پیام فارس

آخرين مطالب

تحولات حوزه راه‌سازی فارس در یک نگاه مقالات

تحولات حوزه راه‌سازی فارس در یک نگاه
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- دولت تدبیر و امید از ابتدای روی کارآمدن، ایجاد توسعه و تحول در زیرساخت‌های جاده‌ای و راههای کشور را در دستور کار قرار داد و در این زمینه استان فارس با توجه به موقعیت جغرافیایی آن یعنی قرار داشتن در چهارراه ارتباطی شمال، جنوب، شرق و غرب کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

استان فارس هم‌اینک یک هزار و 462 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 309 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 872 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 939 کیلومتر راه روستایی دارد.
در هفت سال گذشته یعنی از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون، طول بزرگراه‌های این استان از 861 کیلومتر به یک هزار و 462 کیلومتر و طول راه‌های اصلی از یک هزار و 907 کیلومتر به 2 هزار و 309 کیلومتر افزایش یافته است.
یکی از نیازهای استان فارس با توجه به وسعت و موقعیت جغرافیایی آن آزادراه بود که با آغاز عملیات ساخت آزادراه شیراز – اصفهان در اوایل دهه 90 امیدها برای رفع این کاستی نیز زنده شد.
دولت تدبیر و امید طی سال‌های اخیر اهتمام ویژه‌ای به تکمیل این پروژه ملی داشته است و مجموع اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سبب گردید که این پروژه به رغم مشکلات و تنگناهای مالی که دولت با آن مواجه است امروز به پیشرفت 80 درصدی برسد.
سفر محمدباقر نوبخت معاون رییس‌ جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تیرماه امسال به استان فارس و بازدید آنها از آزادراه شیراز – اصفهان بیانگر اهمیت این پروژه برای دولتمردان است.
نوبخت حدود یک ماه بعد و در مردادماه سفری دوباره به استان فارس داشت که در این سفر نیز تصمیمات راه‌گشایی برای شتاب‌بخشی به اجرای این پروژه آزادراهی اتخاذ شد.
بهره‌برداری از آزاد راه شیراز – اصفهان علاوه بر اینکه طول این مسیر حدود 135 کیلومتر کاهش می‌دهد، کاهش 2 ساعته زمان سفر، کاهش مصرف سوخت به میزان 136 میلیون لیتر در سال، کاهش سالانه 180 میلیارد ریال هزینه حوادث جاده‌ای و کاهش استهلاک خودروهای عبوری را نیز به دنبال دارد.
10 طرح ملی فارس در حوزه راه
رییس سازمان برنامه و بودجه فارس با اشاره به اینکه در حوزه راه‌های استان 10 طرح ملی در بودجه در دست پیگیری است افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به محورهای شیراز- فیروزآباد – جم، شیراز – جهرم – لار – بندرعباس، شیراز – فسا – داراب- گهکم، شیراز- بابا میدان – بهبهان و شیراز – سپیدان – یاسوج اشاره کرد.
حسن نوروزی در گفت و گو با ایرنا افزود: اما مهمترین پروژه در این زمینه آزادراه شیراز – اصفهان است که در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان برای امسال این پروژه اعتبار 500 میلیارد تومانی ابلاغ شد و تخصیص کامل نیز یافت.
وی ادامه داد: امیدواریم با منابعی که دولت تدارک دیده و سهمی که وزارت دفاع باید تهیه کند، تا پایان امسال شاهد افتتاح این پروژه باشیم.
او گفت: دولت تدبیر و امید طی سال‌های اخیر توجه ویژه به زیرساخت‌های ارتباطی این استان داشته که نتیجه این توجه افزایش چشمگیر طول بزرگراه‌های این استان از 861 کیلومتر به یک هزار و 462 کیلومتر و افزایش طول راه‌های اصلی از یک هزار و 907 کیلومتر به 2 هزار و 309 کیلومتر است.
نوروزی تصریح کرد: از دیگر طرح‌های شاخص حوزه راهسازی فارس می‌توان به بزرگراه شیراز – قائمیه از مسیر تنگ ابوالحیات اشاره کرد که با افتتاح این پروژه، مسیر شیراز- کوه‌چنار (قائمیه) حدود 22 کیلومتر کاهش خواهد یافت.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس افزود: علاوه بر این، این محور استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان را به استان فارس و سایر نقاط کشور متصل خواهد کرد.
وی ادامه داد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه در سال 99 حدود 140 میلیارد تومان منابع نیاز است که در سفر مردادماه رییس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد به شرط اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء که پیمانکار این پروژه است بتواند با جدیت کار را دنبال کند، دولت منابع مورد نیاز را تامین و پرداخت ‌کند.
افتتاح یک هزار و 136 میلیارد ریال پروژه‌ در هفته دولت
مدیرکل راه و شهرسازی فارس هم گفت: دولت در بحث پروژه آزادراه شیراز – اصفهان به تعهدات خود عمل کرده و اگر شریک سرمایه‌گذاری نیز سهم خود را تزریق کند، با توجه به 500 میلیارد تومانی که در سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به این پروژه تخصیص یافت و بخشی از آن نیز به پیمانکار پرداخت گردید، این پروژه تا پایان دولت آماده افتتاح می‌شود.
وی افزود: تلاش دولت این است که 6 قطعه از هفت قطعه این پروژه را تا پایان امسال به بهره‌برداری برساند و قطعه هفت آن به طول 13 کیلومتر را نیز تا پایان دولت تکمیل و کل پروژه را آماده بهره‌برداری کند.
او افزود: با توجه به پیشرفت 80 درصدی قطعه هفت پروژه، با توجه به تامین مالی که انجام گرفته، می‌توان روند اجرای این قطعه را با افزایش ماشین‌آلات و تجهیزات سرعت بخشید و در موعد مقرر تکمیل کرد.
وی گفت: در ادامه خدمات دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه راه‌های استان در هفته دولت امسال نیز شاهد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی 76 پروژه بزرگراهی، راه اصلی، راه فرعی، راه روستایی و عشایری با اعتباری بالغ بر یک هزار و 826 میلیارد ریال خواهیم بود که تاکنون بخش‌هایی از آن افتتاح شده است.
زاهدی افزود: طی هفته مذکور یک هزار و 136 میلیارد ریال پروژه افتتاح و 690 میلیارد ریال پروژه نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.
وی ادامه داد: از جمله پروژه‌های آماده بهره‌برداری می‌توان به 12 کیلومتر از بزرگراه شیراز – جهرم، 12 کیلومتر از بزرگراه مرودشت - درودزن و 25 کیلومتر راه روستایی اشاره کرد.
او گفت: همچنین در هفته دولت امسال عملیات اجرایی 13 کیلومتر از بزرگراه سپیدان- یاسوج نیز آغاز خواهد شد.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: در حوزه مسکن نیز در هفته دولت امسال شاهد بهره‌برداری از 843 واحد مسکن مهر در سطح استان خواهیم بود.
برچسب‌ها
هفته دولت توسعه ایران دولت تدبیر و امید وزارت راه و شهرسازی شیراز فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/141575/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس

ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق

«فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد

فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است

شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

سیلاب در خیابان‌های شیراز و غافلگیری مردم + فیلم

رشد 107 درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس

یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد