پیام فارس

آخرين مطالب

کرونا در فارس از جایگاه قرمز به رده هشدار اجتماعي

کرونا در فارس از جایگاه قرمز به رده هشدار
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - کرونا در استان فارس هر روز شماری دو رقمی از شهروندان را به کام مرگ می‌کشد ، آمار جان باختگان از 600 نفر فزونی یافته و همچنان شتابناک رو به افزایش است ، هر چند وضعیت این استان از مرحله قرمز به مرحله هشدار بهبود یافته اما همچنان خطر بیخ گوش این استان کمین کرده است.

بر اساس تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با توجه به وضعیت کرونا در استان فارس، محدودیت‌هایی سختگیرانه طی هفته های گذشته در این استان اعمال شده است ، می‌شود. محدودیتها بنا بر آخرین مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا شامل لغو تمامی تجمعات در سراسر استان، لغو مجالس ختم و عروسی در تالارها، سالن‌ها و منازل، تعطیلی تمامی کتابخانه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ارائه خدمات رستوران‌های و فست‌فودها فقط به‌صورت بیرون‌بر و همچنین تعطیلی مترو و اتوبوس در کلانشهر شیراز است.
با تشدید محدودیت‌ها، فرمانداران موظف شدند ، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و سایر ادارات و نهادها بر اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت کنند؛ همچنین برگزاری هرگونه مراسم در شهرستان‌های قرمز استان مطلقا ممنوع است؛ همچنین بازرسی و نظارت بر اماکن، مراکز تجمع، ادارات، واحدهای صنفی صنعتی و خدماتی تولیدی و عمرانی تشدید شود و با متخلفان بنابر دستورالعمل جدید کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا و با اختیاراتی که به بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده است، برخورد خواهد شد.
معاون استاندار فارس در این طمینه اظهار داشت : با توجه به افزایش ابتلا به بیماری در شهرستان‌های قرمز ، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، زبان سراها، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینماها، موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های ورزشی، ورزش‌های پربرخورد، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، باغ وحش، مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های بدنسازی تعطیل است؛ همچنین هیچ مراسمی در مساجد و مصلاها برگزار نخواهد شد و نمازجمعه نیز برگزار نمی‌شود.
عبدالرضا قاسمپور معاون استاندار فارس همچنین بر اجرای سختیگیرانه‌تر دستورات نظارتی درباره استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: با مدیران و کارکنان ادارات و نهادها که اهتمام لازم درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نداشته باشند، مطابق دستور فرایند نظارت بر اجرای شیوه نامه ها و برابر قانون تخلفات اداری برخورد می شود.
مشارکت بیمارستان های دولتی و خصوصی و درمان بیماران
مدیر امور اداری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش تعداد مراکز نقاهتگاهی و بستری بیماران کرونایی در مرکز نقاهتگاهی شیراز خبر داد و گفت:هم اکنون در بیمارستان‌های دولتی حضرت علی اصغر شیراز(ع)،شهید چمران،شهیدفقیهی و نمازی و بیمارستان های خصوصی بعثت،مرکزی شیراز ،دنا، کوثر و بیمارستان تامین اجتماعی شهید بهشتی شیراز بیماران کرونایی بستری هستند.
حسین درویشی با اشاره با معرفی بیمارستان هایی که بیماران کرونایی را در شیراز پذیرش می کنند اظهار داشت:با توجه به افزایش تعداد بیماران کرونایی در تلاش هستیم بیمارستان پشتیبان جهت درمان بیماران کرونایی را در شیراز راه اندازی کنیم. برای پذیرش این بیماران در بیمارستان شهید دوران نیز اقدامات لازم انجام شده است.
درویشی با اعلام اینکه در حال حاضر برای تجهیز هر مراکز نقاهتگاهی یا بیمارستان پشتیبان کرونایی مبلغی بالغ بر 15 میلیارد ریال از سوی دولت هزینه می شود افزود:هم اینک در شیراز 4 بیمارستان دولتی و در تمامی بیمارستان های قطب شهرستان های فارس بیماران کرونایی مانند دیگر مراکز درمانی کشور با تعرفه دولتی پذیرش و خدمات درمانی ارائه می کنند.
نماینده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور نقاهتگاهی بیماران کرونایی اظهارداشت:تمامی تخت های بیمارستانی کرونایی شیراز در حال تکمیل است و شهروندان باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا در معرض بیماری کرونا قرار نگیرند.
بازگشایی اتوبوس ها و تعطیلی مترو در شیراز
بر اساس اعلام مدیران خدمات شهری شیراز فعالیت مترو و اتوبوس‌های درون شهری این کلانشهر که به دلیل شیوع کرونا از اسفند 98 متوقف شده بود از شنبه 10 خرداد 99 از سرگرفته شد اما با وارد شدن دوباره فارس به مرحله قرمز مجددا فعالیت ها در این بخش حمل و نقل شهری به حالت تعلیق درآمد تا اینکه پس از دو هفته تعطیلی هم اکنون سامانه اتوبوسرانی فعال است اما متروی شیراز تعطیل است ومشافری جابجا نمی کند.
پرسش‌ها و دغدغه‌های پیش رو بر این محور شکل گرفته که آیا بسترهای لازم برای رعایت موازین بهداشتی در بازگشایی اتوبوس ها ایجاد شده است؟
شیراز ، با مشارکت و همکاری مردم و اصناف و با درایت و همفکری مسوولان شهری و مدیران ارشد استان فارس در شرایط کرونا توانست با گام های نسبتا بلند و ارزنده از اوج همه گیری بیماری کرونا با کمترین خسارت و تلفات عبور کند ، اکنون وضعیت کلی ابتلا به این بیماری در شیراز و اغلب شهرهای استان فارس تثبیت شده و در مرحله مدیریت کامل و مهار کرونا قرار دارد اما بدیهی است که هیچ تضمینی برای شیوع و همه گیری دوباره و بازگشت به روزهای پر تلاطم کرونا وجود ندارد.
بازگشایی اصولی و برنامه ریزی شده مترو و اتوبوس‌های درون شهری شیراز و جدیت در اجرای موازین بهداشتی در این فرایند می تواند تا حدودی اطمینان از حفظ شرایط تثبیت شده شیراز در ابتلا به کرونا ایجاد کند اما در عین حال عدم رعایت همین موازین ، بودن و نبودن ملزومات ماسک و تب سنجی و زیر ساخت های اولیه بهداشتی موضوعی است که فرصت اشتباه به مسوولان و مدیران شهری نمی دهد ، یک بار مسامحه و اغماض دراین عرصه به منزله پنبه شدن همه رشته های ماه‌های گذشته در مهار کرونا است.
معمولا اغلب افرادی که برای سوار شدن به اتوبوس به ایستگاههای شیراز و شهرهای دیگر مراجعه می کنند و با عجله و بدو بدو پله های را یکی در میان طی می کنند تا به اولین اتوبوس در ثانیه های پایانی برسند ، این تعجیل در سوار شدن نباید موجب گردد که الزام به خرید و داشتن ماسک برای آنان به فراموشی سپرده شود .
تست کرونا تنها برای افراد علامت دار و با تجویز پزشک انجام می شود
در تازه ترین تصمیم ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در شیراز معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد : تست رایگان کرونا تنها برای افراد مشکوک و دارای علامت و با تجویز پزشک انجام می شود.
دکتر عبدالرسول همتی با اشاره به مواردی از تقاضای غیرمنطقی افراد برای انجام آزمایش کرونا افزود: با توجه به پروتکل های مشخص و هدفمند شدن تهیه تست های pcr، افراد مشکوک و علامت دار می توانند صرفا با تجویز پزشک مستقر در مراکز 16 ساعته به صورت رایگان تست بدهند، در غیر این صورت افراد می توانند جهت انجام تست به مراکز خصوصی مراجعه کنند.
وی با بررسی موارد مثبت در شهرستان های استان ادامه داد: با توجه به درصد بالای موارد مثبت در برخی از شهرستان های فارس، نیاز است تیمی متشکل از معاونت های بهداشت و درمان برای ارزیابی دلیل افزایش ابتلا به این مناطق اعزام شوند.
معاون بهداشت دانشگاه در این نشست ضمن بررسی اقدامات کارگروه های مختلف ستاد مانند پیشگیری و شناسایی، اطلاع رسانی، پشتیبانی، مراقبت و درمان، بر سازماندهی اقدامات نظارتی، به ویژه در زمینه برگزاری مراسم های ویژه ایام محرم تاکید کرد.
دکتر همتی با توجه به نزدیکی ایام محرم و لزوم مدیریت نذورات و جلوگیری از ازدحام مردم در محل توزیع نذورات، فراهم سازی بسترهای مناسب در این زمینه را یک ضرورت خواند.
در این نشست آخرین اقدامات ستاد مدیریت بیماری کووید19 در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد تبادل نظر قرار گرفت.
استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز و استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
تا 18 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 125 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران در کشور به 324 هزار و 692 نفر رسید.
برچسب‌ها
ویروس کرونا بهداشت و سلامت فارس
پروندهٔ خبری
مدیریت استانی کرونا

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/139925/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد