پیام فارس

آخرين مطالب

باوجود افتتاح طرح های آبرسانی

کاهش فشار آب امان شیرازی ها را برید/ روزهای گرم و آبی که نیست مقالات

کاهش فشار آب امان شیرازی ها را برید/ روزهای گرم و آبی که نیست
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- کمبود و کاهش محسوس فشار آب در بسیاری از نقاط شهر شیراز موجب شده تا علاوه بر گرما و کرونا، مردم شیراز برای تامین آب آشامیدنی نیز باوجود افتتاح یک طرح آبرسانی با مشکل مواجه شوند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: باز تابستان فرا رسید و مشکل بی آبی دامن مردم بسیاری از نقاط شیراز را گرفت. هرسال با فرارسیدن فصل گرم سال مردم شیراز باید روزهای بی آبی را تحمل کنند و یا اینکه کاهش محسوس فشار آب را از طریق منبع‌های خانگی برطرف کنند. تابستان امسال نیز طبق عادت هرساله مدتی است که کمبود فشار آب در شهر شیراز امان از شهروندان شیرازی گرفته و فغان این شهروندان نیز با عدم پاسخگویی و عدم اتخاذ تدبیر مناسب توسط مسئولین تأمین آب شیراز در نطفه مانده است.
با توجه به استعلام‌هایی که از نقاط مختلف شهر شیراز از شهروندان گرفته شده کمبود یا قطعی آب در شهر شیراز در تمامی نقاط شهری کاملاً مشهود است که باعث شده تا شهروندان با مشکلات مختلفی مواجه شوند یکی از راهکارهایی که شهروندان در راستای افزایش فشار آب در سطح این کلان شهر اتخاذ کرده‌اند استفاده از پمپ‌های برقی آب است.
مردم می‌گویند با توجه به اینکه فشار آب به قدری کاهش یافته که با آن نمی‌توان هیچیک از نیازهای روزمره و لازم خود را برطرف کنیم مجبور به استفاده از پمپ‌های برقی آب در راستای افزایش فشار آب در منازل هستیم که البته استفاده از این پمپ‌ها خود تبعاتی نیز در پی داشته و شاهد افزایش نارضایتی مردم به علت ایجاد آلودگی صوتی در زمان استفاده از این پمپ‌ها هستیم.
پر کردن منبع‌های خانگی نیز راهکار دوم مردم شیراز است اما زمان قطعی آب آنقدر زیاد است که عملاً در مجتمع‌های آپارتمانی کفاف چند روز بی آبی را نمی‌دهد و مردم بعد از یکی دو روز باید دوباره بی آبی را تحمل کنند.
خط آبرسانی درودزن نیز مشکل را حل نکرد
در شرایط فعلی که کرونا نیز بر مشکلات مردم اضافه شده، نبود آب برای شستشو و رعایت بهداشت نیز خطرات مضاعفی را برای مردم شیراز ایجاد کرده است. هرساله با بروز مشکل کم آبی مسئولان حوزه آب وعده می‌دادند که با افتتاح خط آبرسانی از سددرودزن به شهر شیراز مشکل کمبود آب رفع خواهد شد. این در حالیست است که 12 تیر ماه فاز اول خط دوم این طرح به بهره برداری رسید.
افتتاح این پروژه اما بازهم دردی از مشکل آب شیراز حل نکرد تا همچنان مردم از کم آبی در روزهای گرم سال رنج ببرند.
کمبود برق عامل افت فشار آب ‏‬
اما رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید آبفای شیراز معتقد است: کمبود برق عاملی برای افت محسوس فشار آب است.
بهمن بهروزی که در پاسخ به استاندار فارس در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: به ازای تعطیلی هر ساعت برق در مدار تأمین آب بیش از 5 ساعت شاهد کاهش فشار آب در سطح شبکه آبی شهر شیراز هستیم.

پیام فارس


وی اضافه کرد: فعالیت کارکنان آبفا شیراز در راستای کاهش مدت زمان افت فشار آب در حال انجام است و در تلاش هستیم تا شرایط به گونه‌ای شود که افت فشاری در سطح شهر شیراز وجود نداشته باشد.
آبفای شیراز پاسخ نداد
این در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار مهر در راستای ارتباط با مدیران شرکت آبفای شیراز به در بسته خورد و مدیران شرکت آبفا به خبرنگار مهر در خصوص این موضوع پاسخی ارائه نکردند.
معاون خدمات مشترکان آبفا فارس پیش‌تر گفته بود: سرانه مصرف آب در استان فارس روزانه 270 لیتر است و این آمار دو برابر آمار جهانی است.
علی اسدی ادامه داد: الگوی مصرف در کشور 220 لیتر و در سرانه جهانی 135 لیتر در روز است.
وی گفت: در صورتی که مشترکان صرفه‌جویی و مصرف آب را مدیریت نکنند، 15 درصد مشترکان شرکت آبفا ی فارس دچار افت فشار یا قطعی آب خواهند شد.
مشکلات عجیب آب و فاضلاب در چهارمین شهر بزرگ ایران
کلانشهر شیراز چهارمین شهر بزرگ ایران است اما این شهر از میهمانان خود در ورودی شهر با بوی مشمئز کننده فاضلاب پذیرایی کرده تا نشان دهد علاوه بر اینکه در تأمین آب شهروندان نیز مشکل دارد ید طولایی در عدم پیگیری و حل مشکلات فاضلاب نیز در این کلانشهر وجود دارد.
وجود فاضلاب در ورودی شهر شیراز از سویی و حرکت فاضلاب شهر جدید صدرا به سمت شیراز از سویی دیگر باعث شده تا مشکلات زیست محیطی در این کلانشهر ایجاد شود و مسئولین مرتبط با حوزه محیط زیست نیز به علت این مشکلات آینده خوبی برای کلانشهر شیراز و مناطق الحاق شده به آن متصور نمی‌شوند.
علی ناصری رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر به خبرنگار مهر گفت: رها شدن فاضلاب در نقاط مختلف شهر شیراز تبعاتی برای این کلانشهر در پی دارد که از جمله این مشکلات می‌توان به ایجاد مشکلات زیست محیطی برای ساکنین مناطق مختلف شهر شیراز اشاره کرد.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های نمایندگان مردم در شورای شهر شیراز برطرف کردن مشکلات فاضلاب این کلانشهر است که شاهد ایجاد چهره‌ای نازیبا برای این کلان شهر در ورودی‌های شیراز شده است.

پیام فارس


قبل از به بهره برداری رسیدن تصفیه خانه شماره دو شیراز این تصور وجود دارد که با بهره برداری از این طرح شاهد کاهش مشکلات در مناطق ورودی شهر شیراز باشیم که این مهم تاکنون میسر نشده و همچنان ورودی شیراز از سمت جنوب غرب دچار مشکل فاضلاب و بوی مشمئز کننده ناشی از آن است.
این نکته نیز قابل تأمین است که تصفیه خانه شماره دو به گفته استاندار فارس مقرر شده بود تا آبان ماه سال 98 به بهره برداری برسد.
استاندار فارس مهر ماه سال 98 در جمع خبرنگاران و پس از بازدید از عملیات اجرایی تصفیه خانه شماره دو شیراز گفت: تصفیه خانه شماره 2 شهر شیراز در مراحل پایانی عملیات اجرایی خود است و احتمالاً آبان ماه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
استاندار فارس عنوان کرد: تصفیه خانه شماره دو شیراز در مراحل پایانی خود است و با توجه به استفاده از تکنولوژی بروز شده این تصفیه خانه یکی از مدرن‌ترین تصفیه خانه‌های ایران خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد: تصفیه خانه شماره دو شیراز تا یک ماه دیگر مراحل عملیاتی، بهسازی و تکنیکالی آن به پایان می‌رسد و این پروژه آماده بهره برداری خواهد بود.
به هر حال مشکلات آب و در پی آن مسئله فاضلاب این شهر باید با جدیت توسط مسئولان امر برطرف شود تا مردم بیش از این در تب و تاب بی آبی نباشند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/136633/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر