پیام فارس

آخرين مطالب

بسیج همه دستمایه‌های بهداشتی فارس برای برگزاری بهینه آزمون سراسری در دوران کرونا سياسي

بسیج همه دستمایه‌های بهداشتی فارس برای برگزاری بهینه آزمون سراسری در دوران کرونا
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - ستاد مدیریت دانشگاهی بیماری کرونا در استان فارس برای برگزاری بهینه و بی خطر آزمون سراسری در زمان کنونی که فراگیری کرونا تندرستی شهروندان را تهدید می‌کند برنامه ریزی و آرمان سنجی کرده است.

بر اساس این تصمیم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در همه حوزه های برگزاری کنکور ضرورت دارد و داوطلبان می بایست با رعایت بیشترین فاصله اجتماعی و همچنین در نظر گرفتن بیشترین الزامات و محدویت ها در شیوه نامه های بهداشتی در آزمون کنکور سراسری شرکت کنند.
پیش از این نیز مدیرکل ورزش و جوانان فارس اعلام آمادگی کرده بود که همه فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده این استان برای برگزاری آزمون سراسری در اختیار سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
بر اساس اعلام عباس حاجی‌زاده، این امر بنا به دستور وزیر ورزش و جوانان صورت می‌گیرد و هر امکاناتی که مناسب برگزاری آزمون سراسری باشد نیز در اختیار قرار خواهد گرفت.
نماینده سازمان سنجش در دانشگاه شیراز نیز پیشتر گفته بود : برگزاری کنکور، خود، آزمونی است که اجرای موفق آن با رعایت شیوه‌نامه‌ها و بهره‌گیری از تجربه آزمون دکتری ممکن است.
علیرضا افشاری‌فر با ابراز رضایت ، از روند برگزاری کنکور دکتری که در تاریخ نهم مردادماه جاری در چهار شهر فارس برگزار شد،‌ بیان داشت: آزمون کنکور دکتری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور در استان فارس برگزار شد و یکی از ویژگی‌های آن حضور ناظران بهداشتی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه‌ها بود که بر اعمال و رعایت شیوه‌نامه‌ها نظارت می‌کردند.
وی از داوطلبان کنکورهای پیش رو درخواست کرد در رفت و آمدها عجله نکنند و بیان داشت: بدین‌منظور در حوزه‌ها از ساعت 6 و نیم صبح باز است و افراد می‌توانند به‌تدریج وارد حوزه امتحانی شوند؛ بنابراین ضروری است داوطلب حضور خود را به دقایق آخر موکول نکند تا شاهد تجمع نباشیم.
نماینده سازمان سنجش در استان فارس عنوان کرد: استفاده از ماسک در ورود و خروج به حوزه و حین امتحان ضروری است، ماسک باید سه‌لایه معمولی باشد و هریک از داوطلبان موظف است باعنوان وسیله شخصی ماسک و لوازم بهداشتی همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه امکانات بهداشتی در اختیار مراقبان قرار می‌گیرد، گفت: افزون بر ماسک و دستکش، محافظ صورت موسوم به شیلد نیز در اختیار منشی‌های سالن‌های آزمون معلولان قرار می‌گیرد.
افشاری‌فر از داوطلبان درخواست کرد فرم خوداظهاری را به‌درستی تکمیل کنند تا تعداد مبتلایان مشخص شود و برای فراهم‌کردن امکانات در بیمارستان مشخص و در محیطی بهداشتی ویژه مبتلایان اقدامات به‌درستی صورت گیرد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز افزود: همچنین درصورتی که داوطلبی دچار علائم بیماری باشد و در فرم خوداظهاری اعلام نکرده باشد، با اطلاع به مسئول سالن، از وی در محیطی جداگانه آزمون گرفته می‌شود.
تضمین سلامت داوطلبان کنکور
روح الله حسینی مدیر روابط عموم یدانشگاه علوم پزشکی شیراز هم روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در هفته آینده، حفظ سلامتی داوطلبان حاضر در کنکور را دغدغه تمام اعضای ستاد دانشگاهی و استانی مبارزه با کرونا عنوان کرد و گفت: تلاش تمام مسوولان و مدیران استان و دانشگاه این است که با رعایت حداکثری شیوه نامه های اجرایی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سلامت داوطلبان حاضر در کنکور سراسری را تضمین کنیم.
در نشست امروز مدیریت بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه گزارشی از اقدامات حوزه های دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا ارایه دادند و مصوبات روزهای گذشته بررسی و دستورات لازم در بخش های مختلف، به اعضای ستاد ابلاغ شد.
ارایه گزارشی از برگزاری نشست مدیران دانشگاه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز و مسوولان هیات های مذهبی فارس، از دیگر بخش های نشست امروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.
همچنین مواردی مانند توجه به اهمیت بحث های دارویی بیماران کرونا و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان از شرایط موجود، ارزیابی و جمع بندی پروتکل های آموزشی در زمینه کرونا و شرایط برگزاری کنکور سراسری در استان و اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی، در یکصد و سی و هشتمین نشست دانشگاهی مدیریت کرونا، بررسی شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به برگزاری نشست ستاد ملی مدیریت کرونا در روز گذشته، بر افزایش نظارت های بهداشتی در ایام محرم تاکید کرد. 
دکتر عبدالرسول همتی با بیان اینکه در ماه های گذشته 82 تیم نظارتی ویژه کرونا با همکاری سایر دستگاه های اجرایی در سطح استان راه اندازی شده و فعالیت های صنوف مختلف جامعه پایش و نظارت می شود، از تداوم این نظارت ها به ویژه در دهه نخست محرم خبر داد و مشارکت بیشتر ادارات، سازمان ها و نیروهای بسیج در این زمینه را ضروری برشمرد تا بتوانیم با عزمی جدی و همگانی به اهداف اصلی مجموعه سلامت و ارتقای بیشتر شاخص های سلامت، دست پیدا کنیم.
او همچنین اضافه کرد: در نشست روز گذشته ستاد ملی مدیریت کرونا روند ارایه خدمات کرونا در استان های مختلف کشور بررسی و استان های فارس و آذربایجان شرقی به عنوان استان هایی که در این زمینه عملکرد خوبی داشته و روند بستری و مرگ و میر در این استان ها کاهش داشته است، معرفی شدند. 
تا امروز 20 مرداد 1399 و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 132 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران در کشور به 328 هزار و 844 نفر رسید. متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 189 بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 18 هزار و 616 نفر رسیده است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا آزمون سراسری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
آزمون‌های سراسری در سایه کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/140095/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

خطوط شبانه اتوبوس‌رانی شیراز همچنان برقرار است

زنده‌گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

بارندگی‌ها برای فارس خطر و خسارتی نداشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو 2024 ایران می‌رود

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین

حضور 16 هزار بوشهری در کنکور/ 63 درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

خوشحالی هشتیجانی‌ها از بارش باران بهاری + فیلم

رقابت بیش از 16 هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

معابر شیراز سر از آب بیرون آورد

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش