پیام فارس

آخرين مطالب

فرماندار شیراز تاکید کرد

لزوم توجه بیشتر اصحاب رسانه به نیازهای فعلی جامعه سياسي

لزوم توجه بیشتر اصحاب رسانه به نیازهای فعلی جامعه
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه مهمترین کارکرد رسانه با همه ظرافت و پیچیدگی‌ها، رعایت عدالت، انصاف و امانتداری در موضوعات است، خواستار پرهیز فعالان حوزه اطلاع رسانی از حاشیه سازی و توجه بیشتر به نیازهای فعلی جامعه شد.

محمدرضا امیری در بازدید از جهاددانشگاهی استان فارس و دیدار با رئیس و خبرنگاران خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، ضمن تبریک چهلمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی و روز خبرنگار، بیان کرد: جهاددانشگاهی در راستای انقلاب فرهنگی ایجاد شده و طی چهار دهه گذشته اقدامات ارزشمندی در کارنامه خود ثبت کرده است.
او ادامه داد: جهاددانشگاهی در برگزاری دوره‌های کوتاه مدت متناسب با نیاز جامعه، عملکرد بسیار موفقی داشته و از این رو نهادی ارزشمند و تاثیرگذار است.
فرماندار شیراز خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیز جهاددانشگاهی در حوزه کارآفرینی و اشتغال بسترساز، حامی و حمایت کننده جامعه در این موضوع با تمرکز بر مباحث آموزشی و پژوهشی است.
امیری عملکرد خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) را مطلوب و تاثیرگذار ارزیابی و بیان کرد: از آنجا که حوزه دانشگاه و دانشجو موتور محرک جامعه است و این خبرگزاری نیز همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی و آموزشی را در بر می‌گیرد، لذا این مهم موجب شده تا مردم اقبال بیشتری به این رسانه داشته باشند.
او با بیان این نکته که ورود ایسنا به عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، حرفه‌ای و شاخص بود و عملکرد این رسانه مورد اقبال جامعه قرار گرفت و این اقبال کماکان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ایسنا یکی از خبرگزاری‌های تاثیرگذار و مورد وثوق جامعه محسوب می‌شود که عملکرد قابل دفاعی داشته و اکنون دارای جایگاه بالایی در حوزه فعالیت رسانه‌ای و مورد اعتماد اغلب مردم است.
امیری با بیان اینکه مفهوم رسانه امروز با توجه به وضعیتی که بر جامعه بشری حاکم شده، فراتر از حوزه اطلاع رسانی است، افزود: روز خبرنگار بیانگر ایثارگری کسانی است که گاهی جان خود را به خطر انداخته و به درجه شهادت هم نائل شده‌اند.
او ادامه داد: روز خبرنگار بهانه‌ای است برای قدردانی از تلاش گران این عرصه و همچنین بهانه‌ایست تا همه اقشار به این موضوع توجه کنند که حوزه رسانه بسیار حساس و کار پر زحمتی است.
رئیس جهاددانشگاهی فارس با تبریک اعیاد دهه ولایت و روز خبرنگار بیان کرد: خبرنگاران از اقشار آسیب پذیر جامعه با توجه به نوع درآمد و هزینه‌هایی که دارند، محسوب می‌شوند.
مظاهر بابایی گفت: به سهم خود تلاش کرده‌ایم بخشی از مطالبات خبرنگاران خبرگزاری‌های دانشجویان ایران و ایکنا در استان را اجابت کنیم.
او با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهادی است که از محل درآمدهای اختصاصی اداره می‌شود و بخش اندکی از بودجه‌های مورد نیاز را از دولت دریافت می‌کند، افزود: طی سال‌های اخیر شاهد عملکرد قابل دفاع و تاثیرگذار این نهاد در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بوده‌ایم.
رئیس جهاددانشگاهی فارس با تاکید بر اینکه اولویت را به فرهنگسازی انقلابی در جامعه و پیشبرد این مهم در مقاطع حساس قرار داده‌ایم، گفت: یکی از ماموریت‌های ویژه این نهاد تمرکز بر موضوع فناوری است و از ابتدا و از زمان جنگ و حتی در تحریم با استفاده از نیروهای متخصص و متعهد توان بومی خود را به کار گرفته که وجود موسسه رویان گویای این مدعاست.
بابایی با بیان اینکه جهاد فارس مستثنی از این موارد نبوده و در حوزه علوم انسانی و سلامت هم وارد شده است، گفت: به همت گروه‌های پژوهشی، مراکز خدمات تخصصی ایجاد شد که وظیفه خدمت رسانی به جامعه دارند.
او خاطرنشان کرد: رویکرد مدیریت جهاددانشگاهی فارس در دو سال اخیر به سمت ایجاد مراکز نوآوری متمایل بوده و در این راستا مراکز نوآوری و شتابدهی را ایجاد کرده‌ایم؛ مراکزی که از محل درآمدهای داخلی جهاددانشگاهی اداره می‌شود و هزینه‌ای بابت آموزش و در اختیار گذاشتن فضای فیزیکی از صاحبان ایده گرفته نمی‌شود.
رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، ادامه داد: امروز بیش از ١٣ مرکز آموزش تخصصی جهاددانشگاهی در استان در حوزه کوتاه مدت فعال است که به بالغ بر ٢٥ هزار نفر در سال دوره‌های 10 تا 200 ساعته ارائه می‌کنند.
بابایی با بیان اینکه اساس این دوره‌ها نیاز روز و استفاده از ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای کشور است و غالبا در راستای اشتغالزایی ارائه می‌شوند، گفت: هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس وقت خود را بر امور تحقیقاتی و پژوهشی قرار داده، البته پژوهش‌هایی که اثرات آن برای جامعه ملموس باشد.
او خاطرنشان کرد: مراکز تخصصی جهاددانشگاهی فارس بهترین خدمات تخصصی را با کیفیت بالا و تعرفه‌های دولتی ارائه می‌کنند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین گفت: تلاش کرده‌ایم ظرفیت‌های کشوری را با توجه به اولویت‌ها به سمت فارس سوق دهیم که موضوع عصاره گیری گل‌های محمدی یکی از این موارد است که ارزش افزوده و اشتغالزایی به دنبال دارد و همچنین از خام فروشی جلوگیری خواهد کرد.
بابایی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی بر اساس منویات مقام معظم رهبری و در راستای اهداف نظام و برنامه‌های دولت، فعالیت خود را انجام می‌دهد، بنابراین بر اساس وظایف شرعی و قانونی خود باید این مسیر را پیش برویم و مطمنا کمک نهادها و دستگاههای اجرایی موجب سریع در اجرای وظایف خواهد شد.
مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز نیز ضمن تبریک روز خبرنگار، بیان کرد: خبرنگاران در این روزهایی که جامعه با کرونا درگیر شده است همانند جهادگران عرصه سلامت در صف مقدم اطلاع رسانی مشغول خدمت هستند که در این راه تلاش آنان در آگاهی بخشی به جامعه جای قدردانی دارد.
فرشته حکمت، خاطرنشان کرد: بی شک نقش فعالان عرصه اطلاع رسانی در انتشار به موقع، صحیح و دقیق اخبار، ستودنی است و این نقش در شرایطی که شاهد توسعه رسانه‌های اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه هستیم در پیشگیری از شایعات و انتشار اخبار نادرست بیشتر از پیش نمایان شده است.

پیام فارس


پیام فارس


پیام فارس


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/139886/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

فیزیوتراپی برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه؛ نرخ مالیات املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده، 119 درصد افزایش یافت

استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس

بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند

سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران

حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از 500 به 50 کاهش دادیم

‌از بازگرداندن 100 میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس

هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز

جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست

اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور

خطیر: خوشحالم واگذاری استقلال در زمان مدیریت من رقم خورد + فیلم

اسیر بعدی اسرائیلی که نتانیاهو می‌کشد کیست؟

امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس

بارش رگباری باران در فارس

تردد روان در جاده‌های فارس

‌پلمب 3 منزل به‌دلیل فروش مواد مخدر در بافت قدیم شیراز

خدمتگذاری به محرومان و یتیمان از تعالیم امام خمینی(ره) نشأت گرفته است

عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید

چه کسانی در معرض خطر ابتلا به IBS هستند؟

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

وصول 110 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق

ابراز تاسف معاون وزیر صمت از کاهش عرضه محصولات پتروشیمی

هشدار وزارت کار: اخبار رسمی کالابرگ‌ را تنها از مراجع رسمی دنبال کنید

جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است

راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز

فرماندار شیراز: هنوز نرخ کرایه تاکسی کورسی 6000 تومان در شیراز قابلیت اجرایی ندارد

‌پلمب 3 منزل به دلیل فروش مواد مخدر در بافت قدیم شیراز

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

پیوند اعضای یک بیمار آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، برای نخستین بار در کشور

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی

هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی به مزایده گذاشته شد

خبر خوب برای کارگران؛ اخراج سخت شد

تیرخلاص به خودروی کارکرده

خطیر: استقلال انشاالله برای قهرمانی سوم در آسیا آماده می‌شود

بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس

خطیر:واگذاری استقلال بزرگ‌ترین اتفاق بعد از قهرمانی آسیا بود

منبع حماس: 30 افسر شاباک اسیر حماس هستند

همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود

علی خطیر: امروز بزرگ‌ترین اتفاق برای باشگاه استقلال بعد از قهرمانی آسیا رقم خورد

آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی

صاعقه و بارش شدید تگرگ در شهرستان شیراز