پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس تاکید کرد:

دور کردن آموزش و پرورش از چالش‌های ساختگی سياسي

دور کردن آموزش و پرورش از چالش‌های ساختگی
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس استاندار فارس بر لزوم دور نگه داشتن آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تاثیرگذار از چالش‌های ساختگی، تاکید و اضافه کرد: وظیفه این نهاد، تربیت نسل آینده است و برای رسیدن به این مهم باید از همه ظرفیت‌ها بهره برد و آن را از چالش‌های ساختگی دور نگهداشت تا به وظیفه اصلی‌اش بپردازد.

عنایت‌الله رحیمی دوشنبه 16 تیر در صدو سی و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به این که همه مسئولین به ویژه مدیران آموزش و پرورش باید تلاش کنند تا آموزش و پرورش از همه حاشیه دور مانده و به وظیفه اصلی خود بپردازد، گفت: وقت معلمان و دانش آموزان بسیار گرانبها است و لازم است از همه ظرفیت های قانونی در قوای کشور و ظرفیت های مردمی استفاده اساسی شود تا تربیت نسل آینده بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به بهترین شکل صورت گیرد.
وی با تاکید بر این که همه مدارس استان فارس باید به شبکه های مجازی و دیجیتال متصل شده و از خدمات در بستر اینترنت استفاده کنند، افزود: از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که اهتمام خاصی در زمینه اتصال همه مدارس فارس به خدمات اینترنتی داشتند قدردانی می کنم.
استاندار فارس با بیان این که وظیفه داریم مسکن و معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته را مورد توجه ویژه قرار دهیم ، ادامه داد: با توجه به این که مسکن هزینه اصلی را در سبد هزینه های خانوار به خود اختصاص می دهد باید از فرصت پیش آمده مبتنی بر سیاست های احداث مسکن به منظور خدمت رسانی به فرهنگیان بهترین استفاده را برد ؛ زیرا اگر فرهنگیان سرپناه مناسبی داشته باشند بسیاری از مشکلات آنان رفع خواهد شد.
رحیمی با اشاره به این که در زمینه مدیریت سرویس های مدارس باید عملکرد آموزش و پرورش به مردم گزارش داده شود، گفت: به منظور اعتمادسازی باید همه هزینه ها و مسائل مربوط به سرویس مدارس شفاف شود تا همه ناظران قانونی و مردمی بتوانند به سرعت و شفافیت بر عملکردها نظارت کنند.
وی با اشاره به این که طرح آجر به آجر یک ایده کلی است که باید به صورت عملیاتی برنامه ریزی شود، گفت: هدف از طرح آجر به آجر ارج نهادن به جایگاه خیرین و تلاش برای همگانی کردن این امر در سطح جامعه به ویژه برای افرادی است که خواستار مشارکت با کمک های خرد و اندک هستند.
رحیمی با اشاره به این که بیماری کرونا در فارس شدت گرفته و شیوع زیادی پیدا کرده است، گفت: آموزش و پرورش با توجه به گستردگی ارتباط با مردم، باید در زمینه ارسال پیام های هشدار دهنده و آموزشی در راستای آگاه سازی مردم اقدام کند.

پیام فارس


اتصال رایگان اینترنت بی سیم برای 1300 مدرسه روستایی فارس
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: علاوه بر برقراری اتصال رایگان اینترنت برای بیش از 1300 مدرسه روستایی بر بستر تلفن بی سیم، 230 مودم به همراه اینترنت رایگان در بین مدارس روستای در سراسر استان توزیع شد.
فرهاد اسماعیلی، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در مورد مصوبات قبلی این شورا، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم برگزاری کلاس‌های درس دانش آموزان در قالب فضای مجازی، 704 نقطه از استان فارس به‌عنوان مناطق فاقد اینترنت و پوشش رادیویی و تلویزیونی شناسایی شد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: براساس پایشهای به‌عمل‌آمده، 390 نقطه از استان فاقد پوشش تلویزیونی و 200 نقطه نیز فاقد پوشش رادیویی شناسایی شد.
وی با اشاره به همکاری آموزش‌وپرورش با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این زمینه، گفت: با توجه به تأکید و پی گیری ویژه استاندار فارس در این زمینه،علاوه بر برقراری اتصال رایگان اینترنت برای بیش از 1300 مدرسه روستایی بر بستر تلفن بی‌سیم، 230 مودم رایگان نیز در بین مدارس روستای ، علاوه بر اینترنت رایگان توزیع شد.
اسماعیلی با اشاره به پیگیری‌های لازم برای تخصیص اینترنت رایگان برای همکاران فرهنگی و همچنین مدارس شهری در سطح استان، گفت: از 13 تیرماه جاری نیز طرح توزیع رایگان اینترنت و مودم برای بیش از 600 مدرسه روستایی آغازشده است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس ضمن قدردانی از پیگیری‌های استاندار فارس در این زمینه، گفت: با این اقدام دورترین مدارس فارس نیز از امکانات اینترنت رایگان برخوردار خواهند شد که می‌تواند زمینه ارائه خدمات اینترنتی برای آن منطقه را نیز فراهم آورد.
اسماعیلی در ادامه با اشاره به مصوبه شورای آموزش‌وپرورش فارس در مورد تعیین تکلیف پرداخت کرایه سرویس مدارس به رانندگان، گفت: با در نظر گرفتن شرایط سخت دوران شیوع کرونا و محاسبات لازم در مورد روزهای خدمات‌رسانی سرویس مدارس به دانش آموزان و همچنین روزهای تعطیلی در دوران کرونا،تلاش شد تا بخشی از زیان رانندگان جبران شود.
وی در این زمینه گفت: تا زمان تعطیلی مدارس 65 درصد خدمات سرویس دانش‌آموزی ارائه‌شده بود و در همین راستا نیز اولیا 80 درصد هزینه سرویس را پرداخت کرده بودند که با توجه به پرداختی کامل برخی از خانواده‌ها، مبلغ مازاد نیز به اولیا برگشت داده شد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود: در این زمینه به دلیل راه‌اندازی سامانه سرویس مدارس در شهر شیراز و وجود اطلاعات دقیق در مورد سرویس‌های ارائه‌شده و هزینه‌های پرداختی اولیا، فارس توانست به‌عنوان یکی از استان‌های برتر در این زمینه اقدام نماید.
وی با اشاره به مصوبه شورای آموزش‌وپرورش فارس در مورد فضای آموزشی شهر صدرا نیز گفت: با توجه به تراکم جمعیتی و دانش‌آموزی و پراکندگی مدارس در این شهر،علاوه بر تکمیل آموزشگاه 12 کلاسه در این شهر با هزینه بالغ‌بر 4 میلیارد تومان، احداث دو پروژه آموزشی توسط شرکت عمران صدرا درآیندِ نزدیک و صدور مجوز احداث دو پروژه آموزشی غیرانتفاعی با مساحت بیش از 13 هزار مترمربع نیز در حال پی گیری است.
اسماعیل یادآور شد: در همین رابطه نیز اقدامات لازم برای اخذ 5 قطع زمین از شرکت عمران صدرا برای احداث 5 واحد آموزشی انجام‌شده که هزینه ساخت آن‌ها از محل منابع خیرین در نظر گرفته شده است.

پیام فارس


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/136518/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

خطوط شبانه اتوبوس‌رانی شیراز همچنان برقرار است

زنده‌گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

بارندگی‌ها برای فارس خطر و خسارتی نداشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو 2024 ایران می‌رود

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین

حضور 16 هزار بوشهری در کنکور/ 63 درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

خوشحالی هشتیجانی‌ها از بارش باران بهاری + فیلم

رقابت بیش از 16 هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

معابر شیراز سر از آب بیرون آورد