پیام فارس

آخرين مطالب

چند خبر گوناگون از استان یزد اجتماعي

چند خبر گوناگون از استان یزد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش ایرنا ، صبح روز چهارشنبه با هدف توسعه فضای سبز شهرستان و با حضور و همکاری مسوولان گروه مردمی آغاز کننده طرح ، شورایاری محله و شهرداری اقدام به کاشت این نهال‌ها شد.
رییس گروه مردمی طلوع مهر در این مراسم گفت: دکتر محمد آقایی انسان شرافتمندی بود که تعلقات دنیوی نداشت و به همشهریان خود با دریافت حق ویزیتی ناچیز کمک می کرد و اکنون نهالی به یاد وی به عنوان نخستین شهید سلامت و همچنین نهال‌هایی به یاد دیگر کسانی که دیده از جهان گشوده‌اند و نام و خاطره آنها به خاطر اقدامات ارزشمندی در طول زندگی خود داشته و منشاء امور خیر بوده‌اند ، کاشته می‌شود.
حسین اعرافی در ادامه از همه کسانی در اجرای این طرح همکاری و مشارکت دارند ، قدردانی کرد.
عضو شورای اسلامی شهر میبد نیز در این مراسم با یاد از نخستین بانوی شهیده میبد که در 15 تیر ماه سال 85 در حادثه کربلا به فیض شهادت نائل آمد ، خواست تا نهالی به یادمان وی غرس گردد.
انسیه فلاح با ستودن طرح یاد شده آن را اقدامی ارزشمند در جهت توسعه فضای سبز و ایجاد نشاط به خصوص در این وضعیت کرونا عنوان کرد.
امیر احسان اسحاقیه دبیر شورایاری محله ، انصاری شهردار سابق میبد و سایر اعضای شورایاری و همکاران فضای سبز شهرداری و جهاد کشاورزی در این طرح خداپسندانه حضور داشتند.
میبد بیش از 17 محله و آبادی دارد.
مرکز این شهرستان 105 هزار نفری در 50 کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.
***
مدیر کل راه آهن یزد از اتمام و بهره برداری عملیات فاز یک طرح کمربندی چادرملو به منظور افزایش سیر روان قطارها، سهولت در برنامه ریزی ترافیک و رفع گلوگاه این ایستگاه خبر داد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، رحمت رحمت نژاد گفت: به منظور افزایش سیر روان قطارها، سهولت در برنامه ریزی ترافیک و رفع موانع ترافیکی در محور شرق – یزد – اصفهان طبق نقشه مصوب اداره کل خط و سازه های فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و با تلاش کارکنان گروه خط اداره کل در ایستگاه چادرملو اجرا شد. 
وی تصریح کرد، پیش از این ایستگاه مذکور دارای 11 خط قبول و اعزام بوده که در راستای طرح مصوب 2 خط جدید به طول 2800 متر و نصب 7 دستگاه سوزن، تعداد خطوط در این ایستگاه به 13 خط رسیده است که نقش قابل توجهی در افزایش سیر روان قطارها ایفا می نماید.
رحمت نژاد خاطر نشان کرد، از مزایای طرح مذکور میتوان به تغییر ایستگاه مبادله از جندق به چادرملو، حذف توقف قطارها در جندق، افزایش بهره‌وری، کاهش زمان فرآیند مبادله قطارها، ارتقاء ایمنی و سیر روان قطارهای محور شرق _اصفهان و بالعکس اشاره کرد.
مدیر کل راه‌آهن یزد ادامه داد: ایستگاه چادرملو یکی از پرترافیک ترین مبادی بارگیری در منطقه محسوب می شود که نقش مؤثری در عملکرد این اداره کل دارد.
وی افزود:در این راستا بالغ بر 55 درصد عملکرد راه آهن یزد را به خود اختصاص داده و روزانه حدود 400 واگن از این محور به وزن 40 هزار تن مواد معدنی و کنسانتره از چادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان،مبارکه، فولاد اهواز و گندله سازی اردکان حمل می‌شود.
ایستگاه راه آهن چادرملو یکی از مهمترین مبادی بارگیری شبکه ریلی کشور و از پر ترافیک‌ترین مبادی بارگیری در منطقه محسوب می‌شود که نقش مؤثری در عملکرد راه آهن استان یزد دارد.
راه آهن استان یزد به دلیل و قرار گرفتن در مرکز جغرافیایی، معدنی و مسیر ترانزیتی اصلی کشور، نقش استراتژیک مهمی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران دارد و بخش عمده بار این منطقه سنگ آهن استخراجی از معادن چادرملو و چغارت، زغال سنگ و محموله‌های عبوری شامل نفت کوره ، کنستانتره ، سنگ آهن، گندله و محموله های ترانزیتی است.
محورهای راه آهن استان یزد مسیرهای مهمی مانند میبد _ اردکان _ بادرود، اردکان ـ چادرملو، میبد ـ یزد، یزد _ بافق، بافق ـ جندق و اردکان ـ ارژنگ ـ میبد را شامل می شود که دارای پنج ایستگاه تشکیلاتی یزد، میبد، بافق ، اردکان و چادرملو است.
از میان ایستگاه های راه آهن یزد ، ایستگاه چادرملو یکی از ایستگاه‌های تشکیلاتی استان و از مهمترین ایستگاه های شبکه ریلی کشور است، این ایستگاه به دلیل واقع شدن در کنار معدن چادرملو از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در محور اردکان - مشهد در 200 کیلومتری ایستگاه راه آهن اردکان قرار دارد.
سالانه بالغ بر 9 میلیون تن مواد معدنی و کنسانتره از ایستگاه راه آهن چادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز برای صادرات به مقصد بندرعباس بارگیری و ارسال می‌شود.
مجموع خطوط راه آهن یزد یکهزار و 163 کیلومتر می باشد که شامل؛ 953،کیلومتر خطوط اصلی و 65 کیلومتر خطوط صنعتی تجاری و 145 کیلومتر خطوط مانوری است. 
***
رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت میبد گفت: با راه‌اندازی گشت‌های مشترک در 2 روز گذشته 65 مورد بازرسی واحدهای صنفی انجام شد و از این تعداد ، 15 واحد صنفی و یک بانک پلمپ گردید.
حجت الله خلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گشت‌های مشترک متشکل از مسوولان اداره صمت ، شبکه بهداشت و درمان ، اتاق اصناف و اماکن ناجا برای برخورد با کسانی که امنیت بهداشتی شهر را جدی نمی گیرند ، فعال شد.
وی ادامه داد: واحدهای تعطیل شده با مراجعه به مرکز بهداشت و درمان باید تعهد دهند که در چند روز مانده تعطیلی واحدهای صنفی غیر مجاز ، آنها هم تعطیل باشند و واحدهایی هم به آنها تذکر داده شده باید رفع موارد خواسته شده را انجام داده و رعایت توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت میبد تصریح کرد: کلیه واحدهای صنفی به جز صنف‌های مجاز و تامین کنندگان مایحتاج اولیه مردم ، خوراکی و آشامیدنی تا صبح شنبه با توجه به تصمیم گیری و دستور ستاد کرونای استان تعطیل هستند.
وی با اشاره به تعطیل کردن یک واحد آرایشگاه ، پوشاک فروشی ، کتابفروشی و پست بانک اظهار کرد : با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان جدی گرفتن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل زدن ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی ، تعطیل بودن واحدهای غیر مجاز ، قرار دادن تجهیزات ضدعفونی کننده در بانک‌ها و دیگر مکانهای عمومی و فروشگاه‌ها الزامی است.
البته علی رغم مصوبه‌های ستاد کرونا مشاغل تعطیل شده با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی که با آن درگیر هستند ، بسیار گلایه مند این تعطیلی‌های بیشتر مرتبط با اصناف هستند.
هرچند کادر درمان نیز دیگر از این وضعیت کرونایی که چندین ماه است ادامه دارد ، خسته شده‌اند و خواسته عاجزانه آنها از مردم رعایت موارد و توصیه‌های بهداشتی است.
حدود سه هزار و 600 واحد صنفی مجوز دار در میبد فعال هستند.
مرکز این شهرستان 105 هزار نفری در 50 کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.
برچسب‌ها کاشت نهال میبد شهید
منبع: ایرنا

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/153303/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رژه اقتدار نیروهای مسلح شیراز در روز ارتش + تصاویر

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

تکریم معلمان در خور شان آنان باشند

شناسایی 918 بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

عملیات وعده صادق منجر به افزایش اعتماد به نفس مظلومان جهان شد

قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم

اوقات شرعی پنجشنبه، سی ام فروردین

استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد

انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود

پایش صلاحیت حرفه‌ای 270 نیروی پیمانکاری منطقه غرب فارس

نیروهای ارتش از خالص‌ترین افراد انقلاب هستند

فوت شهروند کازرونی بر اثر سقوط در جوی آب

506 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند

‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود

‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود

کشف یک دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز

سرپرست جدید راه و شهرسازی فارس منصوب شد

‌آزادی 140 زندانی و صلح و سازش در 366 پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی

نگاهی به حال و هوای بارانی اماکن تاریخی لارستان پس از یک روز بارندگی + تصاویر

بارش‌های بالای 200 میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد

دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان

اضافه شدن 27 میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری

اضافه شدن 27 میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری

اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار 35 میلیارد تومانی در اقلید

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

نماینده فارس در اندیشه صدرنشینی لیگ برتر هندبال کشور

عملیات وعده صادق سیلی محکمی به رژیم صهیونیست بود

سعدی‌پژوهان در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند

آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس

ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس

امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد

همایش دوچرخه سواری در شهر خور

روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

عملیات «وعده صادق» ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر جمهوری اسلامی را نشان داد

محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس

بارش‌های بالای 200 میلی‌متر سبب سیلاب‌ در 2 استان شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد

رژه روز ارتش - شیراز

اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر

عکس | وضعیت سخت و دردناک بیش از 12000 اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»

استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد

3 سریال کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند

بازداشت 5 هزار فلسطینی در غزه از هفتم اکتبر تا کنون

افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود