پیام فارس

آخرين مطالب

معاون توزیع برق شیراز خبرداد

پرداخت تسهیلات برای خرید کنتور برق اقتصادي

پرداخت تسهیلات برای خرید کنتور برق
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به مبادله تفاهمنامه‌ای بین صنعت برق و یکی از بانک‌های عامل، از پرداخت تسهیلات برای خرید کنتور برق به مشترکان کم برخوردار خبر داد.

حسین صالحی یکشنبه 19 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه برخی از متقاضیان خرید اشتراک برق، توان پرداخت هزینه کنتور را نداشتند و موضوع تقسیط را دنبال می‌کردند، با مبادله تفاهمنامه‌ای، امکان پرداخت تسهیلات از سوی یکی از بانک‌های عامل به این متقاضیان فراهم شده است.
صالحی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات در قالب قوانین بانکی انجام خواهد شد، گفت: سقف این تسهیلات 3 میلیون تومان است و به متقاضیان خرید اشتراکی که تقاضای تقسیط قیمت لوازم اندازه‌گیری (کنتور برق) را دارند،‌ ارائه می‌شود.
او با اشاره به اقدامات اجرایی شده در حوزه خدمات مشترکین توزیع برق شیراز، حذف قبوض کاغذی، ایجاد زیرساخت ارائه خدمات غیرحضوری از طریق اپلیکیشن طراحی شده و دفاتر پیشخوان دولت و ... را بخشی از این اقدامات عنوان کرد.
صالحی همچنین به شهروندان توصیه کرد که هنگام انجام معاملات و خرید املاک مسکونی و تجاری، نسبت به ارائه درخواست تست لوازم اندازه‌گیری اقدام کنند و گفت: شهروندان برای اطمینان از سلامت لوازم اندازه‌گیری (کنتور برق) هنگام خرید یک ملک مسکونی، تجاری یا خدماتی، باید حتما نسبت به درخواست تست کنتور اقدام کرده و با پرداخت مبلغی حدود 10 هزار تومان از آسیب‌هایی احتمالی ناشی از خرابی یا دستکاری شدن کنتور، پیشگیری کنند.
او با یادآوری اینکه هزینه برق غیرمجاز مصرفی، نزدیک به قیمت برق صادراتی محاسبه و دریافت می‌شود،‌گفت: طی 3 سال گذشته و از بین یک میلیون و 200 هزار مشترک شرکت توزیع نیروی برق شیراز، حدود 27 هزار مشترک با مشکل دستکاری کنتور مواجه بوده‌اند.
صالحی با یادآوری اینکه شرکت توزیع نیروی برق شیراز 10 شهرستان را تحت پوشش دارد،‌گفت: یکی از اقدامات تاثیرگذار این شرکت، کاهش قابل توجه تلفات انرژی برق از 16.06 درصذ در سال 1395 به عدد حدود 9 درصد برای سال 98 بوده که با انجام اقداماتی نظیر جمع آوری برق‌های غیرمجاز، راه‌اندازی مرکز اجرائیات به عنوان اولین مرکز جمع آوری و برخورد با برق غیرمجاز در کشور، تست و کنترل لوازم اندازه‌گیری، جمع آوری برق غیرمجاز مشهود و غیرمشهود و جمع‌آوری لامپ‌های پرمصرف و ریسه‌های کشیده شده در معابر عمومی و ... محقق شده است.
معاون توزیع نیروی برق شیراز خاطرنشان کرد: از محل کاهش تلفات انرژی برق طی سه سال گذشته 925 کیلوولت ساعت برق صرفه‌جویی شده که با نرخ تکلیفی برق، حدود 44 میلیارد تومان است.
صالحی توزیع شیراز را در پیکسایی جزو شرکت‌های برتر دانست و با اشاره به نصب 14 هزار کنتور فهام برای کنترل از راه دور حجم و الگوی مصرف، گفت: سال گذشته بیشترین میزان مصرف انرژی برق مربوط به روز 19 مرداد بود که حجم انرژی مصرفی به عدد 1277 رسید،‌ حال آنکه امسال و در روز 13 مرداد، این عدد به 1415مگاوات رسید و هنوز هم تا پایان فصل گرمای سال زمان باقیمانده است و امکان افزایش مصرف وجود دارد.
او همچنین از انقعاد قراردادی بین توانیر و یکی از شرکت‌های بیمه، برای پرداخت خسارت به مشترکانی که به دلیل تغییر ولتاژ، تجهیزات برقی آنان می‌سوزد، خبر داد.
به گزارش ایسنا،‌ معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ توزیع نیروی برق شیراز نیز با اشاره به لزوم تداوم همراهی مردم در مدیریت مصرف انرژی برق، گفت: خوشبختانه و با اجرای طرح‌های مختلف مهندسی در حوزه برق، طی 2 سال اخیر شاهد به صفر رسیدن میزان خاموشی‌های برنامه‌ای در شیراز بوده‌ایم.
محمدرضا منصوری‌صبا با یادآوری اینکه طی سال‌های اخیر الگوی ساختمان‌سازی در شیراز به سمت حذف کولر آبی و جایگزینی کولر گازی شده است، گفت: شهروندان هنگام استفاده از دستگاه‌های خنک کننده پرمصرف نظیر کولرگازی، برای مدیریت مصرف انرژی برق باید دمای آسایش که بین 25 تا 26 درجه سانتیگراد است را رعایت کنند.
منصوری‌صبا با بیان اینکه وظیفه توزیع برق تامین برق با کیفیت و مستمر است، از وجود 27 هزار پست برق در حوزه استحفاظی این شرکت خبر داد و تاکید کرد که نگهداری از این شبکه، به شکل 24 ساعته توسط نیروهای متخصص انجام می‌شود.
وی با اشاره به وجود 24 هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط در سطح حوزه استحفاظی توزیع برق شیراز، این عدد را بسیار بزرگ دانست و گفت: تمام اقدامات برنامه‌ریزی و اجرایی شده صنعت بر مبتنی بر پیشگیری از بروز مشکل است و در این زمینه اقدامات جهادی تاثیرگداری را شاهد هستیم.
منصوری‌صبا با بیان اینکه سالانه در توزیع برق شیراز شاهد رشد بیش از 8 درصدی بار شبکه هستیم، گفت: در کنار اقدامات توسعه‌ای،‌ بهینه‌سازی و ... صنعت برق، تامین انرژی برق مطمئن و پایدار، نیازمند همراهی و همکاری مشترکان در بخش‌های مختلف است.
معاون توزیع برق شیراز با اشاره به وقوع حادثه در ایستگاه ملک‌مکان که منجر به از دست رفتن حدود یک سوم برق مورد نیاز در شیراز شد،‌ گفت: طی این حادثه علیرغم اینکه پاور ساپلای (قدرت حمایت کننده) از دست رفت اما با مانورهای تخصصی و جابه جایی بار، امکان تعمیر و نوسازی ترانسفورماتور آسیب‌دیده طی یکماه فراهم شد.
منصوری‌صبا گفت: در این حادثه جز در شب اول که بخشی از مشترکان دچار بی‌برقی به مدت چند ساعت شدند، هیچ موردی از خاموشی برای مشترکان اعمال نشد.
او همچنین از فعالیت 15 گروه تخصصی خط گرم در توزیع برق شیراز خبر داد و گفت: این گروه‌ها در محدوده شبکه‌های برقدار تا 20 کیلوولت، مسئولیت اجرای پروژه را عهده‌دار هستند.
معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه حدود 84 کیلومتر شبکه فرسوده برق در حوزه استحفاظی این شرکت وجود دارد، سرقت کابل و تجهیزات را یکی از مشکلات اساسی دانست و گفت: امیدوار هستیم طی برنامه‌ریزی انجام شده، شاهد بهسازی و نوسازی در این بخش از شکبه هم باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/139971/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها