پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس:

اجرای 17 عنوان برنامه در هفته ملی مهارت در فارس علمي

اجرای 17 عنوان برنامه در هفته ملی مهارت در فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس از برگزاری برنامه‌های امسال هفته ملی مهارت به صورت مجازی در استان خبر داد و گفت: 17 عنوان برنامه در این هفته در فارس اجرایی خواهد شد.

حشمت کوشکی دوشنبه ٣٠ تیر در یک کنفرانس خبری ضمن تبریک هفته ملی مهارت بیان کرد: با ارزش بخشیدن به انسان توانمند و انسانی که مجهز به توان علمی و مدیریتی است، می‌توان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید گام برداشت.
او با بیان اینکه امروز جوانان تحصیلکرده و نیازمند به مهارت آموزی باید از فرصت‌های بخش دولتی و خصوصی برای ترقی کسب و کار استفاده کنند، افزود: افراد کارآفرینی که ایجاد اشتغال پایدار می‌کنند، کمتر به مشکلات اقتصادی و معیشتی گرفتار می‌شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس ادامه داد: اگر امروز ژاپن و آلمان دارای جایگاه هستند به دلیل این است که از سرمایه انسانی خود غافل نشده‌اند و تولید و توسعه پایدار در کشور خود ایجاد کرده‌اند؛ تنها راهی که بتوانیم در میان کشورهای پیشرفته جای خود را پیدا کنیم، حرکت به سمت آموزش‌های مهارتی است.
کوشکی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در هفته ملی مهارت، نیازمند توجه بیشتر به آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای هستیم، گفت: با ترویج آموزش ها باید دست به دست هم دهیم تا آموزش های مهارتی جایگاه خود را در کشور پیدا کنند.
او همچنین با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های اداره کل متبوع در سال ٩٩ نیز گفت: ١٠ استراتژی تعریف شده که ارائه آموزش‌های هدفمند، فعال و اثربخش با هدف توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان زیربنای مهم در راستای دستیابی به جهش تولید یکی از آنهاست و برای تحقق این مهم تقاضا محوری را به جای عرضه محوری در دستور کار قرار دادیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم کیفیت بخشی در آموزش‌های مهارتی در اولویت قرار گیرد، ایجاد یک گفتمان پایدار و موفق در حوزه نهضت مهارت افزایی در سطح جامعه را دومین استراتژی برشمرد و گفت: با ٤٥ دستگاه اجرایی در راستای تحقق این استراتژی تفاهم نامه منعقد شده است.
کوشکی همچنین هدف گزینی و تدوین برنامه آموزشی اثر بخش مبتنی بر آینده پژوهی مشاغل به ویژه در حوزه کشاورزی را سومین استراتژی این اداره کل در سال جاری عنوان کرد.
او توسعه آموزش‌های مهارتی با رویکرد ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار را از دیگر استراتژی‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: در این راستا سند توسعه مهارتی استان تدوین شده و بر اساس آن حرکت می‌کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس، توسعه و تقویت نظام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش خصوصی در حوزه آموزشگاه‌های آزاد و سایر همیاران آموزشی را پنجمین استراتژی اعلام کرد و افزود: در وضعیت شیوع کرونا آموزشگاههای این اداره کل متضرر و متحمل یکسری آسیب ها شده‌اند که ارائه تسهیلات به آنها در دستور کار قرار گرفته و اکنون ٢٥ آموزشگاه به بانک معرفی شده‌اند.
کوشکی با اشاره به ارائه آموزش‌ها در ٥٠ مرکز ثابت دولتی، ٨٠٠ آموزشگاه آزاد، زندان‌ها، سکونتگاه‌ها، روستاها و ...عنوان کرد: طی چهار ماهه گذشته یکهزار و ٥٣٠ کارگاه آموزشی در قالب ١٨ هزار و ٩٠١ نفر دوره، معادل دو میلیون و ٩٥٤ هزار و ٢٨٥ نفر ساعت برگزار شده که از حدود ٦٦٨١ نفر آزمون گرفته شده است.
او تعداد پروانه‌های صادر شده در سال ٩٨ را ٢١ پروانه ، تعداد پروانه‌های تمدید شده را ١٨٧ مورد و تعداد آموزشگاه‌های فعال را ٦٥٠ آموزشگاه اعلام کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس، ارسال حدود هزار فیلم کوتاه مهارتی از این استان به جشنواره‌های کوتاه مهارتی کرج را یکی از اقدامات شاخص این اداره کل ذکر و بیان کرد: در چهارماه اول امسال ٣٦ استاندارد آموزشی نوشته شده که ١٦ مورد آن مورد تایید قرار گرفته و مابقی در دستور کار است.
کوشکی همچنین از رونمایی نخستین کتاب الکترونیکی استان فارس با موضوع راه‌اندازی سیستم‌های شارژ خودرو در شهرستان خرامه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
او برپایی ٥٨ کارگاه تولید ماسک در دوران شیوع کرونا در فارس را از دیگر اقدامات مثبت این اداره کل دانست و گفت: فارس رتبه اول کشوری را در این باره کسب کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس از استارت برنامه جایزه بزرگ در هفته ملی مهارت در رشته مسابقات کشوری طراحی جواهرات خبر داد و گفت: براساس این برنامه، هر ماه اسامی نفرات اول تا سوم اعلام و به صورت فصلی نیز طرح منتخب اعلام می‌شود و نهایتا ششم مرداد ١٤٠٠ به نفرات اول تا سوم لیگ کشوری طراحی جواهرات، جوایزی خواهیم داد.
کوشکی در بخش پایانی سخنان خود دیدار با فرمانداران، نمایندگان فارس در مجلس، ائمه جمعه، دیدار با شرکای اقتصادی، سخنرانی در برخی شهرستان‌هایی که نماز جمعه برگزار می‌شود، شرکت در برنامه‌های صدا و سیما، تجلیل از مربیان نمونه و همیاران مهارتی، شرکت کار آفرینان در برنامه کاشانه مهر صدا و سیما و ... را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در هفته ملی مهارت برشمرد. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/137900/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

(ویدیو) پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی

برگزاری ششمین کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان

شرایط ضامن وام بانوان بانک مهر ایران

قطع گاز در برخی نقاط آباده

ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی

ماجرای هولناک تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

8 اردیبهشت؛ روز پرگل؛ معطر و تماشایی میمند

روز میمند در اردیبهشت دیدنی است! رویدادی ملی که نیازمند توجه بیشتر به زیرساخت‌هاست

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

بزرگداشت سعدی شیراز برگزار شد

نیاز جهان معاصر به شیخ اجل+ فیلم

تصویری دیده نشده از آرامگاه سعدی در اوایل دوره پهلوی

واحد‌های مسکن مهر بدون امکانات تحویل داده نمی‌شود

از جریمه بیش از هزار میلیارد ریالی یک کارخانه قند تا محکومیت قاچاقچی سوخت در فارس

محکومیت یک هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

قطع گاز برخی مشترکان در آباده

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در 9 استان کشور / امدادرسانی در 4 استان ادامه دارد

عکس/ حضور رهبر انقلاب در سعدیه شیراز

ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

ببینید | تصاویر رویایی خلیج فارس از زاویه اتاقک شیشه‌ای ایستگاه فضایی بین‌المللی

محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

پاسخگویی مدیران شهری شیراز در سامانه ارتباطات مردمی 137

آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد

از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟

واگذاری «تیم استقلال» به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قانونی است؟

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

حفاظت از تخت جمشید با تعیین تکلیف اسناد عرصه و حریم

اولین همایش ملی اسب اصیل دره شوری -زرقان فارس