پیام فارس

آخرين مطالب

رشد قابل توجه فعالیت کیفی و کمی دانشگاه ها در کیش منطقه آزاد کیش

رشد قابل توجه فعالیت کیفی و کمی دانشگاه ها در کیش
  بزرگنمايي:

پیام فارس - غلامحسین مظفری در نخستین نشست روسای دانشگاه های درجه یک کشور با نمایندگان دانشگاه های عضو IAUP بر ارتقا آموزش عالی در مناطق آزاد با هدف رونق همه جانبه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی سازمان منطقه آزاد کیش غلامحسین مظفری مدیرعامل این سازمان در وبینار امروز پانزدهم آبان، با بیان اینکه امروزه کشورهای جهان سعی در ایجاد ارتباط بین آموزش عالی و برنامه‌های توسعه خود دارند گفت: می‌توان گفت دانشگاه‌ها، یکی از پر ارزش ترین منابع که جوامع در اختیار دارند، می باشند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با گسترش دانشگاه نه تنها نیروی انسانی مورد نیاز جامعه تربیت می‌شود بلکه زیرساخت های فکری و فرهنگی جامعه برای برخورداری از روش‌ها و فناوری‌های نو نیز فراهم می‌شود. چراکه آموزشهای عالی موثرترین روش سرمایه گذاری در منابع انسانی است.
وی با تاکید بر نقش آموزش عالی در توسعه اقتصاد مبتنی بر فناوری های پیشرفته در کشورهای تازه صنعتی شده گفت: امروزه حرکت به سمت دانشگاه های بین المللی و گسترش روابط علمی و بین المللی دانشگاه، نه تنها عضو غیر قابل انکار در پیشرفت های علمی وارتقای کیفیت آموزش عالی می باشد، همچنین منجر به مورد اعتنا قرار گرفتن فرهنگ و رفتار اجتماعی ملل در عرصه جهانی به عنوان کنشگران فعال و مثبت خواهد شد .
غلامحسین مظفری عنوان کرد: بین المللی سازی آموزش عالی و توسعه این مهم در دستور کار و سیاست های قطعی این منطقه آزاد قرار گرفته و تلاش و حمایت های لازم برای افزایش تردد و ارتباطات اساتید دانشجویان و محققان در سطح منطقه متمرکز شده است .
وی با بیان اینکه ارتقای آموزش عالی در مناطق آزاد با راه اندازی شعب بین المللی دانشگاه های مطرح داخلی و همچنین دانشگاه های خارجی ضمن ایجاد زمینه تقویت بنیه علمی بومیان این مناطق موجب رشد و توسعه همه جانبه فعالیت ها می شود اظهار داشت: این روش راهکار موثری برای جذب دانشجویان خارجی و رونق فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در مناطق است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش جذب دانشجویان خارجی و توسعه همکاری های علمی و پژوهشی بین المللی، با محوریت کشورهای آسیایی را زمینه ساز همکاری دو جانبه و استفاده از ظرفیت های موجود برشمرد و گفت: این مهم از مباحث کلیدی و مورد توجه سازمان در سالهای اخیر بوده است.
وی در ادامه افزود: کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس به دلیل نزدیکی جغرافیایی و برقراری خطوط پروازی می توانند به راحتی از امکانات آموزش عالی دراین منطقه آزاد بهره مند شوند ضمن اینکه جزیره کیش علیرغم وسعت اندک از امکانات بسیار مطلوب اقامتی، فرودگاهی و بندری، مراکز خرید متعدد و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی برخوردار است که می تواند اقامت دانشجویی در این جزیره را برای علاقمندان به تحصیل درکیش دلپذیر کند.
غلامحسین مظفری تاکید کرد:با توجه به رویکرد متفاوت آموزش عالی در مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی، تمرکز ویژه ای برای ارائه رشته های مورد نیاز فعالیت های محوری هر منطقه وجود دارد بنابراین موقعیت جغرافیایی کیش و وجود شرکت های خدمات فنی و مهندسی مرتبط با صنعت نفت و خدمات پشتیبانی سکوهای نفتی سبب می شود تا امکان تدریس در طیف وسیعی از رشته های مرتبط با صنعت نفت و حمل و نقل دریایی، و تحقیقات و پژوهش در این منطقه فراهم شده که درنهایت به ارتقای دانش و تخصص جوانان و نیروی کار ماهر درکیش منجر شده و رونق اقتصادی این جزیره را قوت می بخشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت : مناطق آزاد با توجه به قوانین سهل و خاصی که دارند بستر مناسبی برای تربیت دانشجویان و نیروی کار ماهر در رشته های تخصصی مورد نیاز همان منطقه به شمار می روند.
وی آغاز به کار مرکزنوآوری کیش با هدف ایجاد شهر دانشی و اجرای ایده اکوسیستم نوآوری را یکی از مباحث مه این منطقه آزاد برشمرد و گفت: موضوعات مربوط به مرکز نوآوری درکیش با جدیت پیگیری می شود و می تواند با استفاده از ظرفیت دانشگاه های مطرح داخلی و خارجی موفقیت چشمگیری را در عرصه فعالیت های علمی و تولیدات مبتنی بر فناوری ایجاد کند.
غلامحسین مظفری عنوان کرد: ایده اکوسیستم نوآوری در علم، اکوسیستم کاملی است و مرکز نوآوری کیش به ‌نوعی یک هاب است که بتواند اعضای این اکوسیستم را که شامل دانشگاه‌ها، سرمایه‌گذاران و ارگان‌های مالی فعال در راستای تحقق اهداف نوآورانه در کیش را به هم متصل کند. به بیان دیگر سازمان منطقه آزاد کیش برای ساماندهی شرکت‌های صاحب ایده و پیشرو، دانش بنیان، خلاق و فعال در زمینه فناوری های نو در حوزه های گردشگری، فناوری دریا، هتلینگ، حمل و نقل هوشمند، سلامت و مدیریت پسماند که محورهای با اهمیت در جزیره کیش هستند و استفاده از توان مالی سرمایه گذاران علاقمند دراین حوزه ها تلاش می کند. در این روند حضور گسترده اساتید و فعالیت شعب بین المللی دانشگاه ها درجهت تقویت بنیه علمی جزیره کیش جایگاه بسیار مهمی دارد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین جذب سرمایه گذاری در بخشهای مختلف را نیز به عنوان یکی از راه کارهای توسعه مناطق آزاد معرفی کرد و افزود: جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی، مزایای سرمایه گذاری و معافیت های گمرکی برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی مقصدی امن محسوب میشود که استفاده مطلوب از ظرفیت های بورس و فرابورس در کیش به عنوان بازوی تامین مالی بنگاه های اقتصادی و فراهم کردن زمینه ایجاد زیرساخت های امن پرداخت دیجیتال در جزیره کیش برای رونق مبادلات تجاری و معاملات بازار بورس بین الملل کیش، امکان فعالیت اقتصادی و تجاری شرکت ها و بنگاه های داخلی و خارجی را میسر می کند.
وی با اشاره به نقش مهم صنعت گردشگری در دنیا عنوان داشت: در عرصه صنعت گردشگری هم که سومین صنعت درآمدزای جهان در عصر حاضر است جزیره کیش حرکتی شتابان و موفق داشته است و به عنوان قطب گردشگری ایران با زیرساخت های لازم فرودگاهی و بندرگاهی و امکانات پیشرفته اقامتی، طبیعت زیبا و هوایی مطبوع مقصدی مطلوب برای میزبانی شایسته از گردشگران خارجی و داخلی است، منطقه ای آزاد که گردشگران خارجی بدون نیاز به روادید می توانند از مزایای سفر به آن بهره مند شوند.
مظفری همچنین گردشگری سلامت، اکوتوریسم، گردشگری علمی و ورزشی از جمله بخش هایی برشمرد که زیر ساختهای مورد نیاز هر بخش به خوبی در جزیره کیش فراهم شده و درحال توسعه است.
وی در ادامه با بیان اینکه کیش با آمار پذیرش سالانه بیش از یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر داخلی و خارجی و قرار گرفتن در منطقه استراتژیک خلیج فارس، بازاری بزرگ برای سرمایه گذاری در عرصه گردشگری معرفی است، افزود: در چند سال اخیر معرفی مناسب ظرفیت های این بازار بزرگ، توجه سرمایه گذاران خارجی را جلب کرده و خوشبختانه طرح های بزرگ گردشگری با سرمایه گذاری کلان داخلی و خارجی در جزیره کیش در حال اجراست.
غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان گفت: امید آن دارم این دیپلماسی علمی ، جلسات و نشستها نتایج مثبتی برای گسترش روابط با ایجاد رشته ها و مراکز مشترک دانشگاهی و تحقیقات مشترک داشته باشد و آینده این منطقه در رشد علمی و همکاری‌های بین‌المللی دانشگاهی شکل بگیرد.
شایان ذکر است داریوش سلیمی دستیار ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه فناوری، دکتر کاخا شنگلیا رییس اتحادیه روسای دانشگاههای جهان, جرارد رایزینگر دبیر کل اتحادیه روسای دانشگاههای جهان ، دکتر سالارآملی قائم مقام محترم وزیر علوم در امور بین الملل و روسا و معاونین دانشگاه های معتبر ایرانی و غیر ایرانی و روسای پردیس های دانشگاهی کیش در این جلسه وبیناری حضور داشتند.
در این وبینار تمامی روسای دانشگاه ها به بیان پیشینه دانشگاه، اقدامات علمی و آموزشی انجام شده، برگزاری کنفرانس ها و همایش ها تعداد دانشجویان مقاطع مختلف و رشته های ارائه شده در این مراکز پرداختند، همچنین امکانات فراهم شده برای دانشجویان داخلی و موضوع پذیرش دانشجویان خارجی، تعاملات بین المللی و همکاری بین دانشگاه ها از مسائل تشریح شده در این وبینار بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/155843/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد

شرکت 3500 داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس

برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود

دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس

شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل

نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد

برادرکُشی با اسلحه شکاری!

بازگشت کاروان قرآنی اهل‌بیت (ع) خمینی شهر به کشور