پیام فارس

آخرين مطالب

تحقق انتظار 14 ساله بازنشستگان فارس مقالات

تحقق انتظار 14 ساله بازنشستگان فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و بازنشسته‌های تامین اجتماعی بعد از حدود 14 سال انتظار در سال 99 محقق شد و 323 هزار بازنشسته فارس و خانواده آنها از مزایای آن بهره مند شدند.

طرح همسان سازی و مناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری که به گفته بسیاری از مسولان در 4 دهه گذشته بی سابقه و اقدامی تاریخی بوده از اواخر مهرماه 99 همزمان با سراسر کشور در استان فارس نیز به اجرا درآمد.
در پی اجرای این طرح بطور میانگین بین یک میلیون تومان تا بیش از 2 و نیم میلیون تومان به حقوق هر نفر بازنشسته کشوری در ماه افزوده شد که این رقم در شرایط کنونی می‌تواند گره‌ای از مشکلات زندگی و معیشت قشر باتجربه و کارآزموده جامعه باز کند.

پیام فارس

مدیرکل تعاون،کار و فاه اجتماعی فارس: 323 هزار بازنشسته فارس از مزایای طرح همسان‌سازی حقوق بهرمند شدند
رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در پی اجرای طرح همسان سازی و مناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری مجموع 323هزار بازنشسته فارس از مزایای این طرح بهره مند شدند.
سهراب مختاری افزود: مستمری بازنشستگان با اجرای این قانون بین یک ‌تا بیش از 2 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته است و اگر میانگین افزایش حقوق را یک و نیم میلیون تومان در نظر بگیریم به طور میانگین بازنشستگان استان فارس ماهیانه 500میلیارد تومان بیش از ماه های ابتدایی سال، مستمری دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: طرح هم سان سازی و افزایش حقوق بازنشسته‌های کشوری و تامین اجتماعی موجبات ارتقای سطح کیفی زندگی،معیشت و رضایت خانواده این قشر در استان را فراهم کرد و به انتظار چندین ساله آنها خاتمه داد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اجرای طرح همسان سازی و افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان را حرکتی تاریخی از سوی دولت دانست و افزود: اجرای این طرح هزینه سنگینی در پی داشت اما دولت بر مبنای آثار مثبت معیشتی، امنیتی و سیاسی،این طرح را اجرایی کرد.
مختاری اظهار داشت: همزمان با نخستین روزهای ماه ربیع الاول،موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری بصورت همزمان با سراسر ایران در فارس نیز به اجرا درآمد.
وی جمعیت این قشر در استان فارس را براساس آخرین آمار ارایه شده از سوی صندوق بازنشستگان کشوری حدود 103 هزار نفر عنوان کرد و گفت: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان همواره یکی از مهمترین مطالبات سالیان گذشته بود که از روزهای اخیر به میزان سقف 90 درصد از دریافتی شاغلان مشابه اعمال شد.
وی ادامه داد: این اقدام بر اساس آیین نامه‌ای اجرایی شد که به تصویب سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی کشور رسیده و به صندوق بازنشستگی کشوری نیز ابلاغ شده است و دریافت 16 هزار میلیارد تومان از سهام موجود دولت با اتخاذ ساز و کار مناسب برای تبدیل این ارزش سهام به منابع ریالی قابل پرداخت در طول سال صورت گرفت.
رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس اضافه کرد: بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری به طور متوسط 77 درصد افزایش حقوق در سال 99 نسبت به سال قبل در جریان افزایش و همسان سازی رخ داد که بر این مبنا برخی از افرادی که حقوق پایین تری دریافت می کردند در جریان همسان سازی از افزایش حقوق بیشتری برخوردار شده‌اند.

پیام فارس

تحقق انتظاری 14 ساله
مختاری با بیان اینکه مشابه این اقدام نیز در مردادماه امسال برای حدود 220 هزار خانوار بازنشسته‌های تحت پوشش تامین اجتماعی فارس نیز اتفاق افتاد و مستمری این خانوارها افزایش قابل توجهی داشت گفت: این اقدام نیز بعد از 14 سال انتظار جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی با طراحی که با همکاری روسای کانون‌های بازنشستگی کشور صورت گرفت اتفاق افتاد و در پی آن حدود 220 هزار خانوار مستمری بگیر تامین اجتماعی در استان فارس از این امکان بهرمند شدند.
مختاری افزود: اخیرا در حاشیه جلسه هیات وزیران، نشست هیات امنای صندوق های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با حضور وزرای ذی ربط برگزار شده که این جلسه دو مصوبه برای اعمال همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد و بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر داشته است.
وی اظهار داشت: با اجرای شدن این دو مصوبه پرونده متناسب سازی و همسان سازی حقوق بازنشستگان در فعالیت‌هایی که متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته خواهد شد.
رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس با قدردانی از فعالیت های نظام جمهوری اسلامی ایران ،دولت و به ویژه تلاش وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در تحقق مطالبه بازنشستگان و اجرای طرح همسان‌سازی و افزایش حقوق گفت: اجرایی شدن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری کمک قابل توجهی به بهبود وضعیت معیشت خانواده این افراد خواهد کرد و موجبات رضایتمندی بیشتر این قشر را نسبت به گذشته فراهم می‌آورد و یقینا در این روزها سخت کمکی جدی برای خانواده های بازنشستگان خواهد بود.
اجرای طرح همسان سازی امید به زندگی را در بازنشستگان بالا برد
رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان فارس در این باره به خبرنگار ایرنا،گفت: در این استان بیش از 97 هزار بازنشسته کشوری داریم که حدود 64 هزار نفر آن بازنشسته آموزش و پرورش هستند که از این تعداد نیز بیش از 32 هزار نفر در شهرستان شیراز سکونت دارند.
حمزه رستمی آقاجری با بیان اینکه فارس از نظر تعداد بازنشستگان کشوری رتبه سوم در کشور به خود اختصاص داده است،افزود: قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه کشور از برقراری عدالت و رفع تبعیض و متناسب سازی حقوق بازنشستگان حکایت دارد و وجود تورم و مسایل اقتصادی سالیان گذشته قدرت خرید بازنشستگان را حدود 80 درصد کاهش داده بود.
وی ادامه داد: مدیران کانون‌های بازنشستگی کشوری و فعالین فضای مجازی حوزه بازنشستگی در طول سالهای گذشته برای تحقق مطالبات این قشر از دوره مجلس نهم تاکنون تلاش‌های زیادی انجام دادند.
وی همسان سازی حقوق بازنشستگان را مطالبه اصلی این قشر دانست و معتقد است که این طرح طی سالیان گذشته همواره مغفول مانده و رویای 14 ساله بازنشستگان کشوری بوده که همیشه تحقق آن را انتظار می کشیدند.
رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان فارس اظهار داشت: طی سالهای گذشته بودجه‌های قطره چکانی برای اجرای ماده 30 قانون برنامه ششم تزریق می‌شد و از طرفی دیگر حقوق شاغلین در دو یا سه مرحله افزایش 50 درصدی داشت و همین مساله باعث شد حقوق شاغلین و بازنشستگان فاصله زیادی پیدا کند.
وی بیان کرد: نگاه مثبت مجلس یازدهم به اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان نهایتا منجر به عزم دولت برای اجرای این طرح و متناسب سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه 99 شد.
شادی و نشاط بازنشستگان
رستمی آقاجری ادامه داد: این اقدامی عظیم و ملی بود که از گذشته در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری و بعد از آن در قالب قانون برنامه ششم توسعه بر اجرای آن تاکید شده اما عملا مغفول مانده بود تا اکنون توسط دولت فعلی به اجرا در آمد.
وی اجرای طرح همسان سازی را موفقیت بزرگی ارزیابی و اضافه کرد: اجرای این طرح موجی از شادی و نشاط را در میان بازنشستگان بوجود آورده است.
رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه با اجرای این طرح بصورت میانگین به حقوق بازنشستگان کشوری حدود 77 درصد افزوده شده است،گفت: در اجرای این طرح بزرگ،شایسته وملی که توسط دولت انجام شده دسته بندی هایی انجام گرفته که اکنون گروهی از بازنشستگان درخواست بازنگری در بخشی از محاسبه‌های صورت گرفته را دارند که اگر اشتباهاتی در محاسبات است اصلاح و با انجام این بازبینی سوء تفاهمات برخی نیز برطرف و قانع شوند.
بی نظیر در 40 سال گذشته
وی در ادامه بیان کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان طرحی مهم اما روز زمین مانده و خاک خورده بود و اجرای این طرح کار عظیمی و حتی بی سابقه در طول 40 سال گذشته انجام شد و شادابی و امید به زندگی در بازنشستگان زنده کرده است.
رستمی آقاجری با اشاره به رضایتمندی بازنشستگان فارس از اجرای طرح همسان سازی حقوق، اضافه کرد: با اجرای طرح همسان سازی حقوق از 1 میلیون تومان تا حدود 3 میلیون تومان به حقوق هر فرد بازنشسته افزوده شده است که این رقم می تواند نقش بسیار مهمی در آسایش و رفاه خانواده بازنشستگان داشته باشد.
بیمه تکمیلی کارآمد،دیگر مطالبه بازنشستگان
رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان فارس از دولت و مجلس یازدهم برای اجرای این طرح قدردانی کرد و در پایان گفت: با اجرای مطالبه اصلی بازنشستگان که همسان سازی و متناسب سازی حقوق بود این انتظار نیز در جامعه بازنشستگی کشور وجود دارد که بیمه تکمیلی درمانی کارآمد و فراگیر برای این قشر درنظر گرفته و دولت در این باره نیز اهتمام جدی داشته باشد.
برچسب‌ها
همسان سازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بازنشستگان فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/154038/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز

غرق شدن یک کودک بر اثر آبگرفتگی

برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح