پیام فارس

آخرين مطالب

شهرک‌های صنعتی فارس در مدار توسعه اقتصادي

شهرک‌های صنعتی فارس در مدار توسعه
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- روند توسعه شهرک های صنعتی فارس و استقرار واحدهای تولیدی در این شهرک ها در دولت تدبیر و امید روند قابل توجهی بوده است، به گونه‌ای از سال 92 تاکنون یک هزار و 344 واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی فارس به بهره‌برداری رسیده است.

اواخر نیمه اول سال 1368 شرکت شهرکهای صنعتی جنوب با حوزه فعالیت سه استان فارس ، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد تاسیس شد و در سال 1371 با انتزاع 2 استان بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد ، شرکت شهرکهای صنعتی فارس فعالیت خود را ادامه داد.
این شرکت علاوه بر رسالت اصلی خود که همانا ایجاد بستر مناسب ، جهت استقرار و تمرکز واحدهای صنعتی در شهرکهای صنعتی است، سعی در حمایتهای فکری و معنوی از صنایع مستقر در شهرک های صنعتی داشته و این امر را به روش های مختلفی تا ارتقای کامل سطح آموزشی و تکنولوژیکی صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی خصوصا صنایع کوچک ادامه می دهد. 
در دولت تدبیر و امید روند توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی در استان فارس به گونه ای بوده که نه تنها شهرک ها و نواحی صنعتی گسترش قابل توجهی داشتند بلکه واحدهای زیادی نیز در این شهرک های فعالیت خود را آغاز کردند و به رونق و جهش تولید کمک می کنند.
61 شهرک صنعتی از 71 شهرک مصوب فارس به مرحله واگذاری رسیده است
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر استان فارس دارای 71 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب می باشد که از این تعداد 61 شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری رسیده است.
احد فتوحی افزود: مساحت اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی فارس ، 6 هزار و 998 هکتار می باشد که پنج هزار و 352 هکتار آن عملیاتی شده و در هزار و 884 هکتار زمین صنعتی در قالب 6 هزار و 718 قرارداد واگذار شده است.
وی ادامه داد: تا کنون سه هزار و 289 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده و بقیه نیز در مراحل مختلف آماده سازی و ایجاد قرار دارند.
شناسایی 20 خوشه صنعتی در فارس
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس گفت: 20 خوشه صنعتی در فارس شناسایی شده است و امکان سنجی تعداد 11 خوشه صنعتی به اتمام رسیده و از این تعداد 4 خوشه شامل گلاب و عرقیات گیاهی میمند ، سنگ شمال فارس و رب گوجه و شوریجات و فرش دستباف خاتمه یافته و به انجمن های مربوطه تحویل شده است.
فتوحی افزود: همچنین 2 خوشه صنعتی گیاهان دارویی و خرمای جنوب استان در دست اجرا است.
وضعیت امکانات زیربنایی در شهرک های صنعتی فارس
وی همچنین در خصوص وضعیت امکانات زیربنایی شهرک های صنعتی استان فارس بیان کرد: بر اساس آخرین آمار موجود ، از 61 شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده 62 شهرک دارای آب، 60 شهرک دارای برق و 61 شهرک دارای تلفن ثابت، 43 شهرک دارای گاز و 23 شهرک دارای فیبر نوری است.
وی ادامه داد: تاکنون 17 تصفیه خانه فاضلاب در 16 شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری می باشند، شهرک صنعتی شیراز نیز دارای 2 مدول تصفیه خانه است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس گفت: همچنین سه شهرک و ناحیه نیز دارای سیستم استفاده مجدد برای آبیاری فضای سبز می باشد.
فتوحی افزود: ایجاد فضای سبز و توسعه آن جهت حفاظت از محیط زیست همواره مورد تاکید شرکت شهرک های صنعتی استان قرار داشته و در این راستا 543 هکتار فضای سبز با 401 هزار اصله درخت،203 هزار اصله درختچه و 10 هکتار گلکاری و چمنکاری در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایجاد شده است.
فتوحی اظهارکرد: به منظور مدیریت خدمات ایمنی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، تاکنون 16 ایستگاه آتش نشانی احداث گردیده که از این میان 14 ایستگاه ،‌به خودرو و تجهیزات آتش نشانی مجهز شده اند و ایجاد ایستگاه های آتش نشانی در سایر شهرک ها نیز جزو برنامه های پیش رو است.
وی ادامه داد: همچنین در راستای ارتقای ایمنی واحدهای مستقر ممیزی ایمنی بهداشت هزار و 355 واحد صنعتی و فعال بهره بردار انجام شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس گفت: همچنین تعداد پنج درمانگاه در شهرکها و نواحی صنعتی ایجاد شده، که از این بین درمانگاه شهرک صنعتی بزرگ شیراز فعال است.
فتوحی افزود: ایجاد شناسنامه ایمنی و بهداشت جهت شهرکهای صنعتی ملوسجان و آب باریک از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
وضعیت واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی فارس و اشتغال ایجاد شده
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس گفت: تاکنون 6 هزار و 718 فقره قرارداد بین شرکت شهرک های صنعتی و سرمایه گذاران منعقد شده که منجر به احداث و بهره برداری از سه هزار و 289 واحد تولیدی با 27 هزار و 914 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی بیش از 37 هزار و 618 نفر شده است.
فتوحی افزود: از این تعداد واحد تولیدی به بهره برداری رسیده 426 واحد در گروه صنعتی غذایی و آشامیدنی، 75 واحد نساجی،321 واحد سلولزی، 433 واحد گروه شیمیایی، 466 واحد گروه کانی غیر فلزی، 852 واحد فلزی، 110 واحد گروه برق و الکترونیک و 606 واحد گروه خدماتی قرار دارند.
عملکرد شهرک های صنعتی فارس در دولت تدبیر و امید
وی به عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان فارس از سال 1392 تا کنون اشاره کرد و افزود: از سال 1392 تاکنون سه هزار و 33 قرارداد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده و 624 هکتار زمین واگذار شده است.
وی ادامه داد: همچنین در دولت تدبیر و امید، یک هزار و 344 واحد به بهره برداری رسیده که سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای بهره برداری از این واحدهای تولیدی 14 هزار و 397 میلیارد ریال است و 12 هزار و 813 نفر در این واحدها مشغول بکار شدند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس گفت: همچنین چهار شهرک و ناحیه صنعتی از سال 1392 تاکنون به بهره‌برداری رسیده و آماده واگذاری است.
فتوحی افزود: بهره برداری از سه مرکز خدمات کسب و کار، اخذ اسناد ثبتی 437 هکتار شهرک و ناحیه صنعتی، اخذ اسناد تفکیکی 2 هزار و 605.5 هکتار، اجرای فاز عملیاتی 359 هکتار و ایجاد زمین صنعتی به مساحت 190 هکتار از دیگر اقدامات صورت گرفته از سال 1392 تاکنون است.
وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید برای 14 شهرک و ناحیه صنعتی تامین آب شد و 231 مگاوات برق برای شهرک های صنعتی تامین شده است.
وی اضافه کرد: همچنین گاز رسانی به 15 شهرک و ناحیه صنعتی، برقراری خط تلفن ثابت برای 22 شهرک صنعتی؛برخورداری 14 شهرک از اینترنت از طریق شبکه فیبر نوری، ایجاد 81 هزار و 700 هکتار مساحت فضای سبز و حمایت از 14 پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا از دیگر اقدامات صورت گرفته در شهرک های صنعتی فارس در دولت یازدهم و دوازدهم است.
برچسب‌ها
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران دولت تدبیر و امید شیراز کارآمدی دولت فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/138417/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!