پیام فارس

آخرين مطالب

آغاز به‌کار اولین هنرستان کشاورزی دخترانه جنوب کشور در فارس علمي

آغاز به‌کار اولین هنرستان کشاورزی دخترانه جنوب کشور در فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس طی مراسمی و با حضور معاون وزارت جهادکشاورزی، نخستین هنرستان دخترانه فنی و حرفه‌ای کشاورزی جنوب کشور در استان فارس رسما افتتاح شد.

صبح سه‌شنبه اول مهرماه در مراسم افتتاح 16 هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش کشاورزی در کشور، با حضور کامبیز بازرگان، معاون وزارت جهادکشاورزی هنرستان فدک به عنوان نخستین هنرستان دخترانه صنایع غذایی و نخستین هنرستان دخترانه‌ی فنی و حرفه‌ای کشاورزی جنوب کشور، رسما فعالیتش را در استان فارس آغاز کرد.
افتتاح هنرستان‌های کشاورزی گامی در مسیر جهش تولید
معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این مراسم گفت: افتتاح هنرستان های جدید، بخش کشاورزی در راستای جهش تولید و به منظور ارتقاء دانش و مهارت کشاورزان است.

پیام فارس


کامبیز بازرگان با بیان اینکه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در آستانه شروع سال تحصیلی، تعداد هنرستان های کشور از 8 به 24 هنرستان افزایش پیدا کرد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای توانمندسازی کشاورزان آینده، تلاش دارد از ابتدای زنجیره دانش، یعنی شروع دوره متوسطه روستا زادگان و علاقه مندان را در سطح کشور به هنرستان های کشاورزی جذب کند.
او گفت: در این برنامه مشوق هایی طراحی شده که دانش آموختگان بعد از اخذ دیپلم بتوانند راحت تر جذب مراکز آموزش عالی تخصصی و مراکز علمی کاربردی کشور شوند و بعد از آن ساختاری را طراحی کردیم که اخذ تسهیلات و مجوزها برای فارغ التحصیلان هنرستان های کشاورزی و صاحبان گواهی های صلاحیت و مهارت فنی آسان شود.
بازرگان با اشاره به اینکه امیدواریم طرح مذکور به تصویب شورای عالی توسعه روستایی و عشایری برسد، افزود: این برنامه محرکی برای جلب فرزندان روستا و علاقه مندان به بخش کشاورزی؛ به هنرستان های تخصصی کشاورزی است و آینده شغلی آنها بیش از پیش تضمین می‌شود.
جوان سازی بخش کشاورزی با هنرستان های کاردانش
رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور نیز گفت: یکی از دغدغه های علاقه مندان بخش کشاورزی، جوان سازی این بخش است در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی در سیاست گذاری ها و برنامه های خود توجه ویژه ای به فعال کردن هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش کشاورزی دارد.
علی‌اکبر مؤیدی با اشاره به افتتاح همزمان 16 هنرستان جدید کشاورزی در کشور، گفت: در حال حاضر حدود 800 نفر دانش آموز در این هنرستان ها تحصیل می کنند.
او افزود: با برنامه ریزی ها در پنج سال آینده باید 50 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش کشاورزی داشته باشیم تا بتوانیم نیازهای بخش کشاورزی را در آینده برطرف کنیم.

پیام فارس


بیش ازچهار میلیون بهره بردار بخش کشاورزی در کشور فعال هستند
رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: بخش کشاورزی از بخش های توانمند و استراتژیک کشور است که امنیت غذایی کشور تامین می کند و از این لحاظ بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: چهار میلیون و 200 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در کشور فعال هستند و تامین بالغ بر 125 میلیون تن تولیدات کشاورزی کشور حاصل فعالیت این قشر است.
مویدی با اشاره به اینکه حدود 30 درصد از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، کم سواد یا بی سواد هستند، ابرازکرد: افراد باسواد، سواد آکادمیک و علمی ندارند اگرچه تجربه های بسیار فراوانی دارند.
آموزش کشاورزان آینده از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی

پیام فارس


معاون آموزشی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی هم گفت: طرح تربیت و آموزش کشاورزان آینده با تاکید وزیر جهادکشاورزی جزو اولویت های این وزارتخانه است.
ارکیده حیدر نژاد گفت: قدم اول در مسیر تحقق این طرح، ورود همین نوجوانان به عرصه کشاورزی و آموزش های باکیفیت است.
وی افزود: تولید همراه با آموزش و اتصال این نوجوانان به اشتغال زنجیره تولید با همکاری وزارت آموزش و پرورش جزو اهداف اصلی ماست.
حیدرنژاد با اشاره به اینکه هرم نیروی انسانی و سن و سواد بهره برداران بخش کشاورزی نامتوازن شده است، ابراز کرد: در هدف گذاری وزارت جهادکشاورزی و تا پایان برنامه هفتم افزایش تعداد هنرستان های وابسته به بخش کشاورزی به 50 هنرستان قرار دارد.
به گفته وی؛ در حال حاضر 32 هزار دانش آموز در رشته کشاورزی تحصیل می‌کنند که1.3 درصد از کل دانش آموزان مقطع دوم متوسطه است که این جمعیت تا پایان برنامه هفتم به چهار درصد خواهد رسید.
کم سوادی و سن بالا از مشکلات بخش کشاورزی است
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس نیز در این مراسم گفت: تعداد هنرستان‌های کشاورزی وابسته به وزارت جهادکشاورزی نسبت به سال گذشته 300 درصد رشد را نشان می‌دهد.
ابراهیم زارع با بیان اینکه در این زمینه وزارت جهادکشاورزی و موسسه تحقیقات و آموزش کشاورزی کار بسیار بزرگی را انجام داده‌اند، یکی از معضلات بخش کشاورزی را کم سوادی و سن بالا دانست و گفت: براساس آخرین سرشماری، حدود 69 درصد کشاورزان کم سواد و بی سواد هستند و سن 53 درصد از کشاورزان بالای 50 سال است.
زارع با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در کشور، افزود: تربیت کشاورزان آینده در همه زنجیره از ابتدای تولید تا صنایع فرآوری به عنوان تکمیل کننده بخش تولید، لازم است.
وی با اشاره به اینکه در استان فارس هنرستان علی آباد کمین بعد از یک رکود 18 ساله، از سال 97 مجدد راه اندازی شده است، گفت: سال آینده هنرستان پسرانه را هم در شهرستان مرودشت افتتاح خواهیم کرد.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: 93 دانش‌آموز در علی آباد کمین و 25 دانش آموز در هنرستان دخترانه فدک ثبت نام کرده‌اند و با احتساب برونسپاری 172 دانش‌آموز، مجموعا 290 دانش‌آموز تحت پوشش این مرکز به تحصیل مشغول هستند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/145525/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد

ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد

حسن روشن: نام باشگاه استقلال را نباید تغییر داد

آیا نکونام فصل بعد هم سرمربی استقلال خواهد بود؟

(ویدئو) استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!

ادبیات مواجهه با دهه کرامت را متفاوت کنیم

از معلمان امین شهر، قدردانی شد

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز

از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

درمان ورم معده

چه مزاج هایی بیشتر دچار سر درد می شوند؟

فراشبند در صدر بارش‌های فارس قرار گرفت/ بارش‌ها فردا تشدید می‌شود

کاهش 9 درصدی حوادث ناشی از کار در کشور

رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست

مبادله بیش از 40 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

مردی که تسلیم نمی‌شود

مطمئن‌ترین راه برای فرار از فشار خون چیست؟

خبر خوب برای دارندگان خانه در بافت فرسوده

آیین تقدیر از مقام معلم در مدارس فسا برپا شد

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

توصیه های پیشگیری از یبوست در طب سنتی

وعده مخبر درباره افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر عملیاتی شد

حال و هوای تماشایی شیراز در پسین بهشتی اردیبهشت

تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا اعتراضات را شعله‌ور کرد

نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور

شایع ترین علت سر درد از نگاه طب سنتی

این 11 میوه سبب کاهش وزن می‌شوند

دغدغه‌های انتقال فرآورده‌های نفتی از ایران با گازوئیل

دلار به دنبال بازه آرامش

صادرات زعفران ایرانی با نام افغانستان!