پیام فارس

آخرين مطالب

وحدت شیعه و سنی خاریست در چشم دشمنان اسلام/ ایران اسلامی الگوی وحدت مسلمانان در جهان است اجتماعي

وحدت شیعه و سنی خاریست در چشم دشمنان اسلام/ ایران اسلامی الگوی وحدت مسلمانان در جهان است
  بزرگنمايي:

پیام فارس - علمای اهل سنت جنوب با تاکید بر اینکه ایران اسلامی الگوی وحدت مسلمانان در جهان است، گفتند: وحدت شیعه و سنی در کشور مانندخاری در چشم دشمنان اسلام به شمار می رود و اروپاییان از همدلی مسلمانان هراس دارند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ علمای اهل سنت جنوب در گفتگو با خبرنگار هرمز با تاکید بر اینکه ایران اسلامی الگوی وحدت مسلمانان در جهان است، گفتند: وحدت شیعه و سنی در کشور مانندخاری در چشم دشمنان اسلام به شمار می رود و اروپاییان از همدلی مسلمانان هراس دارند.
وحدت شیعه و سنی در کشور خاری در چشم دشمنان اسلام است
شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه شهر بندرپل اظهار کرد: مسلمانان شیعه و سنی در ایران اسلامی و به ویژه در استان هرمزگان با وحدت مثال زدنی و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و نسبت به یکدیگر محبت و علاقه دارند.
امام جمعه شهر بندرپل تصریح کرد: دشمنان اسلام مسئله شیعه و سنی را بیان می‌کنند وگرنه در ایران اسلامی به برکت وجود مقام معظم رهبری مدظله‌العالی بطور کلی بین اهل تشیع و تسنن هیچ مشکلی نیست و با دوستی و محبت در کنار هم زندگی می‌کنند و از همسایگی، ارتباط و رفت‌وآمد با یکدیگر خوشحال هستند و رابطه آن‌ها با هم گرم و صمیمی است.
وی گفت: دشمنان اسلام روز به روز به‌دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی هستند که امیدواریم آنچه دشمن در ذهن داشته نابود شود و به آن اهداف شوم خود نرسد.
وحدت شیعه و سنی دو بازوی قوی اسلام هستند
بازماندگان با تاکید بر اینکه وحدت شیعه و سنی قطعا دو بازوی قوی و قدرتمند اسلام ناب محمدی هستند، افزود: برادری، محبت، عشق و علاقه از عوامل تحکیم وحدت اهل تشیع و تسنن در ایران اسلامی و هرمزگان است و در سایه الطاف پروردگار متعال شیعه و سنی در هرمزگان نه‌تنها کوچکترین مشکلی با هم ندارند بلکه متحد و یک‌پارچه در مسیری که به سعادت دنیوی و اخروی نوع بشر منجر می‌شود در حال حرکت هستند و مسلمانان آنقدر با همدیگر نزدیک و مأنوس هستند که نسبت سببی و نسبی با همدیگر دارند.
امام جمعه بندرپل گفت: وحدت شیعه و سنی در کشور خاری در چشم دشمنان اسلام است و مردم متدین هرمزگان هم با علم به این موضوع از هیچ تلاشی برای تحکیم هرچه بیشتر این وحدت فروگذار نمی‌کنند.
موفقیت مسلمانان در دنیا باعث خشم و عصبانیت سردمداران ظلم و کفر شده است
عبدالغفار جاوید، امام جمعه اهل سنت روستای کنخ هرمزگان با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت و با تاکید بر اهمیت این امر مهم اظهار کرد: اهمیت همدلی و وحدت مسلمانان با یکدیگر بر هیچ فردی پوشیده نیست.
امام جمعه اهل سنت روستای کنخ هرمزگان عنوان کرد: اسلام، دین همبستگی است و 95 درصد مجموعه آموزه های دینی در بین مسلمانان مشترک و هدفمند است؛ لذا باید مسلمانان دست به دست هم بدهند تا وحدت را به طور عملی و به دور از شعار زدگی ایجاد کنند.
جاوید بیان کرد: در فرهنگ و میراث اسلامی تاکید بسیار مهمی بر همبستگی و تعاون بین مسلمانان شده به گونه ای که یکی از مهمترین شناخت مسلمانان بر پایه آن است؛ تعاون و همکاری در بین مسلمانان باعث افزایش وحدت و رسیدن به اهداف مجامع اسلامی می شود.
وی با بیان اینکه موفقیت مسلمانان باعث خشم و عصبانیت سردمداران ظلم و کفر شده است، تصریح کرد: ازدیاد جمعیت مسلمانان موفقیت آنها در دنیا خشم و عصبانیت بانیان ظلم و کفر را به دنبال داشته به طوری که به ناسزا گویی روی آورده اند؛ این عمل ثابت کرده که مسلمانان توانستند به رشد تاثیر گذاری دست پیدا کنند و گوی سبقت را نسبت به سایر ادیان و مذاهب بگیرند.
عالم اهل سنت هرمزگان با اشاره به هتک حرمت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار کرد: این عمل کشور فرانسه برای بار اول و آخر نخواهد بود و باز هم تکرار خواهد شد؛ لذا ما از آنها انتظاری جز این عمل نداریم چرا که اخلاق و منش آنها بر پایه زورگویی،تهمت و تحقیر ملت ها بوده است.
جاوید خاطر نشان کرد: این اهانت ها نشانه ی موفقیت دعوت اسلامی و گسترش و توسعه اسلام در اروپا است آمار نشان می دهد که کشور فرانسه به نسبت سایر کشورهای اروپایی جمعیت مسلمان آن دو برابر شده و این رشد کثیر مسلمانان در اروپا و به طور کل در دنیا نشان از آن دارد که مسلمان ها در سالهای نه چندان دور جمعیت اول دنیا را تشکیل خواهند داد.
وحدت آسیب ها و تهدیدهای مجامع اسلامی را از بین می برد
شیخ علی ماهیگیر، عالم اهل سنت استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: هفته وحدت فرصت ارزشمندی است که دستاوردها و موفقیت های حاصل شده در عرصه وحدت را مورد ارزیابی و نهادینه سازی قرار دهیم و در کنار آن به رفع آسیب ها و تهدید های موجود در این عرصه که ما با پوست و استخوانمان حس میکنیم بپردازیم.
عالم اهل سنت استان هرمزگان با اشاره به اینکه وحدت آسیب ها و تهدیدهای مجامع اسلامی را از بین می برد، افزود: به سبب آموزه های دینی، عقلی و دانش بشری وحدت، انسجام و همگرایی یک نعمت بسیار ارزشمند و گرانقدر است؛ بنابراین هفته وحدت فرصتی است که ضرورت های وحدت را دوباره به مردم جهان به ویژه مجامع اسلامی یاد آوری کنیم.
ماهیگیر ادامه داد: وحدت توان، بضاعت و ظرفیت هاموجود در نیرو را در مسیر بهروری افزایش می دهد.
هراس اروپا از قدرت اسلام
وی با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) تحت عنوان آزادی بیان و حمایت رئیس جمهور فرانسه از این عمل را اقدامی وقیحانه، توهین آمیز و شرم آور خواند و تصریح کرد: از این قبیل اقدامات از سوی جریان های انحرافی در دنیا به ویژه نظام سلطه تحت عناوینی همچون آزادی بیان سابقه بلند مدت دارد؛ چرا که از قدرت اسلام به ویژه مسلمانان در سراسر دنیا هراس دارند و راهکار خود را برای از بین بردن این قدرت عظیم را، هجمه، توهین و اهانت می دانند.
عالم اهل سنت استان هرمزگان خاطر نشان کرد: کشورهای همچون فرانسه که شعار آزادی بیان را سر میدهند باتوجه به سابقه طولانی آنها در جنایات و کشتارها مانند الجزایر نشان از آن دارد که آزادی بیان شعاری است که ورد زبان آنها شده و این واژه را فقط برای اهانت به اسلام و ائمه اطهار لازم می دانند و در غیر این صورت شاهد هیچگونه آزادی بیان از سوی آنها پیرامون اختلافات و جنایات آنها در هیچ کجای دنیا نیستیم.
ایران اسلامی الگوی وحدت مسلمانان در جهان است
سید احمد آذرنگ، امام جمعه اهل سنت کشار ضمن تبریک به منایبت میلاد نبی اکرم و آغاز هفته وحدت گفت: عامل عظمت و شکوفایی مجدد تمدن بزرگ اسلامی وحدت و انسجام همه مذاهب اسلامی در عمل به قرآن کریم و پایبندی به سنت پیامبر (ص) است.
آذرنگ عنوان کرد: وحدت اسلامی پایبندی به احکام خاص هر مذهب در دین اسلام و همزمان همسویی و تابعیت در روابط اجتماعی، سیاسی، نظامی و فرهنگی مصالح دین و امت پیامبر (ص) است.
وی بیان کرد:‌مقصود از وحدت این نیست که هریک از این مسلمانان دست از عقاید خود بردارند بلکه همه مسلمانان در سراسر جهان در همه جزئیات دین با هم منسجم باشند؛ به‌گونه‌ای که هیچ اختلافی در اعتقادات و احکام فقهی راه نیابد.
آذرنگ ضمن محکوم کردن توهین به مقدسات به خصوص نبی اکرم توسط رئیس جمهور فرانسه عامل توهین و گستاخی را فاصله بین مسلمانان دانست و اظهار کرد: اگر مسلمانان اتحاد داشتند هیچ قدرتی به خود اجازه توهین نمی داد .
عالم اهل سنت هرمزگان با اشاره به اینکه دست دوستی امارات و بحرین به سوی اسرائیل بزرگترین خیانت به جهان اسلام است، خاطر نشان کرد: ایران اسلامی الگوی وحدت مسلمانان بوده که هر دو مذهب شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند.
انتهای پیام/
منبع: دانا

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/153511/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد

شرکت 3500 داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس

برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود

دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس

شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل