان مطرح کردیم که با اصلاح قوانین آموزش و پرورش بتواند نیروی آزاد بیشتری جذب کند و وابسته به دانشگاه فرهنگیان نباشد. 
اسماعیلی ادامه داد: سعی داریم مدارس به سمت اجرای سند تحول بنیادین ببریم و در همین راستا طرحی را ارائه دادیم به نام مدارس صالح که با وزارت هم به اشتراک گذاشتیم با استقبال مواجه شد. مسائلی فرهنگی بخش بسیار مهمی از وظایف مدارس را تشکیل می‌دهند؛ حتی در دوران قرنطینه نیز فعالیت فرهنگی آموزش و پرورش تعطیل نشد و تنها شکل آن تغییر کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/136515/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید