پیام فارس

آخرين مطالب

مسئولان استان فارس در پیام‌هایی تاکید کردند:

13 آبانی دیگر؛ بر عهد خود استواریم مقالات

13 آبانی دیگر؛ بر عهد خود استواریم
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- مسئولان استان فارس در پیام‌های جداگانه سیزدهم آبان‌نماه، روزی که نماد استکبارستیزی در تاریخ معاصر ایران به‌شمار می‌رود را گرامی‌داشتند و بر ضرورت مقاومت مردم در وضعیت فشار حداکثری تاکید کردند.

در پیام استاندار فارس به این مناسبت آمده است: یوم الله سیزدهم آبان، سند افتخار مبارزه و مقاومت ملت قهرمان ایران و یادآور سه رویداد مهم تاریخ معاصر است: تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، به شهادت رساندن دانش آموزان مظلوم در 13 آبان 1357 و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 1358 به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) که همگی برگ هایی در دفترِ تاریخِ پرافتخار ماست و آیینه ای از آموزه ها و پیام هایی روشن برای درس آموزیِ نسل حاضر و نسل‌های آینده است.
جان‌مایه‌های 13آبان خودباوری، اعتماد به نفس و هوشیاری است
عنایت‌الله رحیمی مهمترین جان‌مایه‌های پیام یوم الله 13 آبان را خودباوری، اعتماد به نفس و ضرورتِ هوشیاری در برابر توطئه‌ها و استکبار ستیزی دانست و ابراز داشت: هر ساله ملت بزرگ ایران اسلامی به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، با شرکت در راهپیمایی 13 آبان، خشم و انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی در معرضِ دید جهانیان قرار می دهند؛ امّا امسال به دلیل تلخکامی شیوع کرونا، ملت بزرگ ایران به شیوه های ممکنِ دیگر، ندای حق طلبی و استکبار ستیزی خود را به گوش جهانیان خواهند رساند.
وی ضمن گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان، "روز دانش‌آموز" و "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" از خداوند متعال، برای مردم ایران استمرار ایستادگی در مسیر حق و ثبات قدم در راه استکبار ستیزی و توفیق نظام جمهوری اسلامی و سربلندی ملت بزرگ ایران اسلامی را خواستار شد. 
ملت ایران در خط مُقدم مبارزه با استکبار جهانی است
فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در پیامی با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، گفت: شناخت شخصیت و سیرۀ پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) بهترین راه هدایت و دستیابی به سعادت در زندگی دنیوی و اُخروی است و همین شخصیت بزرگوار پیامبر مهربانی هاست که ایشان را بعنوان بهترین اُسوه به امت اسلامی معرفی کرده و موجب علاقه سایر جوامع و بخصوص جوانان در دنیای غرب به اسلام و گرایش روز افزون آن ها به این دین الهی شده است.
سردار یدالله بوعلی با محکوم کردن توهین به شخصیت بزرگوار پیامبر (ص)، گفت: آنچه در عملکرد نشریه موهن و حمایت رذیلانه مسئولان کشورهای غربی مشاهده می شود ناشی از نشانه عجز و ناتوانی فرهنگ غرب در برابر فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی (ص) است و این گونه حرکت های رذیلانه هرگز باعث خدشه دار شدن شخصیت بزرگ و نورانی پیامبر اکرم (ص) نخواهد شد.
فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه شخصیت نورانی پیامبر اکرم (ص) باعنوان محور وحدت مورد توجه تمام جوامع اسلامی توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: امروز یکی از مسائل مهم جهان اسلام موضوع مهم وحدت امت اسلامی است که باید هر چه بیشتر مورد توجه علما و نخبگان جهان اسلام قرار گیرد.
وی با گرامیداشت فرارسیدن سیزدهم آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: جوانان انقلابی در این روز مهم لانه جاسوسی آمریکا را که محل برنامه‌ریزی و توطئه گری بر علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی بود تصرف کردند و این روز را باعنوان نماد استکبار ستیزی ملت انقلابی ایران در تاریخ به ثبت رساندند.
وی با بیان اینکه استکبارستیزی باید همواره مورد توجه نسل نوجوان و جوان کشور باشد، افزود: امروز نیز آمریکای جنایتکار در راس محور سلطه گران و استکبار جهانی قرار دارد.
فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه ملت ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی حضور داشته است، گفت: امروز انقلاب اسلامی باعنوان الگوی موفق استقلال طلبی و مقابله با زورگویان جهانی مورد توجه سایر ملت‌های جهان قرار گرفته و یکی از مهم ترین دلایل دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی همین مولفه استکبارستیزی و ایستادگی ملت ایران در برابر زورگویان جهانی است.
سردار بوعلی با بیان اینکه بصیرت و انقلابی گری شاخصه جوان ترازِ انقلاب اسلامی است، ادامه داد: جوانان مومن و انقلابی ایران اسلامی در طول تاریخ انقلاب اسلامی در هر عرصه ای که کشور نیاز داشته با شجاعت وارد میدان شده و امروز نیز گروه های جهادی بسیج با اتکاء به ظرفیت عظیم همین جوانان در مقابله با بیماری کرونا و نهضت سراسری کمک مومنانه عملکرد درخشانی داشته‌اند.
سردار بوعلی با یادکرد از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: جوانان انقلابی باید مروج فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی در جامعه باشند و اگر در این زمینه موفق عمل شود و این فرهنگ در جامعه فراگیر شود انقلاب اسلامی از آسیب ها مصون خواهد ماند.
13 آبان روز آرمانخواهی دانشجویان است
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس نیز 13 آبان را روز آرمانخواهی دانشجویان نامید.
محمدحسین صیف افزود: ملت ایران با الهام از آموزه‌های جاودان قیام امام حسین(ع) و پیروی از منویات حضرت‌امام‌(ره) و مقام معظم رهبری ، مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه و تفکر استکباری غرب خصوصا آمریکای جنایتکار را به خوبی فراگرفته است.
وی ابراز داشت: ملت ولایی ایران امروز ضمن رصد هوشمندانه رویکردها و رفتارهای آمریکا و دیگر دشمنان خود، تا هنگامی که ماهیت استکباری و ظالمانه حاکمان کاخ سفید تغییر نکرده و آنان به پذیرش حقیقت انقلاب اسلامی و رعایت حقوق کشور و جبران جنایات بی شمار تاریخی اشان، اقدام نکنند، به این کشور اعتماد پیدا نخواهند کرد.
صیف تاکید کرد: ریشه دشمنی‌ها و کینه توزی های غرب علی الخصوص آمریکای جنایتکار را نمی‌توان در مناقشات متداول بین‌المللی جست‌وجو کرد بلکه علت اصلی آن، ریشه در اسلام خواهی و آزادی طلبی مردم ایران دارد و تا زمانی که این آرمان‌ها وجود داشته باشد دشمنی دول غربی در پناه بهانه‌های مختلف با ما ادامه دارد و تا شکل‌گیری تمدنی فراگیر، قوی و مستحکم براساس آموزه های‌الهی این مبارزه تاریخی بین جریان حق و باطل ادامه خواهد داشت.
در طول تاریخ پر فراز و نشیب ایران 13 آبان جایگاهی ویژه ای دارد؛ روزی تاریخی که مربوط به یک ماجرا و اتفاق نمی شود، بلکه در طول سال های مختلف در این روز اتفاق های گوناگونی به منصه ظهور رسیده است تا این روز به عنوان روز تاریخی و تاثیرگذار در سطور رنگ پریده تاریخ نمایان شود. به این صورت که در این روز و در طول سال های مختلف سه حادثه سرنوشت ساز اتفاق افتاد که در طول تاریخ معاصر ایران 13 آبان را برجسته کرد.
سیزدهم آبان 1343 خورشیدی را باید به عنوان نخستین 13 آبانی دانست که در تاریخ معاصر ایران برجسته شد زیرا در این روز مأموران رژیم پهلوی با صدها کماندو به همراه مزدوران ساواک به منزل امام خمینی(ره) در قم حمله ور شدند و ایشان را دستگیر و به تهران منتقل کردند و سپس با یک هواپیمای نظامی ایشان را به ترکیه تبعید کردند. این سرآغار هجرتی بود که 14 سال بعد به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی انجامید.
دومین حادثه تاریخی در 13 آبان، مربوط می شود به سال 1357 خورشیدی که در این روز دانش آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند به طرف دانشگاه تهران حرکت کردند تا بار دیگر پیوندشان را با رهبر بت شکن خویش به جهان اعلام کنند. این جوانان پرشور گروه گروه داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروه های دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند. مأموران رژیم، دانشگاه را به محاصره خود درآورده بودند تا چنانچه فریاد حق طلبانه از گلویی برخاست آن را با گلوله پاسخ دهند. دانش آموزان در کناره نرده ها و زمین چمن اجتماع کرده بودند و فریاد مقدس «الله اکبر» فضا را پر کرد. این حرکت تا ساعت 11 صبح طول کشید که ناگهان مأموران ابتدا چند گلوله گاز اشک آور در میان دانش آموزان و دانشجویان پرتاب کردند. اجتماع کنندگان صدای خود را رساتر کردند و با فریاد «الله اکبر» شروع به اعتراض کردند.
در این زمان امام خمینی (ره) که در پاریس به سر می بردند در پیامی به همین مناسبت فرمودند: عزیزان من صبور باشید که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است. ایران امروز جایگاه آزادگان است… من از این راه دور چشم امید به شما دوخته ام… صدای آزادیخواهی و استقلال طلبی شما را به گوش جهانیان می رسانم.
از آن تاریخ به بعد، سیزدهم آبان ماه با عنوان روز دانش آموز، به عنوان حماسه خونین لاله های انقلاب در جریان نهضت اسلامی گرامی داشته می شود و امروز ما سیزدهم آبان را پاس می داریم چراکه مردانگی و فتوت ایثار و از خود گذشتگی و دشمن ستیزی را مقدس می دانیم.
و اما سومین حادثه ای که 13 آبان را در تاریخ معاصر ایران برجسته کرد، بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به وقوع پیوست؛ یعنی در سال 1358 خورشیدی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به تبعیت از سیاست های ضداستکباری مقتدا و رهبر خویش و به دلیل نقش اساسی و فراگیر آمریکا در ایجاد بلوا و اغتشاش در ایران و توطئه های مکرر این کشور به منظور فروپاشی نظام تازه تاسیس جمهوری اسلامی، سفارتخانه آمریکا را که به لانه جاسوسی تبدیل شده بود به اشغال خویش درآوردند. این حرکت دانشجویان در نخستین سال پس از سقوط حکومت پهلوی، سرآغاز تحول های بسیاری در مسیر حرکت انقلاب اسلامی ایران شد و بر دگرگونی های سیاسی و رخدادهای مرتبط با انقلاب در آن خارج و داخل کشور تاثیر گذاشت.
برچسب‌ها
لانه جاسوسی روز دانش آموز شیراز سفارت آمریکا فارس
پروندهٔ خبری
روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/154562/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است

هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ میزبانی مسی‌ها از نفت و گاز در کرمان

چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟

در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است

قدردانی صداوسیمای فارس از فرمانده سپاه فجر فارس

‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند

اعزام 11 تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رژه اقتدار نیروهای مسلح شیراز در روز ارتش + تصاویر

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

تکریم معلمان در خور شان آنان باشند

شناسایی 918 بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

عملیات وعده صادق منجر به افزایش اعتماد به نفس مظلومان جهان شد

قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم

اوقات شرعی پنجشنبه، سی ام فروردین

استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد

انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود

پایش صلاحیت حرفه‌ای 270 نیروی پیمانکاری منطقه غرب فارس

نیروهای ارتش از خالص‌ترین افراد انقلاب هستند

فوت شهروند کازرونی بر اثر سقوط در جوی آب

506 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند

‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود

‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود

کشف یک دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز

سرپرست جدید راه و شهرسازی فارس منصوب شد

‌آزادی 140 زندانی و صلح و سازش در 366 پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی

نگاهی به حال و هوای بارانی اماکن تاریخی لارستان پس از یک روز بارندگی + تصاویر

بارش‌های بالای 200 میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد

دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان

اضافه شدن 27 میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری

اضافه شدن 27 میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری

اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار 35 میلیارد تومانی در اقلید

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

نماینده فارس در اندیشه صدرنشینی لیگ برتر هندبال کشور

عملیات وعده صادق سیلی محکمی به رژیم صهیونیست بود

سعدی‌پژوهان در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند

آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس

ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس

امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد

همایش دوچرخه سواری در شهر خور

روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

عملیات «وعده صادق» ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر جمهوری اسلامی را نشان داد

محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس

بارش‌های بالای 200 میلی‌متر سبب سیلاب‌ در 2 استان شد