پیام فارس

آخرين مطالب

از بحران آب در لامرد تا قصه ناتمام پتروشیمی‌ها مقالات

از بحران آب در لامرد تا قصه ناتمام پتروشیمی‌ها
  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای با استاندار و معاونان استانداری فارس موضوعات مختلفی، از نگرانی‌ها بر سر تداوم و سیر صعودی شیوع کرونا تا دغدغه‌ی پایان قصه‌ی پتروشیمی‌های فارس مطرح کردند.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در این نشست مشترک با بیان اینکه در شرایط فعلی باید به سه موضوع اجرای پروژه‌های عمرانی، حوزه کشاورزی و بخش صنعت توجه بیشتری شود، تاکید، کرد: باید از ظرفیت‌های بانکی در قالب مشارکت و فاینانس استفاده کنیم تا پروژه‌های عمرانی به نتیجه برسد.
محمدرضا رضایی کوچی خواستار افزایش فعالیت مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی در فارس برای افزایش بهره وری در استان شد و افزود: قرار بود قطب الکترونیک کشور باشیم، اما متاسفانه بسیاری از این واحد‌ها تعطیل شدند.
او با تاکید بر اینکه سازمان صمت باید فضای روان تری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کند، گفت: گرانی‌ها پسندیده نیست و انتظار است دستگاه‌های نظارت‌ها را افزایش دهند.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ٧ شهرستان در فارس داریم که هنوز اداره صمت ندارند در حالی‌که این اداره نقش مهمی در تولید و کنترل قیمت‌ها دارد.
رضایی کوچی همچنین تاکید کرد: ظرفیت خوبی در معادن داریم که نیاز است بیشتر به آن توجه شود.
علیرضا پاک‌فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های عمرانی که هنوز اجرایی نشده یا در دست اجرا قرار دارند مربوط به گذشته است، گفت: پول به ویژه بودجه عمرانی علمی توزیع نمی‌شود، بلکه هر کسی رابطه داشته باشد بیشتر می‌تواند پول بگیرد.
او خطاب به مسئولان فارس گفت: نمایندگان تسهیل کننده کار هستند پس به ما وصل شوید تا برای توسعه استان با هم کمک کنیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان اعلام کرده که پروژه‌های با پیشرفت٩٠ درصد را اعلام کنیم تا آن را تکمیل کنند.
پاکفطرت همچنین با انتقاد از عملکرد‌ها در حوزه گردشگری، گفت: محور زندیه و هتل آسمان دارد از دست می‌رود، اما نفس کسی در نمی‌آید.
جعفر قادری، دیگر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس نیز در این جلسه با تاکید بر تلاش همگانی برای بهبود فضای کسب و کار در فارس، عنوان کرد: در بسیاری از زیرساخت‌عا باید از از ظرفیت مشارکت بهره برد.
او با بیان اینکه فارس در وضعیت بورس جایگاه خوبی ندارد، تاکید کرد که باید نشست‌های مختلفی شکل گیرد تا واحد‌های بزرگ استانی را وارد بورس کنیم.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:٧٠ درصد ارزش افزده مربوط به واحد‌های بزرگ استانی است، لذا باید از ظرفیت آن‌ها در توسعه استان استفاده کرد.
قادری همچنین تاکید کرد: باید امکانات برای شهرک‌های صنعتی اطراف شیراز فراهم شود تا سرمایه گذار مشکلی برای حل زمین نداشته باشند.
محمدجواد عسکری، نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فارس ظرفیت‌های منحصر به فردی دارد که همیشه شعارش را داده‌ایم، اما نتوانسته‌ایم هنرمندانه این فضا را از بالقوگی به بالفعل برسانیم.
او با تاکید بر اینکه باید بروکراسی اداری را تعیین تکلیف کرد، گفت: سرمایه گذارانی آمده‌اند، اما بروکراسی اداری دست و پاگیر مشکل ایجاد کرده است.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی خواستار نگاه عادلانه به تناسب محرومیت در شهرستان‌ها در تخصیص اعتبارات شد و افزود: بهترین جوانان ما محروم از اشتغال هستند لذا در تلاش خواهیم کرد که پتروشیمی در محل خود احداث شود.
عسکری با بیان اینکه داراب نیز تنها شهرستانی است که از نعمت گاز در برخی نقاط محروم است، تاکید کرد که برای حل موضوع گازرسانی به نقاط محروم این شهرستان باید یک جدیت به خرج داده شود.
او گفت: مردم مزایجان از آب برکه استفاه می‌کنند و مردم فورگ هم پنج روز است که آب ندارند.
نماینده مردم داراب و زرین‌دشت با بیان اینکه امروز در پر کردن چاه‌های کشاورزی فضای سنگینی ایجاد شده است، تصریح کرد: وضعیت فعلی زمانی نیست که معیشت مردم را سخت‌تر کرد.
علیزاده، نماینده مردم سپیدان و بیضا هم گفت: در شرایط کنونی جامعه باید آرایش جنگی داشته باشیم و همه دست به دست هم بدهیم.
او با بیان اینکه تسهیل در صدور مجوز‌ها لازمه اساسی سرمایه گذاری است، اظهار کرد: عدالت در توزیع پروژه‌های ملی در شهرستان سپیدان و بیضا رعایت نشده است.
علیزاده همچنین گفت: ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری در این شهرستان داریم که باید نگاه ویژه تری به آن شود.
رحیم زارع، نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید نیز در این جلسه موضوع پیگیری فرودگاه آباده، محور اسفند آباد به خرمبید، اتصال شهرستان‌های آباده و خرمبید به آزادراه، ساماندهی شهرستان‌های جدید التاسیس و تعریف بودجه محور ریلی از خرمبید به شهر بابک در بودجه ١٤٠٠ را مطرح کرد.
سید موسی موسوی، نماینده مردم لامرد در مجلس نیز به تسهیل در انجام سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره و تاکید کرد: عزم را جزم کنیم و به صورت عملیاتی و با انگیزه بالا، مشکلات سر راه بخش خصوصی را برداریم تا بسیاری از مشکلات اقتصادی رفع شوند.
او به شیوع بیماری کرونا و لزوم تعطیلی چند روزه استان فارس هم اشاره و بیان کرد: بحران کرونا جدی‌تر از چیزی است که در مورد آن صحبت می‌کنیم. در روز‌ها و ماه‌های آینده مشکلات بیشتری رخ خواهد داد لذا با توجه به شرایط خاص باید بسیاری از الزامات را بکار بگیریم.
موسوی با بیان اینکه تخت‌های بیمارستانی کافی نیست، افزود ناگزیز هستیم که تلاش مضاعفی داشته باشیم. ابتلای باید کادر درمان به کرونا موجب شده تا در برخی بیمارستان‌ها با کمبود پزشکان و پرستاران بخش عفونی مواجه شویم.
او ادامه داد: تست‌ها گران هستند، لذا تقاضا داریم با همه بررسی‌ها شهر را دو تا سه هفته تعطیل کنید.
موسوی بحران آب لامرد را هم در این جلسه مطرح و تاکید کرد که با افزایش ظرفیت خالی سد سلمان فارسی می‌توان بخش زیادی از این مشکل را حل کرد.
جلال رشیدی، نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان وپاسارگاد نیز در این جلسه با بیان اینکه شرایط فعلی کشور را درک می‌کنیم، گفت: همکاری خوبی بین مجمع نمایندگان و مدیران استان وجود دارد، اما بعضی از مدیران و مسئولان استان چندماه مانده به انتخابات شورا‌ها به فکر رای آوردن هستند، در حالی‌که امروز باید فکر کار کردن باشیم.
او افزود: ٣٦ شهرستان در فارس داریم که باید در هر شهرستانی اجرای٣ پروژه مهمی که کار مردم گیر آنهاست، در دستور اجرا قرار گیرد.
رشیدی همچنین اظهار کرد: وضعیت مرودشت در شرایط کرونایی، بحرانی است و اگر دو هفته قرنطینه سختگیرانه‌ای انجام شود، کادر درمان یک تنفس خواهند داشت.
روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس نیز از روند شیوع کرونا در استان فارس ابراز نگرانی کرد و گفت: تقاضا می‌کنم تصمیم درستی در این باره گرفته شود.
او گفت: در استان فارس باید یک کار ماندگار انجام شود. قصه پتروشیمی‌ها امروز همان کار ماندگار خواهد بود، چراکه بودجه و ظرفیت دارد، اما نمیدانم چرا آن را تعیین تکلیف نمی‌کنیم؟
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/154999/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید