پیام فارس

آخرين مطالب

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس:

معلمان باید روزآمدی خود را حفظ کنند فرهنگي

معلمان باید روزآمدی خود را حفظ کنند
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس گفت: معلمان برای آنکه از تحولات محیطی عقب نماند باید روزآمدی خود را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، ناصر جوکار در نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فجر فارس در باشگاه فرهنگیان شیراز، گفت: اگر معلم امروز می‌خواهد پیش چشم تماشاچی الگوی کمال یافته نه شرقی- نه غربی باشد، باید متناسب با اقتضائات زمان و مکان و مختصات دهه پنجم و گام دوم انقلاب و متناسب با مرزبندی‌های جنگ آینده، در وجود خود تغییرات قصد شده و معنادار دهد، چرا که جنگ آینده، جنگی «شناخت محور» است.
جوکار در ادامه گفت: اصولاً جهان پست مدرن، یا با معلم لشکرکشی می‌کند، یا با میلیتاریزم (ارتش) و وجه افتراق این دو لشکرکشی نیز در آن است که کشور گشایی معلم ابدی و هویت بخش یا هویت زداست ، در حالی که کشورگشایی ارتش، عاریتی، جغرافیا محور و مکان‌مند است.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس با بیان اینکه جهاد معلم آن است که روح و منش معلمی را لحظه به لحظه در خود تقویت کند، چرا که معلمی، «شدن» است نه «بودن»، افزود: بنابراین معلم نیز برای آنکه از تحولات محیطی عقب نماند، باید روزآمدی خود را حفظ کرده و فناور پایه، معرفت بخش و مجرب نگر عمل کرده و با عمل فرهنگی خودجوش، شناخت لیزری برحذرباش های فرهنگی، تبدیل دانش ضمنی فرهنگی به دانش مستند، روح ائتلاف شناسی و مجاورت شناسی را تقویت و ضامن تقویت مبانی دینی و علمی در نظام تربیت رسمی و عمومی شود.
وی گفت: بدون شک، کسانی که می‌خواهند خاکریز های فرهنگ عاشورایی را فتح کنند باید بر لب مرز آموزه‌های انقلاب حرکت کرده و آماده باشند تا هر روز شهید شوند و به راستی که معلم شهید نبرد تأویل و نبرد فرهنگی است.
جوکار هدف از برگزاری این نشست را تبیین و به چرخش انداختن رهنمودهای مقام معظم رهبری در نشست ویدئو کنفرانس شهریورماه جاری با مسئولان آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در 7 محور مهم رهنمودهای خود را بیان کردند که این محورها عبارت از سند تحول بنیادین، شایسته سالاری، عدالت آموزشی، تحول در نظام مشوق‌ها، حمایت از شأن و جایگاه معلم، نفوذ از طریق سند 2030 و در نهایت توجه مضاعف به امور پرورشی در آموزش و پرورش است.
به گفته مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس، اگر به مقوله سند تحول بپردازیم به همه موارد هفت گانه نیز پرداخته‌ایم، چرا که همه موارد مطروحه در این سند مستتر است. اما آنچه حائز اهمیت است، نقش معلم و مجلس در رفع موانع اجرایی این سند می‌باشد.
وی افزود: این سند، هر چند کروکی راه تکامل نظام آموزشی ماست، اما یک دهه است که در جیب بغل آموزش و پرورش خاک می‌خورد. بکوشیم برای زدودن خاک بر روی این سند از طریق فرصت‌های نابی که در کلاس درس داریم کمک بگیریم، چرا که ارزش لحظات تدریس معلم به طول ساعات آن نیست، که به ارتفاع مباحثی است که در آن ساعت مطرح می‌نماید.
جوکار معلم را زمینی ترین مظهر تجلی رحمت الهی دانست و گفت: ما در همپایی با تحولات محیطی، کاستی‌هایی داریم و بیش از هر زمان، نیازمند چرخش‌های تحول آفرین با محوریت سند تحول در این عرصه ایم .
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین مأمور ساخت دنیای ماست قبل از آنکه به فکر آخرتمان باشد، گفت: در این سند دانش آموز یک پروژه ابدی است، لذا در آستانه سال تحصیلی جدید که دانش آموز محروم از دیدن معلم است، اجازه ندهیم که او احساس رها شدگی کند، لذا یکی از مصادیق تحقق عدالت آموزشی، ایفای دین در نشر علم به دانش آموز است.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس افزود: لذا اگر معلم، دانش آموز را به کمال رساند، نام او در فهرست قدیسین و زبدگان عالم خلقت ثبت و اگر رفتار او منجر به ترور معرفتی دانش آموز شد، او بزرگترین جنایتکار تاریخ خواهد شد.
وی جامعه کنونی را بیش ازهر زمان دیگری نیازمند و تشنه مکتوبات فکری معلم دانست و گفت: ما نیازمند تحول جدی در خلق مجدد هویت حرفه‌ای معلمان هستیم و به تعبیر حضرت آقا، بیش از هر شخصی، این خود معلم است که باید از هویت و جایگاه خویش حراست کند. لذا این شما معلمان هستید که به تعبیر امام راحل باید مسلسل‌ها را تبدیل به قلم کنید. این شما هستید که باید یک انسان مسئول و منتقد تربیت کنید نه یک انسان منقاد و طرفدار. این شما هستید که باید در تعریف رشد تجدید نظر کنید و رشد را سازش تدریجی دانش آموز با معیار دین تعریف کنید نه صرفاً قطر کمر و بازوان دانش آموز .
وی راه گشودن باب‌های جدید معرفت را از میان مسدود کردن باب‌های تربیت منقادانه و ترجمه محور دانست و گفت: معلم در صدد تربیت انسان است و نه طوطی. صد البته سرفصل همه آرمان پردازی‌ها، توجه به حل مشکلات خروار شده معلم است. نباید اجازه داد کرامت معلم مخدوش و ملکوک شود که تخطئه معلم ‌به معنای واپسگرایی در دین و دنیاسا .

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/144328/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد

تداوم گردوخاک و رگبار باران طی 5 روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب

پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد

شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مهارت ایران

«با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا

ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود

عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال 1403

ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید دشمنان است

روایت بلاگر کویتی از سفر به شیراز

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

نجوم و بنای استون‌هنج

پایش صلاحیت حرفه‌ای در شرکت توزیع برق فارس

جنایت دختر 11ساله در مزون خانگی

میراث جهانی روستای میمند پاکسازی شد

کشف 15 فقره سرقت احشام در فارس

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

حفاران غیرمجاز در شهرستان زرقان دستگیر شدند

صاعقه زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان

سالار عقیلی: وظیفه ماست که جوانان را با ادبیات کهن آشتی دهیم+ویدیو

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ

صاعقه‌زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

رقابت 350 دانش‌آموز و کارمند در مرحله شفاهی مسابقات طرح قدس

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب: تذکر رهبری در جهت ترمیم طرح است نه تعطیلی آن

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

خبرگزاری فارس شاکی شد؛ تذکر رهبری به طرح حجاب فقط برای ترمیم بود نه تعطیلی آن

عضو مرد رودانی مرگ مغزی شده زندگی بخشید

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی

خلیج‌ فارس در سواحل بوشهر مواج شد

فارس: محرومیت تعلیقی حسینی اجرا شود

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی نیاز دارد + فیلم

نام شاعران کهن و معاصر بر کوچه‌های یک محله در بندرعباس

گفت‌وگوی مهر با دختری که رکورد جهانی یک آمریکایی را شکست