پیام فارس

آخرين مطالب

دادستانی به تولید محصول گواهی شده استاندارد ورود می‌کند اقتصادي

دادستانی به تولید محصول گواهی شده استاندارد ورود می‌کند
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس معاون پیشگیری از وقوع جرم و احقاق حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: حق سلامتی از حقوق بنیادین در اسناد بالادستی و بین المللی مربوط به بشر محسوب می‌شود که در اعلامیه جهانی حقوق بشر و اسناد مرتبط منطقه ای و فرا منطقه ای بارها مورد تاکید قرار گرفته است از این رو دادستانی به موضوع تولید محصول گواهی شده و استاندارد ورود می کند.
ابراهیم ابراهیمی در نشستی که با هدف پیگیری اجرای طرح تولید و توزیع محصولات زراعی و باغی گواهی شده و کنترل قیمت این محصولات در بازار برگزار شده بود، گفت: قطعا نقش سلامت محصولات غذایی و نوع تغذیه بر این حق سلامتی مردم را کسی نمی تواند انکار کند ما معتقدیم که بر همین مبنا از جمله موارد و ارکان حقوق عامه و حق شهروندی مردم کشورمان حق بر سلامت و داشتن مواد تغذیه ای سالم و گواهی شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از جهادکشاورزی فارس، ابراهیمی افزود: از طرفی صیانت از حقوق عامه به موجب قانون اساسی و قوانین فرودستی بر عهده قوه قضاییه قرار گرفته و در مجموعه قوه قضاییه، صیانت از تکالیف دادستانی کل کشور تعریف شده است.
او خاطرنشان کرد: دادستانی مرکز استان فارس هم پیرو همین فرآیند و سلسله مراتب موضوع تهیه، تولید و توزیع محصولات غذایی سالم برای شهروندان را از نزدیک به یک سال قبل در دستور کار قرار داد.
این مقام قضایی اضافه کرد: اگر استان فارس در تولیدات دامی و گیاهی سرآمد و جزو استان های برتر در حوزه کشاورزی و باغی است، اگر ادعا می کنیم قطب پزشکی کشور هستیم و اگر شهرداری شیراز با شعار و برنامه کرامت محوری و شهروند مداری آغاز به کار می کند قطعا باید با چنین برنامه ها و سازمان های منسجمی خود برنامه ریز و الگو برای سراسر کشور باشد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز با اشاره به اینکه دستگاه هایی متولی محصولات زراعی و باغی گواهی شده‌اند، گفت: حوزه نظارتی را هم می توان به دو حوزه نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی تفکیک کرد که درون سازمانی قطعا تحت نظارت مدیر هر حوزه نظارتی پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه بخشی از نظارت بر عهده قوه قضاییه، خصوصا دادستانی و سازمان بازرسی کل کشور است، افزود: نظارت بر حسن اجرای مقررات، نظارت بر ایجاد همدلی و همگونی بین دستگاه ها به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ها و شناسایی موارد ترک فعل از سوی مدیران متولی در حوزه دادستانی قرار دارد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم و احقاق حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب شیراز، گفت: به دنبال مچ گیری و پیگیری کردن موضوعات مرتبط با امور کیفری نیستیم، علاقه حوزه دادگستری و دادستانی استان فارس ایجاد یک همدلی و هماهنگی بین دستگاه ها است تا اگر طرحی اجرا شده به خاطر ناهمگونی و ناهماهنگی سرمایه ها هدر نرود و بتوانیم از سرمایه های موجود بهترین استفاده را داشته و با کمک مدیران توانمند برای کشور الگو باشیم.
تولید 60 هزارتن محصول گواهی شده در فارس
رئیس دفتر محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز گفت: در حال حاضر حدود 60 هزار تن محصول گواهی شده و کد دار در این استان تولید می شود که رویداد بسیار بزرگی است.
محمدمهدی غیاثی اضافه کرد: طی دو سال اخیر در طرح ارتقای سلامت و امنیت غذایی و در هشت محصول اصلی شامل پیاز، سیب زمینی، خیار گلخانه ای و خیار مزرعه ای، گوجه فرنگی مزرعه ای، گوجه فرنگی گلخانه ای، پرتقال، سیب درختی و هفت محصول متمم شامل برنج، سبزیجات برگی، هویج، کاهو، خربزه، هندوانه و نارنگی اقدامات موثری انجام شده است.
به گفته وی؛ حدود 2800 نفر از نیروهای متخصص و بهره برداران بخش کشاورزی در زمینه تولید محصول گواهی شده و استاندارد آموزش داده شدند و 55 نیروی کنترل کیفی در استان مستقر شده است.
غیاثی با بیان اینکه 155 نفر دیگر هم در مسیر فرآیند اخذ گواهی استاندارد ملی هستند و به زودی آنها هم به سامانه ملی پیوند خواهند خورد، افزود: بالغ بر 370 گواهی استاندارد استانی و ملی برای محصولات کشاورزی فارس صادر شده است.
رئیس دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه 28 نوع محصول در استان فارس مسیر استانداردسازی را پیمودند، گفت: در تولید مشکلی نداریم و عمده مشکل در عرضه است که شورای شهر در این مسیر حرکت های خوبی انجام داده و امیدواریم در آینده نزدیک سفره خانوار را از این محصولات پر کنیم.
اختصاص 22 بازارچه به عرضه محصول گواهی شده
در ادامه این نشست عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداران مناطق 11 گانه، هر منطقه حداقل دو بازارچه و در نهایت 22 بازارچه به عرضه محصولات گواهی شده اختصاص داده اند.
علی ناصری با بیان اینکه هر منطقه زودتر به این مهم بپردازد امتیازات خاصی را برای شهردار آن منطقه قائل خواهیم شد، گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای مقرر شده که در ابتدا 15 محصول گواهی شده و استاندارد کار کنیم و در صورتی که روند کار خوب پیش رفت ادامه دار شود.
ناصری ادامه داد: در تفاهم نامه وظایف همه دستگاه های ذی ربط مشخص است و اگر سازمانی و اداره ای در اجرایی شدن کار، به تعهدات خود به خوبی عمل نکند باید پاسخگو باشد.
انتهای پیام
منبع: ایسنا

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/160428/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!