پیام فارس

آخرين مطالب

افزون بر 2هزار میلیارد ریال صرف امور عمرانی و زیربنایی بخش جویم لارستان شد گفتگو

افزون بر 2هزار میلیارد ریال صرف امور عمرانی و زیربنایی بخش جویم لارستان شد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - لارستان- بخشدار جویم لارستان گفت: دولت طی هفت سال گذشته بیش از 2 هزار میلیارد ریال در زمینه طرح‌های عمرانی، زیربنایی و خدماتی در این منطقه سرمایه‌گذاری و رفع محرومیت کرده است.

داوود شفیعی، دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام ها و تحولات از جمله در حوزه راه، آبرسانی، آموزش، گازرسانی، برق رسانی ، بهداشت و درمان، مخابرات، مسکن روستایی و کشاورزی بوده است.
وی ادامه داد: از جمله طرح های شاخص که همواره از دغدغه ها ، خواسته ها و آرزوهای دیرینه مردم این خطه را شامل می شد ، گازرسانی به بخش جویم و روستاهای این منطقه است که هم اینک با اعتباری افزون بر یک هزار و 500 میلیارد ریال در حال اجراست و هم اینک بالای یک هزارمیلیارد ریال برای خط انتقال و کارهای زیربنایی این طرح هزینه شده است.
شفیعی گفت: طرح گازرسانی به شهر جویم و 6 روستای این بخش با 108 کیلومتر شبکه گذاری، ساخت دو ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS با اعتباری افزون بر 211 میلیارد ریال دومین طرح مهم گازرسانی در لارستان و جنوب فارس است.
وی افزود : با بهره برداری از این طرح، زمستانی گرم برای 6 هزار خانوار شهر جویم و 6 روستای منصورآباد، دامچه، چاه‌گزی، جهاد آباد، فرشته جان و حسن آباد رقم خواهد خورد.
هم اینک از مجموع 178 روستای شهرستان لارستان 79 روستا بالای 20 خانوار گازرسانی شده اند و یا در حال گازرسانی هستند و99 روستا نیز مشمول اجرای عملیات گازرسانی نیستند.
رئیس جمهوری در دیداری که اوایل تیرماه 99 با استانداران داشت به برخی خدمات و دستاوردهای این دولت در بخش های مهم زیربنایی و حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی اشاره کرده بود که به گفته حجت الاسلام روحانی در حوزه گازرسانی به روستاها از حدود 14 هزار روستا در آغاز این دولت هم اینک به 30هزار روستا یعنی حدود دو برابر رسیده است.
سرمایه گذاری 120 میلیارد ریالی در حوزه برق رسانی
شفیعی همچنین گفت: دولت تدبیر و امید در سال های اخیر تاکنون رقمی افزون بر 120 میلیارد ریال در حوزه برق رسانی به روستاها، تقویت ایستگاه ها، افزایش ولتاژ وبهسازی و نوسازی شبکه های توزیع برق در بخش جویم سرمایه گذاری کرده است.
وی اضافه کرد: احداث خروجی های ایستگاه های فوق توزیع و پست 60کیلو ولت در روستای بلغان با اعتباری افزون بر 90 میلیارد ریال و همچنین برق رسانی به روستای فاقد برق شمس آباد از پروژه های مهم در حوزه برق رسانی در این بخش بوده است.
یکی از اهالی روستای شمس آباد بخش جویم لارستان نیز در این زمینه به ایرنا گفت: برق رسانی به روستاهایمان و استفاده از این انرژی همواره یکی از آرزوها و دغدغه های جدی اهالی این روستا بود و مکاتبات و پیگیری ها و درخواست های فراوانی در سالیان متمادی از مسئولان امر برای رفع این مشکل انجام دادیم.
افشین طالب پور اظهار داشت: در این دولت نیز پیگیری های زیادی انجام دادیم و همچنان امیدوار به حل این مشکل بودیم تا اینکه پس از مراجعه به اداره توزیع برق شهرستان لارستان و همکاری مسئولان از حدود سه سال پیش تاکنون روستای شمس آباد جویم از تاریکی بیرون آمد و از چراغ های نفتی نجات یافت.
این فرد ساکن روستای 6 خانواری شمس آباد بخش جویم شهرستان لارستان اظهار داشت: تا قبل از برق رسانی در روستا گذران زندگی مردم تنها با چراغ های نفتی و فتیله ای و البته این سال های اخیر با تلمبه های برقی بود.
وی با اشاره به کارکرد این چراغ ها در شب های سخت و تاریک روستای خود بیان کرد: روشنایی شبهای تاریک هر خانواده تنها با همین چراغ ها بود که هر خانواری نیز دو یا سه مورد از این چراغ های نفتی و فتیله ای داشت.
بخشدار جویم همچنین با اشاه به دیگر خدمات و اقدام های دولت که بخش عمده آنها نیز در روستاها بوده، گفت: آبیاری به اراضی کشاورزی و حفر چاه با مشارکت دولت و خیرین در روستاهای منصورآباد، فرشته جان، بلغان ، چاه گزی و حسن آباد با اعتباری افزون بر 80 میلیارد ریال که سهم دولت در این زمینه افزون بر 40 میلیارد ریال بوده است.
وی همچنین بهسازی و آسفالت معابر روستاهای بخش جویم با اعتباری افزون بر 20 مییارد ریال، واگذاری بیش از 700 قطعه زمین به روستاییان و 100 فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی خانه های روستایی، ساخت سه خانه بهداشت و همچنین احداث فیبر نوری برای پوشش آنتن دهی مناسب در روستاها با اعتباری افزون بر 90 میلیارد ریال از دیگر دستاوردها و سرمایه گذاری های دولت را در بخش جویم لارستان عنوان کرد.
تابستان 99 و در 6 ماه نخست امسال، افزون بر چهار هزار میلیارد ریال طرح‌های عمرانی و اقتصادی در روستاها و بخش های تابعه شهرستان لارستان یا به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
یکی از طرح‌های مهم و شاخصی که در تابستان 99 در لارستان به بهره ‌برداری رسید شامل نیروگاه برق خوشیدی با سرمایه‌ گذاری افزون بر 12 میلیون یورو در روستای کورده این شهرستان بود که به صورت ارتباط راه دور با حضور رییس جمهوری و وزیر نیرو افتتاح شد.
در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) امسال نیز بییش از 80 طرح عمرانی و اقتصادی در بخش‌های مختلف کشاورزی، راه، آب، گازرسانی، برق رسانی، آموزش، بهداشت و درمان، منابع طبیعی و صنعت در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
همچنین ظرف هفت سال گذشته افزون بر 18 هزار میلیارد ریال در قالب بیش از 2 هزار و 150 طرح عمرانی ، زیرساختی و اقتصادی در روستاها و بخش های مختلف شهرستان لارستان اجرایی شده است
بخش جویم با جمعیتی حدود 25 هزار نفر و 11 روستای دارای سکنه در فاصله حدود 60 کیلومتری لارستان واقع شده است.
شهرستان لارستان نیز با جمعیتی افزون بر 230 هزار نفر دارای پنج بخش و 179 روستای دارای سکنه در فاصله حدود 380 کیلومتری شیراز مرکز استان فارس قرار دارد.
شهرستان لارستان در سال 1388 با تصویب هیات دولت به فرمانداری ویژه ارتقا یافت.
برچسب‌ها
دولت تدبیر و امید توسعه روستایی جویم لارستان فارس
پروندهٔ خبری
کارنامه دولتمردان در دیار فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/149397/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت