پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس:‌ملاک ارزیابی مدیران استان، میزان جذب اعتبارات ملی و استانی است سياسي

استاندار فارس:‌ملاک ارزیابی مدیران استان، میزان جذب اعتبارات ملی و استانی است
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- استاندار فارس گفت: میزان جذب اعتبارات ملی و استانی ملاک ارزیابی مدیران و دستگاه‌های اجرایی این استان خواهد بود.

عنایت الله رحیمی در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس که 29 شهریور برگزار شد،جذب 92درصدی اسناد خزانه اسلامی توسط دستگاه‌های اجرایی این استان را یادآور شد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی همه توان خود را برای جذب 8 درصد باقیمانده به کار گیرند؛ چرا که در شرایط کنونی نباید هیچ اعتباری برگشت داده شود.
استاندار فارس با اشاره به بند دال تبصره 12 قانون بودجه در خصوص فروش و مولد سازی املاک مازاد دولت گفت: تامین 48 هزار میلیارد تومان بودجه از این محل در سال جاری پیش بینی شده که 2 هزار و 200 میلیارد تومان آن سهم استان فارس است.
وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی می‌توانند این ظرفیت قانون بودجه را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، پرداخت پاداش‌های معوق و همچنین رفاه کارکنان خود به کار گیرند.
رحیمی بیان کرد: اگر دستگاه های اجرایی اقدامی برای معرفی و ثبت املاک مازاد انجام ندهند این املاک در کارگروه تعیین تکلیف و پس از مولد سازی به خرانه دولت واریز می‌شود که در این صورت دستگاه اجرایی مربوط هیچ سهمی از این مبالغ نخواهد داشت.
استاندار فارس بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های ایجاد شده در قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه تاکید کرد و افزود: این ظرفیت ها به ویژه در حوزه اعتبارات ملی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید متناسب با توسعه یافتگی استان، میزان خدمات دهی فارس به جنوب کشور و وسعت و جمعیت این استان جذب شود.
رحیمی با تاکید بر جذب اعتبارات ملی و استانی توسط دستگاه‌های اجرایی گفت: بی تردید میزان استفاده دستگاه‌ها از این ظرفیت‌ در ارزیابی و سنجش مدیران تاثیر گذار است.
تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام فارس به جای تعریف طرح جدید
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس نیز در این جلسه گفت: امسال شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برنامه توزیع اعتبارات را زودتر از سال قبل شروع کرده است.
حسن نوروزی با اشاره به کلنگ‌زنی‌ پروژه های جدید در برخی از شهرستان های استان افزود: با توجه به تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام در برنامه های بودجه ای کشور، فرمانداری‌ها در صورتی می توانند پروژه جدیدی را تعریف و کلنگ زنی کنند که در کمیته برنامه‌ریزی استان مطرح شده باشد.
وی با بیان اینکه بالغ بر 766 میلیارد تومان میزان تخصیص اعتبارات استانی و ملی در سال 98 بوده است گفت: به موجب این قانون دستگاه های اجرایی استان تا 31 شهریورماه 99 می‌توانند سهم اسناد خزانه را جذب کنند.
نوروزی با بیان اینکه بالغ بر 92 درصد سهم اسناد خزانه استان توسط دستگاه های اجرایی جذب شده است ادامه داد: باید دستگاه های باقی مانده برای جذب 67 میلیارد تومان باقی مانده اسناد خزانه تا پایان وقت اداری 31 شهریورماه جاری اقدام کنند.
وی با اشاره به شناسایی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی این استان برای فروش یا مولدسازی افزود: تاکنون فروش 10 ملک دولت در سطح استان فارس با هدف مولدسازی تایید نهایی و به استان‌ ابلاغ شده است که از این تعداد 4 فقره مربوط به استانداری،5 مورد مربوط به جهاد کشاورزی و یک مورد اداره برق بوده است.
فارس در مسیر مولدسازی
مدیر کل اقتصاد و دارایی استان فارس نیز با اشاره به اینکه رقم پیش بینی شده از محل فروش و یا مولدسازی املاک دولتی در سطح کشور 48 هزار میلیارد تومان و سهم فارس از این رقم بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان است گفت: کل املاک دولتی ثبت شده استان فارس در سامانه سادا 13 هزار و 870 فقره است که یک هزار فقره زمین، 516 مورد مسکونی و 160 مورد رفاهی و 78 مورد باغ از این تعداد مشمول طرح مولدسازی و فروش می شود.
بابک دایی ادامه داد: بالغ بر 37 درصد املاک ثبت شده در سامانه سادا مربوط به منابع طبیعی و 19 درصد آموزش پرورش است که این دو دستگاه بیشترین املاک ثبت شده را به خود اختصاص داده‌اند.
وی بیان کرد: با اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون تنها 13 دستگاه اجرایی فارس برای ثبت لیست املاک مازاد در سامانه سادا اقدام کردند.
وی ادامه داد: کارگروه مربوط در استان فارس تاکنون هزار و 800 ملک دولتی قابل مولدسازی و فروش را شناسایی کرده است اما این استان با شناسایی و ابلاغ املاک مازاد به وزارت کشور و دریافت مجوز فروش 10 فقره از این املاک اکنون در جایگاه شانزدهم کشور قرار دارد.
کمبود پول برای فارس مقابل کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست در خصوص میزان هزینه‌های انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا گفت: تاکنون 412 میلیارد تومان برای مواجهه با این بیماری هزینه شده است که 382 میلیارد تومان آن اعتبارات مستقیم دانشگاه و مابقی کمک خیرین بوده است.
مهرزاد لطفی افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون تنها 207 میلیارد تومان اعتبار دولتی به دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز اختصاص داده شده و حدود 180 میلیارد تومان مابقی بصورت مطالبه کماکان واریز نشده است.
در خشکسالی بودجه‌ای از همه ظرفیت‌ها استفاده شود
جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز بر استفاده از ظرفیت ماده 56 قانون بودجه برای تکمیل طرح ها توسط دستگاه اجرایی تاکید کرد.
وی در خصوص عدم تخصیص مناسب اعتبارات لازم برای مقابله با کرونا به دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: باید مسائل توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به نمایندگان اطلاع رسانی شود تا بتوان با رایزنی با وزارت بهداشت اعتبارات بیشتری برای استان جذب کرد.
وی اضافه کرد: در این شرایط خشکسالی بودجه‌ای باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را برد تا مسائل و مشکلات استان رفع شود.
گزارش عملکرد جذب اعتبارات در سه دانشگاه علوم پزشکی شیراز،جهرم و فسا،بررسی عملکرد و شناسایی املاک مازاد دستگاه های اجرایی در استان از جمله دستورکارهای این جلسه بود.
برچسب‌ها
توسعه اقتصادی استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/145156/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خریداران احتمالی استقلال و پرسپولیس

بارش باران سبب طغیان رودهای فصلی و سیلاب در شهرهای جنوبی فارس شد

اوقات شرعی فردا بیست و نهم فروردین در شیراز

حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است

تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

واگذاری پرسپولیس به 4 بانک، استقلال به یک هلدینگ

فارس به استقبال یادروز سعدی می‌رود

تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید

اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد

بارش 46 میلیمتری باران در لارستان

آتش سوزی سوله 2 هزار متری در شیراز مهار شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 28 فروردین

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز

تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در 52 سالگی/ عکس

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز

تصادف و آتش‌سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

تصویب لایحه تخفیف عوارض 32 درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد

آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر

برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان

آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است

اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و 50 هزار مشترک

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی

تصادف و آتش سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد

افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر

تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز