پیام فارس

آخرين مطالب

حفظ سلامت عزاداران محرم اولویت هیات‌های مذهبی فارس فرهنگي

حفظ سلامت عزاداران محرم اولویت هیات‌های مذهبی فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- هیات‌های مذهبی استان فارس برای برگزاری مراسم عزداری ماه محرم و صفر برنامه‌ریزی کرده‌اند و بر این نکته تاکید دارند که حفظ سلامت عزاداران اولویت آنان در برگزاری مراسم است.

مردم در کنار علاقه برای شرکت در مراسم‌های سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش، از همه گیر شدن بیماری کرونا هم هراسانند.
با تدبیر ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا تدابیری برای برگزاری مراسم عزاداری و در عین حال حفظ سلامت مردم اندیشیده شده و شیوه نامه های بهداشتی به هیات های مذهبی ابلاغ شده است که رعایت این شیوه نامه ها الزامی است.
هیات‌های مذهبی مکلف به رعایت آیین نامه‌های بهداشتی هستند
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نشست شب گذشته خود با هیات‌های مذهبی شهر شیراز گفت: در این جلسه توجیه، اقناع و اطلاع‌رسانی لازم در خصوص نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم صورت گرفت و ضوابط بهداشتی و دستورالعمل‌های تهیه شده را به آنان ابلاغ کردیم.
عبدالرضا قاسمپور افزود: هیات‌های مذهبی مکلف به رعایت آیین نامه های بهداشتی هستند و مسوولان این هیات‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که هیات‌های مذهبی ضوابط بهداشتی را رعایت نکنند در مرحله نخست تذکر داده می‌شود و در مرحله دوم ممنوعیت خدمات و در مرحله سوم مجوز آنان لغو خواهد شد.
معاون استاندار فارس گفت: در عین برگزاری مراسم‌های عزاداری باید سلامت مردم نیز مدنظر باشد.
سلامت مردم خط قرمز ما است
حجت الاسلام محمد صادق محرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: از حدود 2 ماه قبل جلسات متعددی در استان فارس برای برنامه‌ریزی برگزاری مراسم‌های ماه محرم برگزار شد.
وی ادامه داد: سلامت مردم خط قرمز ما است و در برگزاری برنامه‌های عزاداری ماه محرم این مساله مدنظر قرار دارد و مراسم عزاداری با رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: مسوولان هیات‌های مذهبی قبل و بعد از مراسم عزاداری باید محل برگزاری مراسم را ضدعفونی کنند.
محرابی افزود: تمام شرکت کنندگان در مراسم عزاداری باید از ماسک استفاده کنند، نذورات نیز به صورت بسته بندی یا در قالب کمک‌های مومنانه توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: زمان برگزاری مراسم‌های عزاداری حداکثر 2 ساعت است، تغذیه خوانی و مراسم شیرخوارگان حسینی نیز در سراسر استان برگزار نمی‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: همچنین فضاهای باز آموزش و پرورش، مکان‌های ورزشی، پادگان‌های نظامی و پارک‌ها در اختیار هیات‌های مذهبی قرار می‌گیرد و حرکت هیات‌های مذهبی به سمت حرم‌های مطهر ممنوع است.
محرابی افزود: شب گذشته جلسه‌ای با متولیان 700 هیات مذهبی شیراز با رعایت هنجارهای بهداشتی برگزار و دستورالعمل‌های بهداشتی به آنان ابلاغ شد.
پیش‌بینی تمهیدات هیات‌های مذهبی برای برگزاری مراسم عزداری در فارس
رضا محمدیان رییس شورای هیات‌های مذهبی استان فارس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اگر شور حسینی با شعور حسینی در مراسم‌های ماه‌های محرم و صفر همراه باشد، با رعایت آیین نامه های بهداشتی شاهد حادثه‌ای نخواهیم بود. 
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم‌های عزاداری از سوی هیات‌های مذهبی پیش‌پیش‌بینی شده است، افزود: با توجه به اینکه کنترل برخی از مراسم‌ مثل تعزیه‌خوانی، تجمع شیرخوارگان حسینی، حرکت هیات‌های مذهبی به سمت حرم‌های مطهر و معابر اصلی مشکل بود، ممنوع شده است.
وی ادامه داد: مراسم‌های عزاداری باید در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با استفاده از ماسک برگزار شود و محل مراسم به طور دائم قبل و بعد از مراسم ضدعفونی شود.
رییس شورای هیات‌های مذهبی استان فارس گفت: نذورات باید ترجیحا به صورت بسته‌های معیشتی بین افراد نیازمند تحت عنوان نذر محرم توزیع شود و در صورتی که نذورات جزو نذورات شرعی محسوب می‌شود باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی پخت، بسته‌بندی و در قالب ظروف یکبار مصرف غیرمشترک توزیع شود.
محمدیان افزود: پذیرایی در محل هیات‌های مذهبی به صورت سفره‌ یا راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است.
وی ادامه داد: مقرر شده دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ارگان‌های نظامی نسبت به در اختیار گذاشتن فضای باز برای برگزاری مراسم‌های عزاداری اقدام کنند.
دستورالعمل‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا مدنظر است
احد پاریابی مدیر روابط عمومی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پیگیر هستیم تا بتوانیم همانند برنامه‌های شب‌های قدر، مراسم عزاداری ماه محرم را در محل باغ جنت در فضای باز برگزار کنیم.
وی اظهارکرد: دستورالعمل‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا برای برگزاری مراسم عزاداری از جمله کوتاه بودن زمان مراسم، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم استفاده از علائم و نمادها، نداشتن پذیرایی و ضدعفونی کردن محیط مراسم مدنظر است.
نمی‌گذاریم به عزاداران آسیبی وارد شود
وحید کریمی رییس هیات امنای موکب صاحب الزمان(عج) شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراسم عزاداری ماه محرم امسال را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنیم.
وی ادامه داد: طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که هیچ آسیبی به عزاداران وارد نشود و حریم و شان محرم و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیز حفظ شود.
رییس هیات امنای موکب صاحب الزمان(عج) شیراز گفت: به دنبال آن هستیم تا با همکاری و هماهنگی ستاد نماز جمعه شیراز در محل برگزاری نماز جمعه مراسم عزاداری را برگزار کنیم.
کریمی افزود: در ایام محرم با هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تعامل با هیات انصارالمهدی شبی 2 تا چهار هزار غذا پخت می‌کنیم و بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهیم کرد.
جلوگیری از ورود افراد مشکوک به کرونا به مراسم عزاداری
محمدباقر سبحانی متولی هیات متوسلین به حضرت زهرا (س) شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مراسم‌های عزاداری ماه محرم را هر شب در محل مدرسه خان به مدت یک ساعت و نیم برگزار می‌کنیم.
وی ادامه داد: فاصله بین‌ افراد را با گذاشتن صندلی کنترل می‌کنیم و ماسک و مواد ضدعفونی را در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهیم و قبل و بعد از مراسم، محل را ضدعفونی می‌کنیم.
متولی هیات متوسلین به حضرت زهرا (س) شیراز گفت: در درب ورودی مدرسه خان نیز افراد را با تب سنج کنترل می‌کنیم و اجازه ورود به افراد مشکوک داده نمی‌شود.
سبحانی افزود: پذیرایی نیز به صورت بسته‌بندی‌های یک نفر در هنگام خروج از مراسم توزیع خواهد شد.
برچسب‌ها
ویروس کرونا شیراز هیأت عزاداری فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/140067/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!