پیام فارس

آخرين مطالب

تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشكی شیراز علمي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - طی مراسمی از برگزیدگان بیست و دومین جشنواره‌ سراسری قرآن و عترت علوم پزشکی شیراز قدردانی شد.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، در مراسمی با حضور رییس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، 500 برگزیده بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه معرفی و تجلیل شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز، در این مراسم با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، گفت: تلاش مجموعه مدیریتی دانشگاه و همت شما دست اندرکاران قرآنی باعث ارتقای جایگاه فعالیت های قرآنی دانشگاه در سطح كشور شده و این موفقیت ها باید استمرار پیدا كند.
علی بهادر بر این نکته تاکید کرد که فعالیت های قرآنی در راس اقدامات فرهنگی و حمایت دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز گفت: با تلاش هایی كه در اداره قرآن و عترت دانشگاه انجام شده است، بحث قرآن و عترت در دانشگاه علوم پزشكی شیراز به خوبی نهادینه شده و در بین استادان، كاركنان و دانشجویان گسترش خوبی پیدا كرده است.
كوروش عزیزی افزود: اگر از لحاظ كمّی و رتبه ای نگاه كنیم، دانشگاه علوم پزشكی شیراز در سطح كشور رتبه خوبی كسب كرده است و در سه سال گذشته بالاترین رتبه از نظر كمیت و تعداد ثبت نامی ها در دبیرخانه جشنواره های قرآنی و از نظر كیفیت و كسب رتبه های برتر را داشته ایم.
او با اشاره به كسب رتبه های خوب در سال های گذشته، اضافه كرد: امیدواریم در عمل به احكام و روح قرآن هم بتوانیم رتبه خوبی داشته باشیم و پیشتاز باشیم.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه از دانشگاهیان خواست تا در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه كه ثبت نام آن آغاز شده است، شركت كنند و دیگران را هم به شركت در این دوره تشویق كنند.
رییس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز گفت: در بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت، دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اختلاف بسیاری نسبت به سایر دانشگاه ها، از نظر كمیت و كیفیت پیشتاز بود.
عطاء الله امیدواری افزود: دانشگاه علوم پزشكی شیراز، باید در دوره های بعدی هم، این نهضت و جهش را ادامه دهد، زیرا اكتفا كردن به این جایگاه، ما را از رشد و پیشرفت باز می دارد.
او گفت: لازم است همه ما در هر جایی، ارتباط با قرآن را بیشتر كنیم و به قرآن نزدیك تر شویم و خودمان را در برابر قرآن بسنجیم و ببینیم چه نسبتی با قرآن كریم داریم.
رییس اداره قرآن و عترت دانشگاه اضافه كرد: در اداره قرآن و عترت برای دعوت گروه های جدید به فعالیت های قرآنی، تلاش كردیم كه ما به سوی آنها برویم؛ همچنین سعی مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت نیز این بوده كه در مسابقات و آموزش ها، رشته هایی تعریف شود كه برای افرادی كه كمتر به فعالیت های قرآنی توجه دارند هم جذابیت داشته باشد.
امیدواری افزود: در بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت، بیش از 6 هزار و ششصد نفر از اساتید، كاركنان و دانشجویان دانشگاه نام نویسی كردند كه این حجم از استقبال دانشگاهیان در سطح كشور بی نظیر است.
او با اشاره به رقابل ثبت نام كنندگان در 28 رشته در بخش های شفاهی، كتبی، پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری و نشریات، گفت: نفرات ممتاز آزمون مرحله دانشگاهی در رشته های بخش شفاهی و كتبی، بار دیگر در مرحله كشوری مسابقات كه تیر ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشكی شیرار برگزار شد، به رقابت با سایر شركت كنندگان پرداختند و نمایندگان دانشگاه توانستند در این مرحله نیز 64 رتبه برتر كشوری را به خود اختصاص دهند و دانشگاه علوم پزشكی شیراز توانست با اقتدار كامل رتبه نخست كشوری را در مجموع نمرات تیمی نیز برای سومین سال پیاپی در میان دانشگاه های علوم پزشكی به دست آورد.
رییس اداره قرآن و عترت دانشگاه از آغاز ثبت نام دوره جدید این جشنواره قرآنی، خبر داد و افزود: امید است در جشنواره آینده كه بیست و سومین دوره این مسابقات قرآنی و مربوط به سال 97 است، بیشترین حضور را از دانشگاه علوم پزشكی شیراز داشته باشیم تا هم از نظر كیفی و هم از نظر كمّی، بتوانیم باز هم رتبه نخست كشور را كسب كنیم.
او ادامه داد: اطلاعات مربوط به برگزاری دوره بعدی جشنواره، در سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در دسترس علاقمندان است و آخرین مهلت ثبت نام برای شركت در جشنواره قرآنی سال آینده نیز بیست و هشتم اسفند اعلام شده است و علاقمندان می توانند به کمک صفحه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و امور دانشجویی و همچنین بخش لینك های داخلی صفحه اصلی سایت دانشگاه بدون اتصال به اینترنت، در این جشنواره ثبت نام كنند.
امیدواری، از امتیاز ویژه ای در جشنواره امسال خبر داد و اضافه کرد: برای كاركنانی در این جشنواره شركت می كنند و حد نصاب لازم را كسب می كنند، امتیاز ارزشیابی پایان سال و امتیاز آموزش ضمن خدمت پیشنهاد شده است كه در حال پیگیری صدور مجوز آن هستیم.
مدیر كانون بسیج جامعه پزشكی ساختمان مركزی دانشگاه، نیز در این آئین، گفت: انس با قرآن كریم، راهگشای مشكلات مسلمانان بوده و مراتب فهم قرآن را نیز برای افراد مختلف، بنا بر درجه ایمان است.
حجت الاسلام حجت‌الله نوائی اضافه كرد: باید سراغ قرآن برویم، زیرا قرآن كتاب ژرف اندیشی و كتاب قانون است.
او گفت: قرآن موعظه ای است كه از طرف خدا برای ما آمده است و می خواهد انسان را از خواب غفلت بیدار كند، سرنوشت زندگی انسان ها را تغییر می دهد و اگر دل های ما روشن باشد، آیات قرآن سبب هدایت می شود.
مدیر كانون بسیج جامعه پزشكی ساختمان مركزی دانشگاه، افزود: قرآن شفایی برای قلب مردم است و قلب انسان باید محل حرم امن الهی باشد، زیرا فقط با تلاوت قرآن، انس و الفت با قرآن و عمل به احكام قرآن است كه قلب های ما حرم خدا می شود.
تلاوت قرآن توسط سید حمیدرضا هدایتی برگزیده رشته قرائت بخش اساتید دانشگاه و سید امیررضا مظلومی برگزیده رشته قرائت بخش دانشجویان دانشگاه، همچنین اجرای برنامه توسط زهراسادات فرجی، حافظ خردسال دو جزء از قرآن كریم، از برنامه های این آیین بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/15759/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها