پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس:

افزایش مستمری بازنشستگان با دریافت مطالبات معوق ممکن شد فرهنگي

افزایش مستمری بازنشستگان با دریافت مطالبات معوق ممکن شد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- مدیرکل تأمین اجتماعی فارس، گفت: با دریافت 32 هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق سازمان در قالب سهام شرکت‌های دولتی، منابع افزایش مستمری بازنشستگان تأمین شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، ابراهیم کشاورز در بازدیدی که شامگاه سه شنبه استاندار فارس از تأمین اجتماعی داشت، گفت: بعد از گذشت 30 سال اولین باری است که عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس در مجموعه اداره کل تأمین اجتماعی فارس وارد می‌شود و از این حیث امیدواریم که این حرکت منشأ خیرات بسیاری برای این مجموعه باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه استان فارس چهارمین استان کشور از حیث پوشش بیمه‌ای کشور است گفت: قریب به دو میلیون و 220 هزار نفر و به معنای دیگر 46 درصد از جمعیت فارس تحت پوشش خدمات این سازمان هستند.
کشاورز با اشاره به هزینه‌های ماهیانه این سازمان در در قالب تعهدات بلند و کوتاه مدت به مخاطبین تأمین اجتماعی گفت: ماهیانه مبلغی بالغ بر 400 میلیارد تومان صرف مستمری بازنشستگان 50 میلیارد تومان صرف تعهدات کوتاه مدت و مقرری بیمه بیکاری و قریب به 105 میلیار تومان صرف هزینه درمانی بیمه شدگان استان می‌کنیم و این در حالی است که مبالغ درآمدی ما از محل دریافت حق بیمه کمتر از 410 میلیارد تومان است و مطالبات ما از کارفرمایان نیز 1,200 میلیارد تومان است.
مدیر کل تأمین اجتماعی فارس در ادامه به معرفی خدمات سازمان در دوران شیوع کرونا پرداخت و گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا علاوه بر رعایت استانداردهای بهداشتی اقداماتی همچون تمدید کلیه دفترچه‌های درمانی، توقف بازرسی‌های کارگاهی، تأیید استراحت پزشکی بیمه شدگان بدون تشکیل کمیسیون، پرداخت بیمه بیکاری بیمه شدگان کارگاه‌های آسیب دیده و تمدید مهلت پرداخت حق بیمه بیمه‌های توافقی و همچنین حذف مراجعه حضوری برای تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی را در دستور کار قرار دادیم.
وی همچنین از طرح ابتکاری مدیرعامل سازمان در شناسایی و بکار گماردن افراد دارای صلاحیت در پست‌های مدیریتی گفت: با برگزاری آزمون کتبی و بررسی و احراز صلاحیت‌ها، حایزین شرایط پست‌های مدیریتی دارای تعهد و تخصص درون سازمان شناسایی شدند و با بازنشستگی 60 نفر از کارکنان و جایگزین نمودن افراد موفق در این آزمون در حقیقت 250 گردش شغلی ایجاد شد.
کشاورز به برنامه‌های آتی اداره کل تأمین اجتماعی استان فارس اشاره کرد و گفت: تأسیس شعبه 6 تأمین اجتماعی شهر شیراز، افزایش پوشش بیمه‌ای در حوزه بانوان، زنان خانه دار، دانشجویان، کارگاه‌های کشفی و اتباع بیگانه شاغل در فارس از جمله برنامه‌های پیش روی ماست.
وی از اجرای طرح متناسب سازی حقوق مستمری بگیران نیز خبر داد و افزود: با پیگیری‌های دکتر سالاری مدیر عامل سازمان، عمل به خواسته چندین ساله مستمری بگیران محقق شد و با دریافت 32 هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق سازمان در قالب سهام شرکت‌های دولتی، منابع افزایش مستمری بازنشستگان تأمین شد و پیش بینی می‌کنیم که 50 میلیارد تومان از این مبلغ جهت اجرای طرح در استان فارس به صورت ماهیانه مورد نیاز باشد که در این صورت 400 تا 800 هزار توان به حقوق بازنشستگان از اول مرداد اضافه خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به حمایت تأمین اجتماعی از شرکت‌ها و کارفرمایان بدهکار در شرایط بد اقتصادی تصریح کرد: در 108 جلسه کمیته رفع موانع تولید در سال 98 تلاش کردیم که با اعمال قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای، تقسیط و امهال بدهی کارفرمایان به بازتوانی و رونق تولید این شرکت‌ها کمک کنیم.
امیری، مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس فارس نیز در این دیدار گفت: در بخش درمان مستقیم با یک بیمارستان فوق تخصصی 300 تخت بستری و 224 تخت فعال و22 مرکز درمانی ملکی فعال و 2 مرکز درمانی زرقان و فیروز آباد هم در حال ساخت در خدمت بیمه شدگان فارس هستیم.
وی با اشاره به خدمات درمانی بیمارستان شهید بهشتی شیراز در دوران کرونا گفت: در پنج ماه گذشته 580 نفر بیمار کرونایی در این بیمارستان پذیرش و بستری شده اند و در حال حاضر نیز 41 بیماری کرونایی بستری هستند.
امیری در ادامه به معرفی خدمات بخش درمان غیر مستقیم نیز اشاره کرد و بیان داشت: برای پاسخگویی به نیازهای درمانی بیمه شدگان 7240 تخت بستری بیمارستان‌های مختلف را در قرارداد داریم که 6120 از آن متعلق به بیمارستان‌های دولتی، 320 تخت مربوط به بخش خصوصی و450 تخت خیریه و 350 نظامی هستند.
وی پیگیری‌های مدیرعامل سازمان را در پرداخت معوقات دانشگاهی و مراکز خصوصی عامل مهم برگشت اعتبار به دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی بر شمرد و گفت: به جرأت می‌توان گفت تمام معوقات و بدهی‌های این سازمان به مراکز درمانی پرداخت شده و اطمینان و اعتبار به دفترچه‌های درمانی بازگشته است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس تصریح کرد: در سال گذشته برای سلامت و بازتوانی بیمه شدگان و مستمری بگیران فارس 1,250 مییلیارد تومان در دو بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم هزینه شده است.
وی در خصوص وضعیت عمرانی بیمارستان جدید تأمین اجتماعی شیراز نیز گفت: با پیگیری استاندار فارس و دستور مستقیم مدیر عامل سازمان، فرایند مناقصه و تعیین پیمانکار برای این بیمارستان 320 تختخوابی در مراد ماه سال جاری انجام خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/137321/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

خطوط شبانه اتوبوس‌رانی شیراز همچنان برقرار است

زنده‌گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

بارندگی‌ها برای فارس خطر و خسارتی نداشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو 2024 ایران می‌رود

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین

حضور 16 هزار بوشهری در کنکور/ 63 درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

خوشحالی هشتیجانی‌ها از بارش باران بهاری + فیلم

رقابت بیش از 16 هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

معابر شیراز سر از آب بیرون آورد

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش