پیام فارس

آخرين مطالب

خانه‌تکانی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز برای صعود به لیگ برتر ورزشي

خانه‌تکانی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز برای صعود به لیگ برتر
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز برای صعود به لیگ برتر دست به یک خانه تکانی اساسی زده است، آیا پس از گذشت هفت سال انتظار، این صعود رخ خواهد داد؟

به گزارش ایرنا، با تغییر و تحول اساسی در نزد بازیکنان و حتی کادر فنی به نظر می رسد باشگاه فجر عزم خود را جزم کرده است تا در لیگ دسته یک فوتبال حضوری پر قدرت داشته باشد و با قرار گرفتن در جمع مدعیان، صعود به لیگ برتر را جشن بگیرد.
انتظاری که دور از دسترس نخواهد بود و فارسی ها منتظر این روزبزرگ هستند،اگرچه بیماری کرونا ورزشگاه های دنیا و به تبع آن ایران و فارس را خالی از تماشاگر کرده است.
مشکلات مالی بزرگترین مانع صعود زردپوشان فجر در این سال ها بوده است که بارها دست اندرکاران باشگاه و مربیان نیز به آن اشاره کرده اند.
به نظر می رسد بودجه مناسب برای این تیم از سوی هیات مدیره باشگاه تامین شده است تا دیگر بهانه ای برای عدم صعود باقی نگذارد، گرفتن 11 بازیکن جدید، برگزاری اردو در تهران و انجام چندین بازی تدارکاتی در اصفهان ، اراک ، شیراز و اهمیت دادن به تیم های پایه همگی نشان از یک فجر متحول شده را می دهد.

پیام فارس

هواداران فجر پس از گذشت هفت سال منتظر صعود تیم محبوبشان به لیگ برتر هستند
11 بازیکن جدید
وحید عزیزی و حسین ناییچی به عنوان دروازه بان، سعید زارع، احسان گنجی،نیما پرتویی، رضا خانی، محمد کاظمی، امیر محمد نسایی، محمد نظر پناه،عرفان بادی و محمد جواد محمدزاده، 11 بازیکن جدید تیم فجر هستند که برخی از آنها سابقه بازی در لیگ برتر را دارند و به نظر می رسد کادر فنی تیم با چشمان باز و برای مدعی شدن ،خرید کردند.
در بین بازیکنان جدید تنها سعید زارع بازیکن شیرازی است که از تیم قشقایی به این تیم پیوسته است و مابقی از شهرهای مختلف کشورهستند و از بازیکنان فصل گذشته این تیم هم میلاد احمدی و حمید نعمتی که این دو هم از استان های دیگرهستند حفظ شدند، ضمن اینکه درفهرست بازیکنان تیم فجر برای این فصل نیز هشت بازیکن از استان فارس حضور دارند.
همچنین میلاد غریبی، بابا محمدی ،محمد حسین کریم زاده ،علی اکبر حیدرنیا ، اسماعیل بابایی و سعید جلالی بازیکنان جدا شده این تیم از فصل گذشته هستند.

پیام فارس

به نظر می رسد باشگاه فجر با چشمان باز چندین بازیکن جدید را به خدمت گرفته است
بازیهای تدارکاتی برای فصل جدید
شاگردان داوود مهابادی سرمربی تیم فجر برای حضوری پر قدرت در لیگ دسته یک در چند دیدار تدارکاتی به مصاف تیم های مختلف رفتند که حاصل آن چهار تساوی برابر تیم های بادران تهران ، آلومینیوم اراک و مس شهربابک کرمان بود و یک شکست هم مقابل ذوب آهن اصفهان داشتند.
همچنین این تیم 2 بُرد هم برابر ایران جوان بوشهر و هلال احمر گراش بدست آورد و قرار است چهارشنبه 21 آبان 99 هم در شیراز به مصاف تیم نفت امیدیه خوزستان برود که انجام این همه بازی های تدارکاتی در این سال ها بی سابقه بوده است و باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی در فصل جدید برای زردپوشان شیرازی رخ خواهد داد.
در کادر فنی این باشگاه هم فرشید استحقاری به عنوان کمک مربی اول از بادران تهران به این تیم پیوسته است، سعید غلامزاده، مهرزاد معدنچی، امین زارع دیگر کمک مربیان هستند، احسان زارع به عنوان بدنساز ، عباس تاش پزشک تیم ، مسعود همامی هم به عنوان مربی دروازه بان ها ، امیر حسین جوانی به عنوان مدیر روابط عمومی و حسین عمادی هم به عنوان مدیررسانه ای، تیم فجر را در فصل جدید لیگ دسته یک جام آزادگان همراهی خواهند کرد.
بازیکنان تیم فجر با حضور در مرکز پزشکی فدراسیون (ایفمارک ) تست سلامت را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

پیام فارس

فجری ها برای حضوری پر قدرت در لیگ دسته یک 11 بازیکن جدید گرفته اند
تیم های مدعی و کار سخت فجری ها
در فصل جدید لیگ دسته یک کشور به جز فجری ها که خوب تدارک دیده اند ، می توان به تیم هایی همچون مس کرمان که در فصل گذشته تا آخرین لحظه شانس صعود داشت و امسال با قدرت و سرمایه گذاری بیشتری شرکت کرده است ، تیم های تازه سقوط کرده بوشهری ها از لیگ برتر ،شاهین و پارس جنوبی به عنوان مدعی نام برد.
همچنین نود ارومیه ، خوشه طلایی ساوه ، هوادار و بادران تهران ، استقلال خوزستان وگل ریحان البرز از جمله تیم هایی هستند که می توانند مدعی شوند ،از این رو کار فجری ها را برای صعود به لیگ برتر سخت خواهند کرد اگرچه تیم شیرازی عزمش را جزم کرده است.
نگاهی به تیم های برق و فجر در ادوار لیگ برتر
اگر نگاهی به حضور تیم های شیرازی در لیگ برتر داشته باشیم، با آغاز دوران فوتبال حرفه ای ، تیم های برق و فجر نماینده فارس در بالاترین سطح فوتبال کشور بودند، برقی ها تا لیگ برتر دوره هشتم مقاومت کردند و این پایانی بود برای تیم نارنجی پوش محبوب شیرازی ها چرا که سناریو واگذاری این تیم از سوی شرکت برق منطقه ای فارس از قبل نوشته شده بود.
برقی ها که به تیم کاکوهای شیرازی شهرت داشتند چند صباحی هم در لیگ دسته یک حضور یافتند اما با یک تصمیم که غیر کارشناسی و عجولانه ارزابی شد، این تیم 75 ساله را به بخش خصوصی واگذار و زمینه فروپاشی آن را فراهم کردند طوری که این تیم در دسته سوم هم دیگر حضور ندارد ضمن اینکه هر دو تیم در جام حذفی کشور قهرمان ایران شدند و در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور یافتند.
از رده چهارم جدول تا سقوط فجری ها درلیگ برتر دوره سیزدهم
فجری ها هم در دورانی که در لیگ برتر حضور داشتند، با فرازو فرود همراه بودند، بهترین مقامی که این تیم در لیگ برتر کسب کرد چهارم جدول بود که در دومین دوره رقم خورد و فجری ها در کشور مطرح شدند و به کارخانه بازیکن ساز شهرت یافتند و ورزشگاه حافظیه قتلگاه تیم های بزرگ کشور شد.
زرد پوشان شیرازی در پایان نهمین دوره لیگ برتر برای نخستین بار سقوط کردند اما این پایان کار نبود زیرا این تیم پس از یک سال دوری دوباره به لیگ برتر بازگشت و تا دوره سیزدهم هم حضور داشت و از آن زمان تاکنون هفت سال می گذرد، لیگ دوره بیستم در حال برگزاری است.
زنده یادها منصورپورحیدری و محمود یاوری، همچنین غلامحسین پیروانی و علی اصغر کلانتری به عنوان سرمربیان تیم های برق و فجر شهید سپاسی زحمات زیادی برای شکوفایی این تیم ها در دوران خوش فوتبال فارس کشیدند. 

پیام فارس

29 مهرماه سال 1390،ورزشگاه حافظیه شیراز،لیگ برتر ، تیم فجر 2 بر یک استقلال تهران را شکست داد
سایه سقوط
کارنامه شیرازی ها در لیگ برتر طی چندین دوره که حضور داشتند و روزهای خوب فوتبال فارس هم تلقی می شد ، به جز فجر سپاسی که یک دوره چهارم شد ، نشان می دهد در بقیه دوره ها در رده های میانی به بالا بودند و سایه سقوط همیشه در کمین این تیم ها بوده که سرانجام محقق شد و نکته مهمی هم که باید به آن اشاره کرد این بود که هیچ گاه فجر و برق تیم برای قرار گرفتن در سکوهای اول تا سوم بسته نشدند.
فصل جدید لیگ دسته یک فوتبال کشور قرار است از دوم آذرماه 99 در شهرهای مختلف آغاز شود و در نخستین هفته، تیم فجر در ورزشگاه پارس شیراز به مصاف تیم خوشه طلایی ساوه رود و تیم قشقایی هم در همین روز میهمان تیم ملوان انزلی است که محل برگزاری این بازی به دلیل محرومیت تیم ملوان از یک بازی خانگی هنوز مشخص نشده است.
در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان، 18 تیم شرکت دارند که پس از انجام 34 بازی تیم های اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست و یکم را کسب خواهند کرد.

پیام فارس

کادر فنی تیم فجر شهید سپاسی شیراز
گزارش: حمیدرضا خلیقی
برچسب‌ها
فجر سپاسی شیراز لیگ دسته اول فوتبال فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/157350/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

بزرگداشت سعدی شیراز برگزار شد

نیاز جهان معاصر به شیخ اجل+ فیلم

تصویری دیده نشده از آرامگاه سعدی در اوایل دوره پهلوی

واحد‌های مسکن مهر بدون امکانات تحویل داده نمی‌شود

از جریمه بیش از هزار میلیارد ریالی یک کارخانه قند تا محکومیت قاچاقچی سوخت در فارس

محکومیت یک هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

قطع گاز برخی مشترکان در آباده

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در 9 استان کشور / امدادرسانی در 4 استان ادامه دارد

عکس/ حضور رهبر انقلاب در سعدیه شیراز

ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

ببینید | تصاویر رویایی خلیج فارس از زاویه اتاقک شیشه‌ای ایستگاه فضایی بین‌المللی

محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

پاسخگویی مدیران شهری شیراز در سامانه ارتباطات مردمی 137

آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد

از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟

واگذاری «تیم استقلال» به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قانونی است؟

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

حفاظت از تخت جمشید با تعیین تکلیف اسناد عرصه و حریم

اولین همایش ملی اسب اصیل دره شوری -زرقان فارس

پیام استاندار فارس در تبریک روز بزرگداشت سعدی

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

استحکام‌بخشی و رسیدگی به آرامگاه سعدی اعتبار می‌خواهد

گنجینه‌های ارزشمند ادب پارسی برای نسل جوان تبیین شود

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت