پیام فارس

آخرين مطالب

تدارک فارس برای شتاب‌بخشی به تکمیل نخستین آزادراه سياسي

تدارک فارس برای شتاب‌بخشی به تکمیل نخستین آزادراه
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- تکمیل فرایند ساخت آزادراه شیراز-اصفهان طی ماه‌های گذشته در کانون توجه مسوولان کشوری و استانی بوده است و در ادامه این تلاش‌ها، روز یکشنبه استانداری فارس میزبان نشستی با هدف شتاب‌بخشی به اجرای این طرح بود.

با بهره‌برداری از این آزاد راه بعنوان بزرگترین پروژه آزادراهی فعلی در حال ساخت وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور، فارس صاحب 10درصد طول آزادراهی ایران خواهد شد.
آزادراه شیراز-اصفهان به طول حدود 220 کیلومتر هم اینک حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که افتتاح این مسیر نقش بسیار زیادی در کاهش مصرف انرژی و فاصله دو کلانشهر شیراز و اصفهان دارد. این آزادراه همچنین از جنبه گردشگری نیز حائز اهمیت است. 

پیام فارس


آزادراه شیراز-اصفهان مشکل تامین اعتبار ندارد
استاندار فارس یکشنبه در جلسه رفع موانع تکمیل آزادراه ‌های این استان گفت: با توجه به وعده‌های داده شده و انتظارات مردم و علیرغم وجود مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت‌ها باید با تلاش، عشق و ایثار آزادراه شیراز-اصفهان تا پایان سال 99 تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
عنایت الله رحیمی با اشاره به تخصیص اعتبار این آزادراه در سفر مردادماه معاون رییس جمهوریو رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: پروژه آزادراه در حال ساخت شیراز-اصفهان حداقل روی کاغذ هیچگونه مشکلی در زمینه تامین اعتبار ندارد و اخیرا نیز مبلغ 500 میلیارد تومان برای تکمیل این مسیر تخصیص داده شده است.
وی با تاکید بر این مطلب که وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور همکاری خوبی برای تامین نقدینگی و تکمیل آزاد راه شیراز-اصفهان دارند، گفت: اعتبارات مورد نیاز تکمیل این پروژه از سوی دولت به موقع و حتی بسیار جلوتر از تامین سهم سرمایه گذار تخصیص یافته است و عملا دولت برخلاف رویه معمول در این پروژه بسیار جلوتر از شریک بخش خصوصی در زمینه پرداخت بودجه اقدام کرده است.
استاندار فارس اظهار داشت: در زمینه تامین بتن و آسفالت مورد نیاز ساخت آزادراه شیراز اصفهان نیز کارخانجات فارس حاضر به همکاری لازم و حتی در اختیار گذاشتن بتن بصورت نسیه هستند.
وی ادامه داد: در فصل بارندگی پیش رو کار ساخت آزادراه شیراز اصفهان سخت‌تر خواهد شد لذا باید تا با شتاب بیشتری، عملیات تکمیل این پروژه به اتمام برسد.
تکمیل آزادراه معطل خدمات جانبی نباشد
رحیمی در ادامه تاکید کرد: موضوع تامین آب،برق، خدمات رفاهی ،جانبی و ارتباطی و مخابراتی آزادراه شیراز-اصفهان از سوی متولیان امر پیگیری و تعیین تکلیف شود که در نهایت کار بهره برداری از این پروژه معطل عدم ارایه خدمات جانبی قرار نگیرد.
وی عنوان کرد: خدمات جانبی این پروژه نیز باید به جد مورد پیگیری قرار گیرد و تا زمان بهره برداری از آن مقر پلیس و حداقل 2 مجتمع رفاهی و جایگاه سوختگیری در میانه این مسیر راه‌اندازی شود که در نهایت کار مردم معطل این خدمات جانبی قرار نگیرد.
استاندار فارس افزود: مسائل ایمنی آزادراه شیراز-اصفهان نیز برابر با استاندارهای موجود و مورد تایید وزارت راه و شهرسازی مدنظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: ساخت پروژه آزادراه شیراز اصفهان به مرحله‌ای رسیده که باید از سوی وزارت راه و شهرسازی بصورت روزانه رصد و کنترل شود.
تکمیل آزادراه لامرد _ پارسیان مورد تاکید رییس جمهور
رحیمی در بخش دیگر سخنان خود به افتتاح کارخانه آلومینیوم لامرد و حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در این آیین اشاره کرد و گفت: ریاست جمهوری در این مراسم تاکید زیادی بر ساخت و تکمیل آزادراه لامرد پارسیان داشت که بر این اساس باید با مجموعه وزارت نفت رایزنی های لازم انجام و سریعا ساخت این طرح مهم عمرانی پیگیری شود.
وی اضافه کرد: این پروژه در انتقال کالا و تولیدات و کاهش انرژی نقش بسزایی دارد و به همین دلیل باید سریعا پیگیری و به نتیجه برسد.
رحیمی اظهار داشت: در خصوص پروژه بزرگراهی کنار گذر شمال شرق شیراز نیز لازم است پیگیری های جدی تری صورت گیرد تا سرمایه‌گذار سریعا برای ساخت و تکمیل آن ورود پیدا کند و در این راستا بانک آینده نیز حاضر به همکاری و ارایه تسهیلات دارد.
وی در ادامه تاکید کرد: پروژه آزادراه خاوران، سروستان نیز به دلیل تلفات انسانی و حوادث ترافیکی کنونی بسیار اهمیت دارد و سریعا باید عملیات ساخت آن با پیگیری دستگاه های مربوطه آغاز شود.
استاندار فارس بیان کرد: برای ساخت و تکمیل آزادراه جهرم،لار و بندرعباس نیز باید سراغ سرمایه گذار بخش خصوصی رفت تا این طرح عمرانی مهم به نتیجه مطلوب برسد. 
فارس و خلأ آزادراه
دبیر شورای ترافیک استان فارس نیز در ابتدای این جلسه گفت: در خالی که استان‌های همجوار فارس از جمله اصفهان در حال ساخت پنجمین رینگ آزادراهی می باشند متاسفانه فارس حتی یک کیلومتر آزادراه به بهره برداری رسیده ندارد.
احمد کشتکاران بزرگترین پروژه آزادراهی فارس را شیراز اصفهان دانست و افزود: این پروژه عظیم عمرانی اکنون با مشکلات تعارض اراضی در منطقه قلات مواجه است که باید آزادسازی در مسیر ایجاد این طرح در این منطقه صورت گیرد.
وی ادامه داد: قرارداد ساخت آزادراه لامرد_ پارسیان در سال 96 منعقد شد اما متاسفانه عملیات اجرایی این پروژه تاکنون آغاز نشده است.
تلاش مدیران فارس برای ساخت آزادراه بی‌سابقه است
مدیرعامل شرکت سد و عمران پارس گستر و سرمایه گذار و پیمانکار اجرای پروژه آزادراه شیراز-اصفهان در ادامه این نشست گفت: پروژه آزادراه شیراز-اصفهان در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
علی مغایر افزود: تلاش مدیران ارشد استان فارس و خصوصا استاندار این خطه برای تکمیل این پروژه و تخصیص سهم دولت در این طرح بی سابقه و قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: این پروژه 224 کیلومتر طول دارد که حدود 170 کیلومتر آن آسفالت و 50 کیلومتر نیز بصورت روسازی بتنی است.
وی اضافه کرد: باتوجه به تخصیص اعتبارات مورد نیاز این طرح از سوی دولت طی روزهای آینده تلاش اجرایی برای تکمیل آن 2 تا 3 برابر افزایش خواهد یافت.
خدمات جانبی آزادراه شیراز اصفهان جدی گرفته نشده است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس نیز در این جلسه گفت: مجوز ساخت 10 مجتمع رفاهی و خدماتی در مسیر آزادراه شیراز اصفهان صادر شده اما عملیات ساخت هیچ یک از این مجتمع ها آغاز نشده است.
علیرضا سیاهپور افزود: ساخت مقر پلیس در مسیر این آزادراه نیز یکی از مهمترین اولویتهای کنونی است که باید به جد پیگیری شود زیرا اگر این آزادراه ساخته هم شود تا مقر پلیس در آن پیش بینی نشود قابل افتتاح نیست.
افتتاح آزادراه منوط به زیرساخت‌های پلیس
رئیس اداره عملیات پلیس راه استان فارس نیز در این جلسه گفت: زیر بار رفتن آزاد راه شیراز اصفهان منوط به ایجاد بسترهای ایمنی و نظارتی راهور است که اگر این زیر ساخت‌ها اجرا نشود این آزاد راه نمی‌تواند زیر بار ترافیک برود. 
سرهنگ علی اصغر همایون پور،افزود: دو پاسگاه پلیس در آزادراه شیراز _اصفهان جانمایی و حتی طرح آن نیز ارایه شده و همچنین 4٠محل برای دوربین کنترل سرعت جانمایی کردیم اما هنوز هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است. 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز زیر ساخت‌های ارتباطی این پروژه ها آماده نشده و این اقدامات نیز باید از مدتها قبل انجام شود لذا تا پلیس نباشد آزاد راه نمی‌تواند زیر بار ترافیک برود و قطعا در این رابطه با مشکل مواجه می شویم.
برچسب‌ها
وزارت راه و شهرسازی شیراز اصفهان استانداری فارس عنایت الله رحیمی

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/139982/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها