پیام فارس

آخرين مطالب

کرونا در فارس به کودکان زیر 10 سال هم امان نمی‌دهد سياسي

کرونا در فارس به کودکان زیر 10 سال هم امان نمی‌دهد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - کرونا در استان فارس همچنان جان می‌گیرد ، هر روز شمار دو رقمی کشته‌های کرونا در این استان بالا و پایین می شود اما از تب و تاب نمی افتد ، سه درصد از مبتلایان و یک درصد از جانباختگان کرونا در فارس، زیر 10 ساله بوده‌اند.

استان فارس در ردیف استان های مشمول هشدار در بیماری و همه گیری کرونا است و به تازگی یک پله از قرمز پایین تر آمده است ولی هنوز رگه هایی از خطر در این استان موج می زند و بیم ابتلای بیشتر در کمین شهروندان فارس است.
محدودیت های کرونا در شیراز و شهرهای دارای وضعیت قرمز همچنان سختگیرانه اجرا می شود ، محدودیتها بنا بر آخرین مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا شامل لغو تمامی تجمعات در سراسر استان، لغو مجالس ختم و عروسی در تالارها، سالن‌ها و منازل، تعطیلی تمامی کتابخانه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ارائه خدمات رستوران‌های و فست‌فودها فقط به‌صورت بیرون‌بر و همچنین تعطیلی مترو در کلانشهر شیراز است.
با تشدید محدودیت‌ها، فرمانداران موظف شدند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و سایر ادارات و نهادها بر اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت کنند؛ همچنین برگزاری هرگونه مراسم در شهرستان‌های قرمز استان مطلقا ممنوع است؛ همچنین بازرسی و نظارت بر اماکن، مراکز تجمع، ادارات، واحدهای صنفی صنعتی و خدماتی تولیدی و عمرانی تشدید شود و با متخلفان بنابر دستورالعمل جدید کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا و با اختیاراتی که به بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده است، برخورد خواهد شد. هر گونه فعالیت اجتماعی در شهرستان‌های قرمز مطلقا ممنوع است .
ستاد مدیریت دانشگاهی بیماری کرونا هر روز در نشست های خود آخرین موضوعات را بررسی می کنند ، تاکیدها و توصیه های این ستاد همچنان رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، کاهش رفت و آمد های غیر ضروری و زدن ماسک است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه، مدافعان سلامت را قهرمانان واقعی در بحران کرونا معرفی کرد.
مهرزاد لطفی با تقدیر از تمامی افراد و مسوولانی که در مدیریت این بحران در استان تلاش می کنند، تاکید کرد: لازم است تمامی افراد خود را مسوول بدانند و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و حفظ فاصله فیزیکی با یکدیگر، در قطع زنجیره انتقال و حفظ سلامت خود و دیگران بکوشند.
وی با ابراز تاسف از آمار بالای جان باختن مبتلایان به کرونا در استان فارس طی روز گذشته تاکنون، عنوان کرد: مردم استان، بسیاری از سختی ها و بحران ها را با همدلی و تلاش پشت سر گذاشته اند و این بحران نیز نیازمند عزم همگانی و تلاش جمعی است که با ماسک زدن و رعایت فاصله‌ گذاری فیزیکی، مدیریت می شود.
دکتر لطفی از مردم خواست تا همگی پایبند این مسوولیت مهم اجتماعی فردی باشیم و از دوستان خود بخواهیم تا با تغییر شیوه زندگی، از آسیب دیدگی حاصل از این بیماری به خود، خانواده و دیگران جلوگیری کنند.
وی ضمن اعلام انجام بیش از 229 هزار مورد نمونه آزمایش کرونا از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.
عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست توضیحاتی پیرامون درباره مرحله سوم غربالگری سلامت، سامانه خوداظهاری و پیگیری های انجام شده در چند روز گذشته ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه ارائه داد.
وی با اعلام جان باختن 10 هم استانی در اثر ابتلا به کرونا طی روز گذشته تاکنون، مجموع آمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون در فارس را 643 نفر اعلام کرد.
به گفته معاون بهداشت دانشگاه، تاکنون 33 هزار و 735 نفر نیز در فارس با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند که معادل 92 درصد افراد مبتلایان هستند.
دکتر همتی با اعلام اینکه تا کنون سه درصد از مبتلایان و یک درصد از جانباختگان استان، افراد زیر 10 سال بوده اند اظهار کرد: 70 درصد از مبتلایان را گروه سنی 10 تا 50 سال تشکیل داده اند که 15 درصد از جانباختگان مربوط به این گروه سنی بوده است.
او افزود: 27 درصد از مبتلایان نیز، افراد بالای 50 سال هستند که 84 درصد از جانباختگان مربوط به این گروه سنی بوده است؛ بنابراین لازم است تمام گروه های جامعه، به ویژه جوانان، حامی سلامت سالمندان باشند.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه برای مدیریت این بحران، باید اصول و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم و همگی با عزم جدی تا شکست کرونا به رعایت مواردی مانند استفاده از ماسک پایبند باشیم.
تا 20 مرداد 1399 و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 132 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران در کشور به 328 هزار و 844 نفر رسید. متاسفانه ، 189 بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 18 هزار و 616 نفر رسید.
برچسب‌ها
ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت فارس
پروندهٔ خبری
مدیریت استانی کرونا

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/140197/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

تولید بیش از 14 ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس

مهر و موم یک رستوران در شادگان

بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

اگر قصد باروری دارید این خوراکی ها را حتما بخورید

بارش باران بهاری تا دو روز آینده در فارس

بی گدار به آب زد تا نجاتگر باشد/ روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون

8 کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب

8 کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب

اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس

نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر

هشدار شدید باران در 21 استان

حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی

از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ 3 نفر در حادثه رانندگی در فارس

هشدار باران شدید در 21 استان

کشف بیش از 60 سکه‌های تاریخی در فسا

حمایت علمای اهل سنت خاش از عملیات تنبیهی وعده صادق

70 هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد

نجات کودک‌ بازیگوش از سازه آسانسور در شیراز

روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

2 عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

سکه و طلا ارزان‌تر شد

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی

درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون

فرآیند جالب و دیدنی سوسیس گوشت در کارخانه مشهور کره‌ای (فیلم)

مهم‌ترین خبر‌های پلیس فارس در 24 ساعت گذشته

جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 در استان فارس اعلام شد

بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند