پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس: مشکل آب شرب مرودشت تا یک ماه آینده برطرف می‌شود سياسي

استاندار فارس: مشکل آب شرب مرودشت تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- استاندار فارس گفت: با تغییراتی که در شبکه انتقال آب در حال انجام است، مشکل تامین آب شرب شهر مرودشت تا یک ماه آینده برطرف خواهد شد.

عنایت‌الله رحیمی، پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان مرودشت در نشست شورای اداری این شهرستان افزود: با تلاش‌های خوبی که در استان فارس صورت گرفته، امیدواریم بیمارستان 160 تختخوابی مرودشت که هم اینک در حال ساخت است، تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری برسد.
وی بیان داشت: بخشی از تجهیزات این بیمارستان نیز از جمله دستگاه سی تی اسکن و دستگاه آنژیوگرافی (پرتونگاری از رگ‌های خونی) خریداری شده است.
استاندار فارس همچنین با بیان اینکه تاسیس دانشکده داروسازی و پیراپزشکی در شهرستان مرودشت در دستور کار قرار دارد، گفت: ساخت مسیر پل خان به درودزن و اتصال آن به آزاد راه شیراز - اصفهان هم در دستور کار قرار گرفته تا این شهرستان نیز از مزایای این طرح کلان ملی بهره‌مند شود.
رحیمی همچنین گفت: اعتباراتی در سطح استانی و ملی برای ساماندهی ورودی مجموعه جهانی تخت جمشید اختصاص یافته که این کار با طراحی متناسب با فضای این مجموعه انجام خواهد شد.
مجموعه جهانی تخت جمشید که متعلق به دوره هخامنشیان است، یکی از 11 اثر ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال 1979 میلادی با شماره 114 در سازمان جهانی علمی، فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد.
سلسله هخامنشیان از سال 330 تا 550 پیش از میلاد حکومت کردند.
دولت در فارس عملکرد مطلوبی داشته است
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه وضعیت استان فارس در حوزه‌های مختلف در قبل از انقلاب و در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: با وجود مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، بیماری کرونا، حوادث طبیعی متعدد در فارس و کاهش تاب‌آوری اجتماعی که امروزه با آن مواجه هستیم اما دولت در این استان عملکرد مطلوبی داشته که قابل دفاع است.
وی ادامه داد: فارس قبل از انقلاب اسلامی تنها از چند صنعت محدود از جمله پتروشیمی ،پالایشگاه و سیمان برخوردار بود اما امروزه در اکثر صنایع زیربنایی در این استان حرفی برای گفتن وجود دارد.
استاندار فارس اظهار داشت: با افتتاح کارخانه آلومینیوم جنوب در این استان، ظرف ماه‌های گذشته رتبه ایران در زمینه تولیدات آلومینیوم از هجدهم به چهاردهم جهان ارتقا یافته است.
رحیمی اضافه کرد: تعداد کارخانه سیمان در استان فارس نیز از یک کارخانه در قبل از انقلاب، هم اینک به 11 کارخانه افزایش پیدا کرده و در حوزه فولاد نیز 2 کارخانه بزرگ در این استان تاکنون به بهره برداری رسیده و یک کارخانه نیز در دست ساخت است.
به گفته وی، در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، تنها 15 شرکت دانش بنیان در این استان وجود داشت که اکنون این رقم به 700 شرکت افزایش یافته است.
استاندار فارس بیان کرد: قبل انقلاب نیز تنها یک سد در این استان وجود داشت اما امروز بیش از 11 سد در فارس وجود دارد که پنج سد آن در زمان دولت تدبیر و امید ساخته شده است و سه سد دیگر نیز در حال ساخت است.
رحیمی، همچنین از تامین آب شرب پایدار به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه مردم شیراز نام برد و گفت: این هدف با تکمیل خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز در حال تحقق است و افزون بر این آبرسانی به سعادت‌شهر (مرکز شهرستان پاسارگاد)، ارسنجان، داراب و جهرم در سال‌های اخیر انجام شده است.
استاندار فارس ادامه داد: میزان دفع بهداشتی فاضلاب نیز در 2 سال گذشته از 400 هزار نفر به یک میلیون نفر در شیراز افزایش پیدا کرده است.
وفاق نمایندگان مجلس و دولتی‌ها برای حل مشکلات مردم
نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: همدلی، همفکری و وفاق خوبی بین مسوولان دولتی و مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که ورای از تفکرات سیاسی و در جهت رفع مشکلات مردم است.
جلال رشیدی افزود: مدیران دولتی در شرایط کنونی، با دست خالی و بدون اعتبارات کافی در حال خدمات رسانی به مردم هستند.
وی ادامه داد: طرح خوبی برای آبرسانی به شهر مرودشت برای 25 سال آینده در دست پیگیری است.
میراث دار ایران بدون موزه
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت هم در این جلسه بیان داشت: در این شهرستان در حوزه کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده به گونه‌ای که یک هزار و 500 هکتار باغ پسته و50 هکتار مزرعه زیتون در سال‌های اخیر در این منطقه ایجاد شده است.
رهام پیکری افزود: در حوزه صنایع تبدیلی و کشاورزی، 95 واحد صنعتی در این شهرستان فعالیت می‌کنند که این امر در حوزه صادرات این منطقه نقش بسزایی دارد.
وی ادامه داد: مشکلاتی در حوزه تامین آب شرب شهر مرودشت و روستاهای اطراف وجود دارد که انتظار می‌رود با تقویت خط انتقال آب از سد درودزن به شهرستان خرامه، این مشکل اهالی مرودشت حل شود و بخشی از این آب به ساکنان این شهرستان اختصاص یابد.
پیکری، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50 درصد شهر مرودشت به شبکه فاضلاب متصل نیست، گفت: با توسعه فاضلاب شهری در این شهر می‌توان از پساب آن نیز در بخش کشاورزی و یا پتروشیمی شیراز استفاده کرد.
فرماندار ویژه شهرستان مرودشت اضافه کرد: هم اینک پنج هزار هکتار از اراضی مرودشت جزو حریم درجه یک مجموعه جهانی تخت جمشید محسوب می‌شود که امیدواریم با بازنگری در این زمینه بخشی از این زمین‌ها برای توسعه شهرستان آزادسازی شود.
پیکری ادامه داد: شهرستان مرودشت با وجودی که مهمترین میراث جهانی کشور را در خود جای داده اما حتی یک موزه ندارد که بتواند آثار کشف شده از مجموعه‌های باستانی و تاریخی این منطقه را برای دید عموم به نمایش بگذارد و از آن به عنوان یک ظرفیت بهره ببرد.
مرودشت در سایه شیراز قرار گرفته است
امام جمعه مرودشت نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به اینکه میراث جهانی تخت جمشید، ظرفیت عظیمی در حوزه گردشگری به شمار می‌رود، ضروری است زیرساخت کافی برای بهره‌گیری از این ظرفیت در این شهرستان ایجاد شود.
حجت‌الاسلام مهدی آقایی افزود: در حوزه ورزشی نیز این شهرستان از قابلیت‌های بسیاری بهره‌مند است از این رو لازم است که با توسعه زیرساخت‌های این بخش، زمینه رشد و پرورش جوانان فراهم شود.
وی، همچنین گفت: نزدیکی مرودشت به شیراز باعث شده این شهر مغفول بماند و بسیاری از قابلیت‌ها و توانمندی‌های آن نادیده گرفته شود.
مصوبات شورای اداری شهرستان مرودشت با حضور استاندار فارس
تعیین تکلیف بزرگراه پتروشیمی شیراز به سمت درودزن، اصلاح تقاطع غیرهمسطح فتح آباد، 4 خطه شدن محور مرودشت به ارسنجان تا پایان سال 99، تکمیل و بهسازی راه‌های فرعی و روستایی شهرستان به طول 100 کیلومتر، تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری 300 نفره مرودشت تا پایان سال 1400، خرید تجهیزات ایستگاه هواشناسی شهرستان، توسعه شهرک صنعتی فتح آباد و تملک هشت هکتار اراضی مجاور و الحاق آن به این مجموعه تا سه ماه آینده و همچنین رفع کمبود آب شرب شهرک صنعتی فتح آباد تا پایان سال 99 از جمله مصوبات این نشست بود.
احداث شهرک صنعتی در بخش درودزن و کامفیروز و تحویل 30 هکتار زمین برای این منظور، تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان 160 تختخوابی مرودشت تا پایان سال 1400، تخصیص اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب مرودشت به طول 200 کیلومتر، تامین آب شرب شهر مرودشت از محل خط انتقال سد درودزن و ساماندهی ورودی تخت جمشید و سنگفرش کردن چهار کیلومتر مسیر منتهی به این مجموعه جهانی از دیگر مصوبات این نشست به شمار می‌آید.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
برچسب‌ها
مرودشت استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/144933/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 30 فروردین

استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است

تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری

حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

برادرکشی در فسا؛ قاتل خود را تسلیم قانون کرد

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه

سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود

بارش شدید باران و آب‌گرفتگی سبب فوت کودک دارابی شد

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

درآمد عجیب از زباله گردی

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم

فوت جوان 30 ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان

عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز

کشف 190 کیلوگرم تریاک در فسا

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین