پیام فارس

آخرين مطالب

عضو شورای شهر شیراز:تصمیم‌گیری‌ مدیران شهری با دیدگاه مردم همراه باشد سياسي

عضو شورای شهر شیراز:تصمیم‌گیری‌ مدیران شهری با دیدگاه مردم همراه باشد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- عضو شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: بر اساس بازدیدهای میدانی که در این کلانشهر انجام شده مشکلات موجود ناشی از برخی تصمیم‌گیری‌هایی است که با نظر مردم همراه نبوده که باید این روند دگرگون شود و مدیران دیدگاه مردم را لحاظ کنند.

لیلا دودمان در حاشیه بازدید از منطقه چهار شهرداری شیراز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: مشاهده میدانی محلات یک منطقه، چند مزیت دارد که می توانیم از نزدیک با حضور مردم آنها را برطرف کنیم.
وی اضافه کرد: اگر این بازدیدها همراه با مدیران شهری هر منطقه باشد در واقع مدیران را از تصمیم گیری های پشت میزنشینی کاملا خارج و وارد عرصه اجتماع می کند.
عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شیراز با بیان اینکه برخی مواقع مدیران عادت دارند در مسایل و سیاست گذاری شهری آنچه در ذهن خود دارند در نظر بگیرند،اظهار داشت: اما زمانی که مدیران وارد کف اجتماع و محلات می شوند شاید آن اولویت هایی را که شهرداری ها در نظر دارند، اولویت ها و نیازهای واقعی مردم نباشد.
دودمان ادامه داد: طی این سه سالی که به محلات مختلف سر زدم تمام مشکلاتی که مشاهده شد تقریبا در تمام محلات مشترک است به عنوان مثال روشنایی معابر، نامناسب بودن آسفالت خیابان ها و فاضلاب شهری و بوی ناشی آن در تمام مناطق محلات توسط مردم به آنها اشاره می شود.
او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نهضت آسفالت در شهرشیراز که اخیرا آغاز شده است، افزود: آغاز طرح نهضت آسفالت موجب شده دغدغه این معضل در بین شهروندان کمرنگ تر شود و مردم مطمئن شده اند که آسفالت به سوی منطقه آنها هم می آید.
نماینده شورا درسازمان فن آوری و اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز به مشکلات دیگر مردم که از آن شکایت دارند اشاره کرد و بیان داشت: مسایل دیگری که در مناطق مشترک است گذر آب های سطحی در جوی هاست که یا کانال کشی نشده و یا اگر این هم انجام شده باز هم مردم مشکل دارند زیرا برخی مغازه ها و خانه ها لوله فاضلاب را به سمت جوی ها کشیده اند و در تمام مناطق مردم ابتدا به این مشکلات اشاره می کنند.

پیام فارس

فضای سبز و محدود شدن باغچه ها و درختان از دیگر مشکلاتی است که مردم به آن اشاره می کنند
فضای سبز و تنگ شدن باغچه های درختان
وی به فضای سبز مناطق هم اشاره کرد و افزود: مسایل فضای سبز و حفظ آن از دیگر مشکلاتی است که مردم به آن می پردازند که یا باغچه ها لوله کشی نشده و یا اینکه خوب هم آبیاری نمی‌شوند ضمن اینکه فضای کاشت درخت ها بسیار محدود شده است.
عضو کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورا به مشکل عمده دیگری که در شهر شیراز مشاهده می شود اشاره کرد و گفت : آن چیزی که در اکثر خیابان ها مشاهده می شود ایجاد سد معبر توسط مغازه هایی است که به گونه‌ای در حال ارائه خدمات به مردم هستند مانند مکانیکی ها که تمام پیاده روها را گرفته اند ، دست فروش ها که در برخی از نقاط شهر وجود دارند و یا خدمات خودروها که می خواهند تزیینات انجام دهند.
دودمان اضافه کرد: مواردی که اشاره شد در تمام محلات مشترک است که ظرف سه سال بازدید مشاهده شد و باید نسبت به رفع آن توسط شهرداری ها با جدیت و سرعت بیشتری صورت گیرد.
وی افزود: برخی از مسایل را می شود سریع حل کرد اما برخی دیگر زمانبر و خیلی طولانی است که برای حل آن نیازمند مدیریت و جدیت در انجام دادن کار است.

پیام فارس

بوی ناشی از روان شدن آب های سطحی در جوی ها مشکلاتی است که در تمام مناطق به آن اشاره می شود
برای رفع مشکلات مردم باید شتاب بیشتری انجام شود
او اضافه کرد : تمام مسایل و مشکلات مناطق جمع بندی و تبدیل به یک جدول می شود و همزمان که شهرداری ها در کنار ما حرکت می کنند و دور اول بازدیدها که تمام شد براساس فهرست مشکلات دوباره بر می گردیم به محلات که ببینیم که واقعا چه پیشرفتی حاصل شده است و به نظر می رسد کارهایی صورت گرفته اگرچه بر این باوریم که باید حرکت شهرداری ها برای رفع مشکلات در مسیر خدمات رسانی شتاب بیشتری گیرد.
دودمان افزود: از انجا که تمام تماس های مردمی با خدمات شماره 137 صورت می گیرد و ما نیز آن را به مناطق مختلف ارجاع می دهیم باید قبل از ورود نماینده شورا این کارها انجام شود اما به دلیل برخی مسایل این خدمات به تعویق می افتد .
وی تاکید کرد: کار دیگری که بر اساس کمیسیون هوشنمد سازی شورا مصوب شده هر بار که مردم با 137 تماس می گیرند باید یک ارتباط دو طرفه الکترونیکی ایجاد کنیم زیرا متوجه نمی شویم که آیا مشکلات در هر منطقه بر طرف شده است تا باز خورد آن به مردم که شاکی هستند، برسد.
عضو شورای شهر اضافه کرد: این سیستم هوشمند هم اینک یک طرفه است و تا زمانی که این سیستم دو طرفه نشده باشد نمی توانیم به ناظرین مناطق اعلام کنیم که بر اساس درخواست های مردمی ورود و آنها را حل کنند.

پیام فارس

نقش اساسی یاوران شورا ها در حل مشکلات شهری
نقش اساسی یاوران شورا در حل مشکلات شهری
دودمان با بیان اینکه وقتی یک سیستم مشارکتی در نظام دموکراسی قبول می کنیم و مردم ما را انتخاب می کنند ما هم باید یک سیستم مشارکتی پایین تر را بپذیریم افزود: آن هم هیچ کس نیست جز یاوران شورا که در واقع پل ارتباطی میان مردم و اعضای شورا هستند زیرا ما به طور مستقیم نمی توانیم جمعیت حدود یک میلیون و 450 هزار نفری را ملاقات کنیم از این رو نقش یاوران شورا در نظام دموکراسی اهمیت زیادی دارد .
وی گفت: برای اینکه بتوانیم جامعه را از حالت بی تفاوتی خودش بیرون بیاوریم به نظر من باید به این حلقه ارتباطی یعنی به یاوران شوراها کمک و تقویت بیشتری شود و انها را وارد مباحث خودمان کنیم و با بها دادن به این بازوی ارتباطی، با قطع یقین به اینکه پیگیری انها با ما موجب می شود که یک اتفاق مثبت در یک منطقه از شهر به وجود بیاید .
او در بخش دیگر از سخنانش افزود: یک درد مشترک دیگر در مناطق وجود دارد که شهرداری ها در حال انجام پروژه های عمرانی زمان بر هستند، پیشنهاد کردیم در بسیاری از پروژه ها که مردم مجبور هستند از خیابان ها عبور کنند پیمانکاران باید متعهد شوند برای سرعت دادن به کار چند شیفته کار را دنبال کنند که این امر از مصوبات شورا است که باید رعایت شود .
دودمان تاکید کرد: مشاهده می کنیم که هر پروژه عمرانی مانند مترو که در دست اجراست ترافیک بسیار شدیدی ایجاد می کند و این امر نارضایتی مردم را به دنبال دارد ضمن اینکه مسایل ایمنی هم توسط پیمانکاران به هنگام اجرای پروژه رعایت نمی شود و منجر به تصادف و سپس ایجاد ترافیک شدید می شود که شهرداری ها باید این نکات مهم و کلیدی را به پیمانکاران گوشزد کنند.

پیام فارس

دودمان: هر پروژه عمرانی مانند مترو که در شیراز در دست اجراست مشکلاتی مانند ترافیک و تصادف به وجود می آورد
برچسب‌ها
شورای اسلامی شهر شیراز لیلا دودمان کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز شهرداری شیراز

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/144941/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بارش 46 میلیمتری باران در لارستان

آتش سوزی سوله 2 هزار متری در شیراز مهار شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 28 فروردین

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز

تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در 52 سالگی/ عکس

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز

تصادف و آتش‌سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

تصویب لایحه تخفیف عوارض 32 درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد

آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر

برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان

آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است

اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و 50 هزار مشترک

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی

تصادف و آتش سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد

افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر

تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز

برگزاری اجلاسیه 250 شهید شمال غرب شیراز

فیلم| آتش سوزی یک انبار در میدان مهارت شیراز

مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در شیراز

انبار کالای یک شرکت مواد غذایی در شیراز آتش گرفت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

کوچ پرندگان به تالاب کمجان

پرهیز از سفر‌های غیرضروری به مناطق ییلاقی

حریق گسترده انبار کالا در میدان مهارت + فیلم

آتش سوزی گسترده در انبار کالا در شیراز

فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس

ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس