پیام فارس

آخرين مطالب

پروتکل بهداشتی محدودیت ورود به ورزشگاه پارس شیراز رعایت نشد ورزشي

پروتکل بهداشتی محدودیت ورود به ورزشگاه پارس شیراز رعایت نشد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- آیین‌نامه اجرایی پروتکل بهداشتی مسابقات فوتبال در شرایط کرونایی محدودیت‌هایی برای ورود افراد از جمله عدم حضور تماشاگران وخبرنگاران در نظر گرفته شده اما در ورزشگاه پارس شیراز هنگام دیدار تیم‌های فوتبال قشقایی وعلم و ادب تبریز این محدودیت رعایت نشد و این سوال مطرح می‌شود که چه کسانی حق ورود به ورزشگاه را دارند؟

در این پروتکل که 51 بند دارد و از سوی کارشناسان ایرادهای زیادی هم به آن وارد شده،بیشتر توجه بر رعایت اصول بهداشتی و ضد عفونی کردن محل بازی ها و تیم ها متمرکز است با این حال محدودیت هایی برای دست اندرکاران تیم ها و بازیکنان در نظر گرفته شده است که با عدم رعایت آن به نظر می رسد فقط جای تماشاگران در ورزشگاه ها خالی است.
در این دستورالمعل 51 بندی بسیاری از آنها رعایت می شود و به نظر می رسد برخی نکات مهم در نظر گرفته نشده زیرا بسیاری از بازیکنان و دست اندرکاران تیم های فوتبال استقلال تهران، فولاد خوزستان، سایپا ، علم و ادب تبریز، پرسپولیس تهران، ماشین سازی و بسیاری از تیم های دیگر مبتلابه کرونا شده اند و در قرنطینه به سر می برند.
هرچند برگزاری این مسابقات با توجه به گفته برخی تیم ها به دلیل نداشتن زیر ساخت های مبارزه با شیوع کرونا باید تعطیل می ماند و مبنای اعتراض بسیاری از تیم ها پیش از شروع مسابقات بود اما اصرار سازمان لیگ مبنی بر تمام کردن مابقی بازی ها و لزوم پایبندی به قراردادهای تبلیغاتی بسته شده، موجب شد این رقابت ها شروع شود.
با برگزاری این رقابت ها در نهایت بیش از 30 نفر از بازیکنان و دست اندرکاران بر اساس اعلام رسمی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش مبتلا به این بیماری شده اند و چند بازی هم لغو شد.
جایگاه ویژه ورزشگاه پارس پُر شد
بر اساس بند 10 و 11 اساسنامه ، تیم میزبان می تواند از 6 همراه و تیم میهمان از 4 همراه در جایگاه ویژه استفاده کند، اما یکشنبه شب 22 تیر ماه 99 در ورزشگاه پارس شیراز، هنگام دیدار تیم های فوتبال قشقایی و علم و ادب تبریز جایگاه ویژه پُر شد طوری که رعایت پروتکل فاصله اجتماعی از بین رفت.
همچنین طبق بند 6 این اساسنامه خبرنگاران حق حضور در ورزشگاه را ندارند و تنها 6 عکاس می توانند به صورت سه نفره در پشت دروازه های دو تیم قرار گیرند اما در جایگاه ویژه ورزشگاه پارس برخی از خبرنگاران حضور داشتند و برای رسانه های خود گزارش مسابقه را ارسال کردند که با بند 6 این دستور العمل مغایرت دارد.
مسوول سازمان لیگ فوتبال : بدون هماهنگی وارد ورزشگاه پارس شدند
بهرام کرمدار مسوول برگزاری مسابقات لیگ،دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : متاسفانه شب گذشته بیش از 12 نفر از همراهان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس بدون هماهنگی وارد ورزشگاه شدند که این موضوع را به سازمان لیگ فوتبال کشور گزارش خواهم کرد.
وی اضافه کرد : سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس و همراهان با تعدادی از پیشکسوتان و دست اندرکاران اداره ورزش شیراز گفته اند برای بازدید از ورزشگاه پارس وارد شده اند که اگر هم چنین باشد، در زمان برگزاری مسابقه این بازدید صورت گرفته و خلاف پروتکل بهداشتی است.
کرمدار افزود : اگر یک نفر از این افراد که بدون رعایت نکردن پروتکل وارد ورزشگاه شدند، کرونا داشته باشد بسیار خطرناک است ضمن اینکه ما برای تمام افرادی که قانون تعیین کرده در ورزشگاه حضور یابند مسایل بهداشتی را رعایت می کنیم وحتی اجازه نمی دهیم بدون ضد عفونی کردن وارد زمین و یا ورزشگاه شوند.
تجمع در ورزشگاه حافظیه و عدم رعایت فاصله اجتماعی
از آنجا که شیراز در وضعیت حاد از نظر شیوع مجدد کرونا قرار گرفته و بر همین اساس هم احمدی زاده معاون استاندار فارس هجدهم تیرماه 99 در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد که زدن ماسک اجباری است و تجمعات نیز ممنوع شده، اداره ورزش و جوانان شیراز در ورزشگاه حافظیه این شهر مراسمی تربیت داد که در آن از چندین پیشکسوت تقدیر شد.
در این تجمع برخی ماسک به صورت داشتند و برخی بدون ماسک حضور یافتند اما آن چه بیش از همه چیز به چشم می خورد عدم رعایت فاصله اجتماعی است که حدود 40 نفر در این تجمع شرکت داشتند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکشنبه 22 تیر ماه 99 درباره آخرین آمار کرونا در کشور طی 24 ساعت گذشته اعلام کرد: از دیروز تا 22 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 186 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی که یک هزار و 499 نفر از آنها بستری شدند.
سیما سادات لاری با اشاره به این که مجموع بیماران کووید19 در کشور به 257 هزار و 303 نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 194 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 12 هزار و 829 نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که استان های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: استان های تهران، فارس،کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی هم در وضعیت هشدار هستند.
برچسب‌ها
کرونا سازمان لیگ فوتبال لیگ دسته اول فوتبال شیراز

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/137146/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عصر ایران: به جای سرک کشیدن به «بستر» دیگران ، حواس تان به «سفره» مردم خودمان باشد

اوقات شرعی فردا پنج شنبه، بیستم اردیبهشت

تیراندازی، مراسم عروسی را در یک لحظه به عزا تبدیل کرد

انگیزه عامل قتل هولناک در بوستان ولایت فاش شد

جزئیات جدید از قتل مدیر ارشد شهرداری تهران

بازداشت باند نامرئی که همگی زن بودند

معمای ناپدید شدن سبحان 5 ساله

ترور یک اسرائیلی در مصر همزمان با آغاز یورش به رفح

آمریکا و اسرائیل به نقطه شکست رسیدند؟

مشاهده خرس قهوه‌ای و 2 توله‌اش در اقلید + ویدئو

افشاگری‌های هاشمی

هشدار درباره حریم مدارس

روش های کنترل استرس ناباروری

پوکی استخوان و ضعف ایمنی بدن به‌دلیل کمبود این ویتامین

میزان واردات هواپیما و هلی‌کوپتر به کشور در دولت سیزدهم اعلام شد

ماجرای بستن تسمه روی ستون پل میرداماد چه بود؟

مشاهده خرس قهوه‌ای توله‌هایش در اقلید (فیلم)

دیروز «زیرساخت»‌، امروز «کرامت زن» ‌

تلاش انتخاباتی اصولگرایان زیر سایه اختلافات تندروها

نحوه آنژیوگرافی مغز

ممنوعیت درهم خوری از نگاه طب سنتی

معامله گران محتاط شدند؛ بازار طلا به کف حمایت برگشت

راه بازار اجاره از بازار مسکن جدا شد؛ آمارهای نگران‌کننده برای مستاجران

رسانه‌ها بر ترویج حدیث اهل بیت(ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند

توسعه متوازن با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت ممکن است

صنعت دستاوردسازی در فرزندآوری!

هم‌میهن: چه کسانی از خشم و اعتراض مردم سودجویی می‌کنند؟

چطور با هندوانه به جنگ سنگ کلیه برویم؟/ یک روش ساده و نتیجه‌بخش

درمان خانگی گل مژه از نگاه طب سنتی

بودجه در کجا مصرف می‌شود؟

کارنامه تجارت خارجی دولت رئیسی در ماه اول سال

مشاهده یک خرس قهوه‌ای و 2 توله‌اش در اقلید +فیلم

تخصیص 1225 تن قیر رایگان به شهرداری سلماس

نظریه ولایت فقیه آیت‌الله لاری تفاوتی با نظر امام (ره) ندارد

مدیرمسئول همشهری نوشت: بغض وحدت ساز

فاطمه هاشمی: با گفتن دل‌مان می‌سوزد، کار پیش نمی‌رود

گریه برای وحدت!

ذره‌بین روی بودجه فرهنگی

استراتژی جدید برادر محسن؟

مصرف روزی نیم قاشق از این روغن معجزه می‌کند

ثبت نام کن 30 هزار تومان بگیر

اختیارات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز تمدید شد

استفاده کشورهای شیخ نشین خلیج فارس از کارت روسیه و چین/ دیگر خبری از ذبح گاوهای شیرده برای آمریکا نیست

عسکری: نام استقلال تغییر نخواهد کرد

نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان

پرونده تغییر نام استقلال بسته شد

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

بغض رئیس ترکید

ریاست یا رقابت در 1404؟

امنیت درون‌زا و توسعه ایران