پیام فارس

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد:

کمک انجمن اسلامی دانش آموزان به فهم دینی/ارائه الگوی تربیتی فرهنگي

کمک انجمن اسلامی دانش آموزان به فهم دینی/ارائه الگوی تربیتی
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز – نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: انجمن‌های اسلامی می‌توانند برای عمق بخشیدن به فهم دینی و بالا بردن فهم نسبت به مسائل مرتبط با دین، کمک کننده باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر ( ع) ، تاکید کرد که کل کمالات انسانی در سه سرفصل مورد اشاره در این حدیث یعنی خوب و عمیق فهمیدن دین، برنامه‌ریزی دقیق و صبور بودن خلاصه می‌شود.
وی تصریح کرد: به نظر من یکی از وظایف و رسالت‌های مجموعه انجمن اسلامی، تعمیق بخشیدن دین فهمی و آشنایی با دین بین دانش آموزان است؛ این باعث تغییر نگرش‌ها و ایجاد انگیزش‌ها به سمت کارهایی می‌شود که به آن ارتقای فهم می‌گوئیم.
او با تاکید بر اینکه تعیین هدف برای انجام فعالیت آموزشی مهم است، گفت: به نظر بنده، بستر آموزش و پرورش به اندازه‌ای که دانش‌آموز مسائل دینی را بفهمد، مطلب ارائه می‌دهد، ولی در مرحله نگرش، انگیزش و رفتار که مراحل بعدی فهم مطلب محسوب می‌شود، این عمق را در آموزش‌های رسمی نداریم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: انجمن‌های اسلامی می‌توانند برای عمق بخشیدن به فهم دینی و بالا بردن فهم نسبت به مسائل مرتبط با دین، کمک کننده باشند.
او با اشاره به این موضوع که کار تربیت دانش‌آموزان تنها بر عهده انجمن اسلامی نیست و مراکز دیگری هم وظیفه و مسئولیت دارند، لزوم هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر بین این مراکز را مهم توصیف و در خصوص اهمیت این موضوع تاکید کرد که امروز مشکل ما از نظر تربیتی در جامعه سنگین شده است.
آیت‌الله دژکام با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه مباحث فرهنگی و تربیتی اولویتی درازمدت است، گفت که در این مسیر قسمتی از کار برعهده حوزه علمیه، قسمتی بر دوش بسیج، بخشی هم بر عهده مجموعه انجمن اسلامی است و نیاز به اتفاق نظر وجود دارد.

پیام فارس


نماینده ولی فقیه در فارس گفت: حتی در مدل سازی تربیتی، نیاز است که مدلی ارائه دهید تا همه دستگاه‌های متولی امر تربیت دانش آموزان با هم اشتراک نظر داشته باشند و از سردرگمی خارج شویم، چون امروز با این مشکل مواجه هستیم.
او با بیان اینکه انجمن اسلامی از این حیث کمک خوبی برای مجموعه آموزش و پرورش است، گفت: در بحث سند تحول خلاء مدل‌های تربیتی حس می‌شود، که اگر اتحادیه انجمن‌های اسلامی به شکل ویژه در این موضوع کار کند و در دیگر بخش‌های آموزش و پرورش آن را بسط و گسترش دهد، عملکرد موفق خواهد بود.
امام جمعه شیراز، به بخش دوم حدیث و بحث برنامه‌ریزی اشاره و اضافه کرد: نمی‌توان بدون برنامه در انجام امور موفق بود، ولو اینکه برنامه در حین اجرا اصلاح شود، اما خط کلی برنامه باید مشخص باشد؛ اگر مدیر بدون برنامه باشد، بعد از مدتی هدف مشخص نخواهد بود و در حالی که تلاش‌های زیادی انجام داده‌ایم اما کار خروجی نخواهد داشت.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه خوب برنامه ریزی کردن مهم و بالاتر از آن داشتن اخلاص و توجه به توفیق الهی است، گفت: این یعنی برنامه ریزی لازم است اما کافی نیست؛ برای اینکه به حد کفایت برسیم نیاز به توکل و توفیق الهی داریم.
امام جمعه شیراز، صبر را سومین موضوع مهم مطرح شده در حدیث حضرت امام محمدباقر ( ع) ذکر و اضافه کرد: کارهای این جهان با ترتیب انجام می‌شود و این کم صبری مشکلی‌ست که در جامعه وجود دارد؛ صبر به این معنا که حداقل زمان طبیعی برای تحقق یک هدف را لحاظ کنیم.
او با بیان اینکه در تولید مرکبات باید چند سال زحمت کشید تا ثمر را دید، گفت: متأسفانه خیلی‌ها توجه ندارند و در اندک زمانی به دنبال ثمر هستند؛ هیچ درختی نیست که امروز بکاریم و فردا ثمر بدهد.
آیت‌الله دژکام با تاکید برلزوم القای موضوع صبر داشتن به جامعه، گفت: نباید در مسائل تربیتی این انتظار را داشت که زود به نتیجه می‌رسیم؛ نتیجه کار تربیتی، یک نسل است و 30 سال زمان می‌برد؛ آنچه ما انجام می‌دهیم و اگر خدا قبول کند و حسن تأثیر داشته باشد، ان‌شاءالله در نسل بعد خود را نشان می‌‎دهد.
وی با یادآوری اینکه باید نیاز به صبر را در کل کشور جا بیندازیم، گفت: ما از نظر تحولات اجتماعی اینقدر که دشمنان می‌گویند عقب نیستیم. انقلاب 40 سال عمر دارد و واقعاً کار کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه شعار انقلاب ما تحول اجتماعی بوده و این زمان بر است، گفت: این موضوع هم از نظر علمی توجیه پذیر است هم از نظر دینی. این تصور باید در جامعه تعدیل شود دشمن با سیاه نمایی به دنبال اینست که صبر را از ما بگیرد و بگوید اهداف انقلاب تحقق ناپذیر است، اما ما باید تلاش و اثبات کنیم این تصور صحیح نیست.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/139048/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بهره مندی500 نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر

راه‌حل معمای امنیت در خاورمیانه

مشرق: چرا آقازاده‌های خاص با فیلیمو همکاری تنگاتنگی دارند؟

چرا «کاهش مصرف کالری» در ایران خطرناک است؟

ببینید | ویدئوی جدید القسام دربارۀ اسرای صهیونیست

در نمایشگاه کتاب امسال، همراه «مهر بان» باشید

اسرائیل زیر منگنه پذیرش آتش‌بس

یورش همه‌جانبه ارتش اسرائیل به رفح

فرجام دوئل داغ اصولگرایان

شوک دوم به شانا

سپرهسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟

یک اقتصاددان: تعریف دولت از مردم آنهایی است که می‌توانند جت شخصی بخرند

الگوی چینی ترک برداشت

عوارض قرص و پودرهای لاغری و چاقی

اجرای 80 برنامه توسط کاروان خادمین حرم حضرت معصومه(س) در گلستان

اجرای 500 عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در استان فارس

لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی

جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید

عوامل موثر در بروز آرتروز زانو

توصیه‌ای مهم به والدین دارای فرزند مبتلا به تشنج

فروردین خاموش مسکن تهران

وزیر صمت: تنوع نرخ ارز ام‌الفساد است

لیست هزینه اجاره‌نشینی در آپارتمان‌های لوکس تهران؛ پاسدارن 140متری، 3 میلیارد و 400 میلیون رهن کامل

حضور استاندار گیلان در تحریریه خبرگزاری مهر

اختصاص 17 هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان

سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد

محمد مهاجری: چرا تجربه شکست خورده را تکرار می‌کنید؟

روزنامه اصولگرا: «افعی تهران» احوال بخشی از طبقه متوسط پس از شکست‌های نمادین سیاسی است

حذف معلم‌بلاگرها؛ حریم شخصی کودک از ادعا تا واقعیت

روایت «فارن افرز» از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای عربستان

تردید در سلامت آب‌های معدنی!

ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه

نقش ژنتیک در بروز اختلالات تشنجی

اگر این بیماری‌ها را دارید غذای کنسروی نخورید

کاهش قیمت سکه و طلا؛ دلار ثابت ماند

رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد

بازدید از کیفیت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن

با خرید 100 خودرو هم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوید!

آغاز برنامه‌های دهه کرامت با حضور سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) در یزد

تالار حافظ شیراز میزبان200 هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود

بهترین نوجوانان و جوانان مسابقات کشوری وزنه برداری مشخص شدند

آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است

شیراز میزبان 200 هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود

جزئیات تازه از ماجرای خبرساز روغن های مسموم

رافائلِ رفت و برگشت

کاهش غیرواقعی آمار جدایی

توهم «جامعه مدنی» از سر آمریکا و جهان پرید

خواص و مضرات دانه چیا را بخوانید