پیام فارس

آخرين مطالب

گزارش مهر؛

اصنافی که درکرونادیده نشدند/ هزینه ها روبه افزایش ودرآمدی که نیست اقتصادي

اصنافی که درکرونادیده نشدند/ هزینه ها روبه افزایش ودرآمدی که نیست
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز – کرونا همچنان باعث تعطیلی اصناف می شود اما برخی از مشاغل هم در این وضعیت کمتر دیده شده اند. هزینه های آنها رو به افزایش است اما درآمد چندانی هم ندارند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: از زمان شیوع ویروس کرونا در اواخر زمستان سال گذشته در استان فارس، مشاغل زیادی متحمل خسارتهای مالی بسیاری شدند و تا مرز تعطیلی پیش رفتند. در این میان موضوع عدم حمایت و محقق نشدن وعده‌ها و شعارها از اصناف درد دل تمامی کسبه استان فارس و شهر شیراز است و در این بین صنف‌هایی نیز وجود دارند که عملاً به فراموشی سپرده شده اند .
در حالی که با قرمز شدن مجدد وضعیت استان، مسئولین فارس همچنان انتظار همکاری و همیاری از اصناف دارند اما هیچکسی به فکر چک‌های برگشتی و اجاره مغازه‌های آنها نیست. با اوج گیری ویروس کرونا و تعطیلی اصناف عملاً فرصت طلایی فروش در ایام شب عید از دست رفت و امروز نیز بازهم شاهد وضعیت خطر کرونا و احتمال تعطیلی اصناف در شهر شیراز هستیم.
تعطیلی بی سابقه در واحدهای خشکشویی
مدیر اتحادیه خشکشویی های شهر شیراز در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه روند تعطیلی و بیکار شدن بسیاری از شاغلان این صنف ادامه دارد گفت: متأسفانه کسی به فکر ما و خانواده‌های ما نیست و در یک کلمه می‌توان گفت وضعیت صنف ما کاملاً به مرز فاجعه رسیده است.
مجید سلیمی با اشاره به جلسه نمایندگان اصناف با استاندار فارس گفت: در آن جلسه به عنوان نماینده این صنف حضور داشتم که متأسفانه نه پیگیری مؤثری اتفاق افتاده، نه حمایتی صورت گرفته است و نه از تحقق آن همه وعده و شعار اثری به چشم می‌آید.
سلیمی با اشاره به گرانی سرسام آور مواد اولیه خشکشویی و بهداشتی نیز گفت: متأسفانه در برخی اقلام شاهد افزایش قیمت بین 50 تا 70 درصد بوده ایم و برخی از قطعات یدکی دستگاه‌های لباسشویی افزایش 5 تا 7 برابری داشته است.
وی با اشاره به گران‌تر شدن حامل‌های انرژی نیز تاکید کرد: متأسفانه در این شرایط بحرانی کسب و کار، متأسفانه شاهد گرانی 20 تا 30 درصدی هزینه آب و برق هستیم که از الزامات اولیه کار ماست.
رئیس اتحادیه خشکشویی های شیراز در خصوص حمایت‌هایی که از صنوف صورت گرفته و همچنین سامانه ثبت نام خسارت کرونا گفت: تمام زیرمجموعه‌های ما در این سایت ثبت نام کردند اما درخواست همه منفی اعلام شده، حتی در بحث بیمه بیکاری هم همین اتفاق افتاده است.

پیام فارس


وی با اشاره به قدرت خرید بسیار کم مردم و اینکه فعالیت این صنف در زمره خدمات حیاتی و روزمره مردم نیست افزود: زیر مجموعه‌های صنف ما که شرکت‌های خدماتی، نظافتی، شستشویی مبل و فرش هم با همین معضلات روبرو هستند افزود: قشر بسیار آسیب پذیر فعال در این صنف با ضرر و زیان بسیاری روبرو بوده و در این میان گرانی دلار، قطعات و مواد اولیه در کنار تورم بی مرز و بی مهری مسئولین وضعیت کار و زندگی ایشان را به مرز فاجعه رسانده است.
سلیمی تاکید کرد: در شرایط فعلی نیازمند کمک مالی دولت و مسئولان هستیم، مانند حمایت‌هایی چون وام بلاعوض، بیمه بیکاری کارگران و کارکنان، اگر صنوفی همانند مواد غذایی یا پوشاک از همان تسهیلات 12 درصدی برخوردار شدند این امکان باید در اختیار بقیه صنوف هم قرار بگیرد.
نگرانی از فرارسیدن زمان پرداخت مالیات و عوارض
یکی دیگر از اصنافی که در این مسیر با مشکلات متعددی روبرو شده صنف تزئینات و خدمات داخلی ساختمانی است این اتحادیه با داشتن بیش از 500 واحد صنفی فعال از اصناف مهم در شیراز است.
مجید پذیرش مدیر صنف تزئینات داخلی ساختمان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت این صنف در دوران کرونا گفت: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا واحدهای صنفی تزئینات داخلی با خسارت بسیاری روبرو شدند، از آن جمله اینکه بهترین زمان درآمد زایی در بهمن ماه و اسفند ماه عملاً از دست رفت و بر خلاف سالهای قبل در این بخش درآمد زایی نداشتیم.
وی در خصوص وضعیت این روزهای بازار در بخش تزئینات داخلی و افزایش قیمت‌ها افزود: متأسفانه از ابتدای سال تاکنون برخی از اقلام مورد نیاز ما همانند موکت‌های خواب دار و دارای بافت که از تولیدات داخلی کارخانه‌های کشور هستند با سه مرحله افزایش 6 تا 7 هزار تومانی در هر متر مربع روبرو بوده اند که همین امر باعث افزایش قیمت نهایی و همچنین رکود در بازار شده است.
وی با اشاره به اینکه برخی دیگر از اقلام همانند کاغذ دیواری‌های خارجی و … به دلیل گرانی ارز و همچنین عدم واردات با قیمت بسیار بالایی عرضه می‌شود گفت: بسیاری از اجناس خارجی به همین دلیل در بازار کمیاب شدند و قیمت آنها افزایش بی سابقه‌ای داشته است.
مدیر اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان با اشاره به قدرت نازل خرید مردم، در خصوص رکود بازار، گفت: متأسفانه بیماری کرونا در کنار افزایش بی سابقه قیمت‌ها و همچنین قدرت کم خرید مردم باعث شده تا به جز صنوف مواد غذایی که نیازهای روزمره مردم را برطرف می‌کنند و حتی در دوران قرنطینه هم مشغول فعالیت بودند، بسیاری از اصناف دیگر با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند و همچنان در تأمین هزینه‌های جاری خود دچار مشکل باشند.
وی در خصوص فعالیت این روزهای شاغلان در زمینه تزئینات داخلی افزود: علاوه بر مشکلات معیشتی و مالی که قدرت خرید را کاهش داده بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در شرایط فعلی اقدام به خرید اقلامی همانند موکت، کاغذ دیواری و… نکنند چراکه بخشی از فعالیت این صنف در خصوص خدمات نصب به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در خانه‌ها احتیاج دارد.

پیام فارس


وی درباره افزایش قیمت نصب و خدمات گفت: تلاش شده تا در این شرایط کمترین میزان افزایش را داشته باشیم هرچند گرانی برخی از مواد مصرفی همانند چسب واقعاً ما را دچار مشکل کرده است.
پذیرش با اشاره به اینکه به زودی سر رسید پرداخت مالیات و عوارض فرا می‌رسد از نگرانی بسیاری از فعالان این صنف در این خصوص خبر داد و گفت: متأسفانه تاکنون حمایتی در این زمینه از اصناف صورت نگرفته، به شکلی که از دید مدیران دولتی تنها برخی از شغل‌ها در مرکز توجه هستند و بقیه اصناف عملاً فراموش شده اند .
مدیر اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان با اشاره به جلسه نمایندگان اصناف با استاندار فارس گفت: در جلسه استاندار با نمایندگان اصناف متأسفانه هیچ برنامه مشخصی در خصوص حمایت از اصناف شنیده نشد و حتی وام 12 درصدی وعده دولت به مشاغل اسیب دیده کرونا هم شامل بسیاری از اصناف نشده است، هرچند همین وام با این درصد هم نمی‌تواند مشکلات عمده ما را برطرف کند اما امیدواریم حداقل همه مشاغل در این زمینه حمایت شوند در بحث مالیات و عوارض رکود بازار و عدم سودآوری اصناف مد نظر قرار گرفته شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/136576/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید