پیام فارس

آخرين مطالب

فارس؛ کرکره‌ها پایین، تب کرونا همچنان بالا سياسي

فارس؛ کرکره‌ها پایین، تب کرونا همچنان بالا
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - بیش از 10 روز از اجرای مرزبندی‌های کرونایی در شیراز و دیگر شهرستان های استان فارس می‌گذرد ، کرکره‌های بیشتر مغازه ها پایین است و شهروندان نسبتا شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما همچنان تب کرونا در این استان بالا است و از شمار جان باختگان و مبتلایان کم نشده است.

به گفته مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز شمار مراجعه به مراکز 16 ساعته تشخیص و غربالگری کرونا کاسته شده و شمار ورودی بیماران به بیمارستان‌های مرجع کرونا نسبت به افراد بهبود یافته نیز کمتر شده است، افراد زیادی مبتلای کرونا در خانه بستری می‌شوند و تخت خالی برای پذیرش بیماران به سختی پیدا می‌شود.
شمار درگذشتگان کرونا در استان فارس کاهش یا افزایش نداشته و همچنان بین 40 تا 45 در نوسان است ولی مراجعه به مراکز 16 ساعته آزمایش کرونا شیب کاهشی یافته و به طور محسوس کمتر شده است، همچنان تراکم در بیمارستان‌های مرجع بالا است.
پایبندی شهروندان به شیوه نامه‌های بهداشتی نسبتاً مناسب است و نسبت به هفته‌های قبل بهبود هم یافته است، تقریباً فرد بدون ماسک در خیابان‌های شیراز دیده نمی‌شود یا شمار آن چشمگیر نیست، کاهش رفت و آمد در جاده‌ها نیز محسوس است هر چند باز هم برخی قانون را دور می‌زنند و در ورودی‌ها اصرار بر آمدن یا رفتن دارند و چانه زنی با پلیس تقریباً هر روز دیده می‌شود.
برخورد با متخلفان و افرادی که محدودیت‌های کرونا را رعایت نمی‌کنند در شیراز و دیگر شهرها هم بخوبی انجام می‌شود، همکاری اصناف به ویژه در شیراز فوق العاده خوب است، هر چند شماری از فروشندگان نیز پنهانی مشتری می‌پذیرند و کرکره‌ها را نیمه باز می‌گذارند اما در کل همکاری اصناف و فروشندگان به ویژه در مراکز فروش پاساژ و بازار بسیار مناسب است و برخی هم به فروش اینترنتی روی آورده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز روز یکشنبه در دویست و چهاردمین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید 19، بر تلاش همگانی برای کنترل کروناویروس در استان تاکید کرد.
مهرزاد لطفی افزود: برای مدیریت و کنترل بیماری کووید 19 و مقابله با این ویروس خطرناک، نیاز به تلاش همگانی از سوی مسؤولان و مردم است.
وی با اشاره به اجرای محدودیت‌های کرونایی در کشور و استان برای مقابله با بیماری کووید 19، بر استفاده عمومی مردم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و دوررهمی ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری برای پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس تاکید کرد.
همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با اشاره به تعطیلی مترو و اتوبوس‌های شهری، از همکاری مجموعه شهرداری شیراز در خصوص اجرای این مهم در راستای پیشگیری از گسترش شیوع کروناویروس تشکر کرد.
وی ضمن تشکر از همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در ایام محدودیت‌های کرونایی، افزود: امیدواریم با همراهی و همکاری مردم بتوانیم هر چه زودتر شاهد کنترل این بیماری، روند کاهشی ابتلاء و بستری در استان باشیم.
دکتر لطفی با بررسی وضعیت موارد ابتلاء به کروناویروس در شهرستان‌های لار، گراش، فسا و جهرم، ظرفیت تخت‌های ویژه در همه شهرستان‌های استان را نیز مورد ارزیابی قرار داد.
او ادامه داد: با توجه به روند افزایشی مبتلایان به کروناویروس در فارس و ضرورت ارائه خدمات با کیفیت بیمارستانی، تخت‌های عادی و ویژه بیمارستان‌ها افزایش یافت.
رئیس دانشگاه فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید 19، تعداد تخت‌های عادی و ویژه بیمارستانی، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی را مورد بررسی قرار داد.
دکتر لطفی در این نشست ضمن بررسی وضعیت اقدامات شهرستان‌های استان در مقابله با کووید 19، دستورات لازم را برای انجام اقدامات پیشگیرانه و ارائه خدمات مناسب به بیماران صادر کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز شمار قربانیان کرونا در فارس از ابتدای شیوع تاکنون را دو هزار و 468 نفر اعلام کرد.
علی اکبری افزود: متأسفانه 41 نفر در روز گذشته به دلیل ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس در فارس به دو هزار و 468 نفر رسیده است.
وی اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، 492 هزار و 357 نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، 145 هزار و 640 مورد مثبت شناسایی شده است.
دکتر اکبری همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را 132 هزار و 529 نفر اعلام کرد.
این مقام مسؤول در دانشگاه ادامه داد: هم اکنون هزار و 983 بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، همچنین از این تعداد، 348 بیمار مبتلا به کووید 19 نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.
معاون درمان دانشگاه با اشاره به روند رو به کاهش موارد بستری مبتلایان به کروناویروس در بیمارستان‌های استان، ابراز امیدواری کرد تا با اجرای محدودیت‌های کرونایی و مشارکت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از ترددهای غیرضرور، این بیماری را در استان کنترل کنیم.
از دیروز تا امروز 9 آذر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 12 هزار و 950 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 948 هزار و 749 نفر رسیده است، متأسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 389 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 47 هزار و 874 نفر رسید.
برچسب‌ها
ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت فارس
پروندهٔ خبری
مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/162362/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها