پیام فارس

آخرين مطالب

آیت‌الله دژکام:

عید غدیر شاهد جلوه‌های ویژه همدلی و مواسات باشیم فرهنگي

عید غدیر شاهد جلوه‌های ویژه همدلی و مواسات باشیم
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به دستاوردهای اجتماعی شیوع کروناویروس و ضمن یادآوری اینکه کرونا باعث به دست آوردن همدلی و توجه به همنوع شد، نظیر اتفاقی که در دفاع مقدس شاهد آن بودیم؛ از دست‌اندرکاران رزمایش مواسات و همدلی خواست که در ایام عید سعید غدیر جلوه‌های ویژه‌ای از این رخ‌داد تاثیرگذار اجتماعی را رقم بزنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه مواسات و همدلی استان فارس با قدردانی از همه افرادی که در دوران شیوع کروناویروس برای کمک به نیازمندان همراهی و کمک داشتند، ابراز امیدواری کرد که به برکت وجود مقدس حضرت امیرالمومنین علی(ع) و عید غدیر، که اوج قله ارادت های ما نسبت به آن بزرگوار است، در مرحله دوم اقدامات قرارگاه مواسات و همدلی نیز بتوانیم کارهای شایسته و خداپسندانه ای انجام دهیم.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، دژکام حرکت ایجاد شده در این ماه‌ها را باعث ایجاد احساس آرامش و رضایت در مردم دانست و با اشاره به آیه‌ای از کلام الله مجید، راه اندازی رزمایش مواسات و همدلی را عامل تالیف قلوب برشمرد و تاکید کرد که هدف مرحله دوم این رزمایش تعمیق و گسترش انسجام و وحدت بین مردم به عنوان یک نیاز جدی نظام در بعد امنیتی و سیاسی است.
امام جمعه شیراز خطاب به شرکت کنندگان در رزمایش مواسات و همدلی گفت: در روایتی از معصوم داریم که خیر رساندن مانند باران است که به خوب و بد باید ببارد، این حس را ایجاد کنید که شما در قالب این قرارگاه باران هستید و به همه جا می بارید و به مخاطب کاری نداشته باشید.
او خاطرنشان کرد: فرد مخاطب شما با هر نگاه و عقیده ای، یک ایرانی نیازمند است و به این موضوع ‌توجه کنیم چون دل ها را نرم می کند و صفایی در جامعه حاکم می شود که بسیارمفید است.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه ایجاد همدلی و توجه به همنوع یکی از دستاوردهای اجتماعی شیوع کروناویروس بود، این را شبیه آنچه در دفاع مقدس کسب شد دانست و گفت: ولو اینکه جنگ برای ما مشکل و بلا بود ولی یک آثار مثبتی در کنار آن به دست آوردیم.

پیام فارس


او بر لزوم توجه به دست آوردهای مشکلات و تقویت آنها تاکید و اضافه کرد: کمک ها باید قابل تنظیم با نیازهای خانواده ها باشد اما باید دقت کنیم چون راه حل خود می تواند آسیب داشته باشد و باید دائما به صورت هوشمند آن را تنظیم کنیم.
امام جمعه شیراز لزوم توجه به گردش پول بین همه اصناف در تهیه بسته‌های معیشتی را متذکر و یادآور شد: این گردش مالی خود باعث رفع نیازهای اصناف می شود. این کار آسانی نیست اما باید مدیریت کنیم.اگر بخواهیم هوشمند و دقیق کار انجام شود راه حل اساسی این است که به بحث محله محوری و مسجد محوری برگردیم که در قسمت اول رزمایش مدنظر بود.
او با بیان اینکه این رزمایش فرصت خوبی است که پایگاه ها، گروه های جهادی، مساجد و محله ها را فعال کنیم تا همدیگر را پیدا کنند، گفت: سعی کنیم از فرصت هایی که در رزمایش است استفاده کنیم و همه در محلات همدیگر را بهتر بشناسند و این گونه سرویس و خدمات بهتر ارائه می شود.
امام جمعه شیراز گفت: امروزه خصوصا در شهرهای بزرگ این آسیب اجتماعی وجود دارد که ممکن است عده ای از نظر فیزیکی در کنار یکدیگر زندگی کنند ولی از نظر همدلی و صمیمیت اصلا به هم نزدیک نیستند؛ بنابر این فرصت نزدیک شدن دل ها به هم را با محوریت محله و مسجد و پایگاه ها و گروه های جهادی که مربوط به محلات و مساجد هستند ان شاالله باید تقویت کنیم .
نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید براینکه بانی هر کار خیری باید مشخص باشد، گفت: گروه های جهادی سبب ایجاد انگیزه می شوند اما باید تلاش کنیم که بانی کار هم دیده شود و بعد مردم از اینکه سازمانی امکاناتی در اختیار دارد ناراحت نخواهند بود اما اگر بانی کار دیده نشود اعتراضات وجود خواهد داشت مثلا ممکن است قشرهایی از مردم بپرسند کمیته امداد یا اوقاف، بنیاد مستضعفین، ستاد اجرایی فرمان امام و... چه می کنند؟ بنابراین باید معلوم باشد که نقش این سازمان ها در مواسات و همدلی و کمک به نیازمندان چیست.
آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه زیبایی کار در رزمایش مواسات و همدلی توجه به ظرافت‌هاست، لزوم توجه به شکل توزیع و تحویل بسته‌های معیشتی را هم یادآور و متذکر شد که باید این کار حس خوب ایجاد و حرمت و آبروی نیازمند را حفظ کند.
امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد که برای عید غدیر شاهد حرکتی چشمگیر و ارزشمند تحت عنوان رزمایش مواسات و همدلی باشیم تا این عید سعید، جلوه ویژه داشته باشد و گفت: ویژگی غدیر همراه بودن آن با شادی‌ست. غدیر فرصتی است برای لبخند مردم تا حس خوب داشته باشند. در دهه ولایت که جشن ها برپا خواهد بود صفایی در جامعه ایجاد کنید.

پیام فارس


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/138678/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید