پیام فارس

آخرين مطالب

روزهای کرونایی و جای خالی جلسات ویدیو کنفرانسی در فارس سياسي

روزهای کرونایی و جای خالی جلسات ویدیو کنفرانسی در فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- شیوع ویروس کرونا دگرگونی‌ها و چالش‌های زیادی برای جامعه بشری ایجاد کرده است اما در نقطه مقابل، همه‌گیری این بیماری فرصت‌های جدیدی را در بهره‌گیری بیشتر از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی باز کرد، هرچند که به نظر می‌رسد استان فارس از این مواهب از جمله برپایی جلسات مجازی بی‌بهره است و کرونا نتوانسته‌ است موج جلسات سنتی در این استان را درهم شکند.

با آمدن کرونا، سبک زندگی مردم در نحوه معاشرت های خانوادگی و رفت و آمدهای اجتماعی به طور کامل تغییر کرده و هرچه ماندگاری این ویروس طولانی تر می‌شود سبک زندگی پا به مرحله جدیدتری می گذارد.
تکنولوژی های نوین ارتباطی در 2 دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته بود اما کرونا به چرخه حرکت در مسیر توسعه شبکه های ارتباطی شتاب بخشید.
کرونا شرایط فعالیت بخش های مختلف را سخت و بسیاری از تجمع ها و گردهمایی ها و آیین های حضوری را تعطیل کرد اما در این میان تکنولوژی های نوین ارتباطی مانع قطع ارتباطات افراد در یک جامعه یا قشر شد و مردم با بهره گیری بیشتر از این تکنولوژی امورات خود را می گذرانند.
در سطح کلان کشور مشاهده می کنیم که رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و برخی از وزیران و مدیران دستگاه های اجرایی ملی از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با بخش های مختلف جامعه در ارتباط هستند و تحولات را رصد و رهنمودها و نکات لازم را ارایه می کنند.
حتی افتتاح پروژه های عمرانی که در گذشته هزینه های سنگینی برای آن صورت می گرفت اکنون از طریق یک ارتباط ویدیو کنفرانسی به بهره برداری می رسد که با این شیوه هم در زمان و هم در اعتبارات صرفه جویی می‌شود و همچنین مردم از بستر فضای مجازی به شکل کامل‌تری از جزئیات این طرح‌ها قرار می‌گیرند.
دانشگاه ها و مدارس که به شبکه های اجتماعی و دیگر شبکه های ارتباطی نقل مکان کردند و تجربه جدیدی در حوزه تعلیم و تربیت آنلاین رقم خورد؛ هرچند که مشکلاتی به دلیل پایین بودن سواد استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی وجود داشت اما گامی رو به جلو در بهره گیری از تکنولوژی های نوین ارتباطی در حوزه آموزش بود.
هرچند در سطح ملی بهره گیری از تکنولوژی های نوین ارتباطی مورد توجه قرار گرفته اما به نظر می رسد در سطح استانی از جمله استان فارس جای خالی بهره گیری از این ظرفیت خالی است.
هنوز مدیرانی وجود دارند که نپذیرفته‌اند می‌توان نشست ها، تجمع ها و گردهمایی ها را به سبک جدید و با بهره گیری از ظرفیت تکنولوژی های نوین ارتباطی برگزار کرد و به دنبال فراهم کردن زیرساخت آن نرفتند.
در استان فارس فعالیت برخی از دستگاه های اجرایی با آمدن کرونا متوقف شده و هنوز با گذشت حدود 6 ماه از میهمانی کرونا پا به عرصه بهره گیری از دنیای جدید ارتباطی نگذاشتند.
از بین حدود 150 دستگاه و نهاد استان فارس جز یک یا 2 دستگاه اجرایی که به صورت آنلاین در طول این مدت نشست خبری با رسانه ها برگزار کردند مابقی دستگاه های اجرایی هنوز باور به بهره گیری از دنیای جدید ارتباطی ندارند و هنوز هم دعوتنامه‌های جلسات حضوری برای رسانه‌ها ارسال می شود.
هرچند در درون برخی از دستگاه های اجرایی استان از ظرفیت ویدیو کنفرانس در برقراری ارتباط با مدیران شهرستانی زیر مجموعه همان دستگاه استفاده شده است اما هنوز در حوزه ارتباط بین دستگاهی از دنیای جدید ارتباطی بهره ای گرفته نشده است و همچنان مثل سابق جلسات حضوری برگزار می شود.
هنوز هم بسیاری از جلسات مهم و ضروری و حتی غیرضروری استان به صورت حضوری برگزار می شود و تدبیری برای برگزاری آنلاین این جلسات اندیشیده نشده و این در شرایطی است که در برخی از جلسات پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی شود.
آنگونه که گفته می‌شود کرونا تا مدت زیادی دیگر میهمان ماست که در این شرایط به نظر می رسد ضرورت دارد مسوولان استان در بخش های مختلف هرچه سریعتر زیرساخت لازم برای بهره گیری از تکنولوژی های نوین ارتباطی در برگزاری جلسات، همایش ها و گردهمایی را در دستور کار قرار دهند.
حتی اگر کرونا هم نباشد با بهره گیری از ظرفیت برگزاری جلسات آنلاین در بسیاری امور از جمله زمان، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه‌های پذیرایی، هزینه‌های سوخت و غیره صرفه‌جویی می شود و از این رو، فرصت کرونا برای دگردیسی و تغییر در سبک کار و روش برگزاری جلسات را باید غنیمت شمرد.
براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت از شانزدهم تا 17 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 450 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی که یک هزار و 145 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 322 هزار و 567 نفر رسید.
سیماسادات لاری افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 156 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 18 هزار و 132 نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز و استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
برچسب‌ها
کرونا شیراز فارس
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/139864/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان