پیام فارس

آخرين مطالب

مشارکت اجتماعی راه نجات آسیب‌دیدگان کرونا در فارس مقالات

مشارکت اجتماعی راه نجات آسیب‌دیدگان کرونا در فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- بحران جهانی کرونا همچون هر آزمون دشوار دیگر، آسیب‌دیدگانی بر جای گذاشته است که با تداوم آن بر تعدادشان افزوده می‌شود؛ توجه به مشارکت‌های مردمی برای نجات قربانیان این رویداد راهکار اجتماعی مقابله با کروناست.

در چنین وضعیتی نقش مشارکت‌ اجتماعی در تسکین جامعه بسیار حیاتی است. همانگونه که از عنوان مشارکت اجتماعی بر می‌آید، این نوع اقدامات فعالیت‌هایی داوطلبانه مبتنی بر میل شخص یا شرکت‌ها یا گروه‌ها یا مجموعه‌هایی را دربر می‌گیرد که برای کمک به اقشار کمتربرخوردار جامعه و برقراری عدالت تلاش می‌کنند؛ اما در وضعیتی که همه مردم در سراسر جهان گرفتار وضعیتی دشوار هستند، قید اختیاری بودن برداشته شده و این مهم به وظیفه‌ای انسانی بدل می‌شود.
امروز تمام شهروندان، سازمان‌های دولتی و خصوصی و گروه‌ها موظف‌اند بنا بر ماهیت چند بعدی بحران کرونا که همه گروه‌ها، اقشار و اصناف را دچار آسیب کرده است، دست به یاری بزنند.
بخشش اجاره‌بها، تمدید اجاره‌نامه‌ها با حداقل افزایش، تامین گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان و دانشجویانی که برای ادامه تحصیل از آن بی‌بهره‌اند و حتی نذر ماسک و نذر خون در روزگاری که همگان برای زندگی به آن نیازمندند، از جمله اقداماتی است که جامعه برای عبور از کرونا به آن اهتمام می‌ورزد.
در این میان، برخی گروه‌های آسیب‌پذیر بیش از دیگران تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند و از همین رو، با شیوع بیماری مجموعه‌های مختلف تحت نظارت و سرپرستی بخش دولتی باعنوان تسهیل‌گر و پیشگیرنده از موازی‌کاری، وارد عمل شده‌اند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندارس فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره نحوه ساماندهی کمک‌های مردمی به آسیب‌دیدگان کرونا عنوان کرد: از آغاز شروع این بحران با شکل‌گیری ستاد مشارکت‌های مردمی جلساتی را با همراهی نهادها و گروه‌های مختلف برگزار کردیم.
اهدای یک میلیون و 200هزار بسته معیشتی و بهداشتی
کیوان نیازی اعضای این ستاد را سازمان‌های مردم‌نهاد، خیریه‌ها، موکب‌ها، فرمانداران، ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ذکر و اظهار کرد: با همراهی این ستاد در فاز نخست با کمک نیکوکاران و بخش خصوصی ازجمله کارخانه‌ها، شرکت‌ها و اتاق بازرگانی فارس 321 میلیارد تومان در قالب یک میلیون و 200هزار بسته معیشتی و بهداشتی به آسیب‌دیدگان و اقشار کم‌توان اهدا شد.
وی تخصیص و کاهش اجاره‌بها، تامین هزینه‌های ضدعفونی معابر، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه برای کادر درمانی و خدماتی بیمارستان‌های مرجع کرونا، پخت غذای گرم برای نیازمندان، ساخت کلیپ‌های آموزشی برای انتشار در فضای مجازی با موضوع مقابله با کرونا، مساعدت به کودکان کار و معتادان متجاهر و نیز ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان را از دیگر اقدامات این ستاد در فاز نخست برشمرد.
نیازی این رویدادهای انسان‌دوستانه را حاصل همکاری و همیاری استانداری، خیرین، گروه‌های مردمی و اشخاص بیان کرد و گفت:در این آزمون همه با هم به انجام کار خیر اهتمام ورزیدند و کسی بر دیگری برتر نبود یا یک گروه از گروه دیگر پیشی نگرفت، بلکه همگان در انسجامی مثال‌زدنی به ارائه خدمات پرداختند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندارس فارس با اشاره به آغاز فاز دوم کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان کرونا، به برگزاری جلساتی با نماینده ولی فقیه در استان فارس و استاندار فارس با حضور خیران، سازمان‌ها و گروه‌های پشتیبان اشاره کرد.
وی اظهار داشت: در این مرحله ضروری است اتاق بازرگانی و اتاق اصناف فارس همت مضاعفی برای ارائه کمک‌های مومنانه به صنایع کوچک و بزرگ و اصناف و کسبه آسیب‌دیده صورت دهند؛ همچنین خانه خیرین فارس، هیات مذهبی و موکب‌ها نیز کمک‌ها را دوچندان کنند.
بن‌کالا جایگزین بسته‌های از پیش تعیین‌شده می‌شود
نیازی در ادامه افزود: توزیع 5هزار بسته به‌صورت بن‌کالا برای ارائه به اقشار نیازمند در دست اقدام است؛ جز این، بیش از 10هزار بسته معیشتی پروتئینی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در شهرستان‌ها توزیع شده است، اهدای بیش از 3هزار بسته ماسک و اقلام بهداشتی نیز در حال انجام است.
این مقام مسئول در این رمینه به همکاری فرمانداری شیراز برای شناسایی افراد مستمندی که در فهرست هیچ یک از ادارات حمایتی نیستند، اشاره کرد و آن‌ها را گروه هدف جدید این دور از کمک‌ها اعلام کرد.
نیازی با بیان اینکه اداره‌ها، سازمان‌ها و بخش خصوصی کمک‌های فاز دوم را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: با توجه به آغاز ماه محرم نیز ارائه کمک‌ها در قالب نذورات ادامه می‌یابد که میزان آن را در پایان اعلام خواهیم کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندارس فارس ابراز داشت: با برآوردهای صورت‌گرفته هر خانوار نیازهای مختلفی دارد که ممکن است به ذهن خیرین نیز نرسد، بنابراین، تصمیم گرفتیم بخشی از کمک‌ها نه در قالب اقلام از پیش تعیین شده که به‌صورت بن‌های فروشگاه‌های بزرگ باشد تا خانواده‌ها براساس نیازشان خرید کنند.
وی ادامه داد: بهتر است این رویکرد در ارائه کمک‌های خیریه‌ها نیز لحاظ شود و به گونه‌ای صورت گیرد که سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها به‌صورت حواله کمک‌هایی را به خانواده‌ها ارائه دهند تا خودشان، برای خرید تصمیم‌گیرنده باشند.
نذورات جدید رویدادهایی مثال‌زدنی در امر مشارکت
نیازی در بخش دیگری از سخنان خود، تغییر در شیوه‌های عزاداری و نیز ارائه نذورات را از اتفاقات بی‌نظیر امسال به‌شمار آورد و گفت: با توجه به اینکه در اعیاد قربان و غدیر و ماه محرم سیل نذورات بسیار است و همچنین نظر به تغییر در شیوه ارائه آن‌ها با توجه به شیوع کرونا، انتظار داریم شاهد رویدادهایی مثال‌زدنی از مهربانی و نوع‌دوستی مردم باشیم.
وی همچنین درباره رسیدگی به خانواده‌هایی که عزیزان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند گفت: دیدار با خانواده قربانیان کرونا و بررسی وضعیت آن‌ها با هدف شناسایی خانواده‌هایی که به کمک‌های مالی و اقتصادی و روانی نیاز دارند، در دستور کار قرار گرفته است و مساعدت‌هایی به این شهروندان خواهد شد.
وزارت بهداشت اعلام کرد: تا 22 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 510 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی که یکهزار و 89 نفر از آنها بستری شدند.
این آمارها حاکی است: با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 333 هزار و 699 نفر رسید؛ متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 188 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 18 هزار و 988 نفر رسید. 
در حال حاضر استان‌ فارس در وضعیت هشدار قرار دارد.
برچسب‌ها
ویروس کرونا کمک های مردمی شیراز استانداری فارس مشارکت اجتماعی فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/140474/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید