پیام فارس

آخرين مطالب

ساخت 4 واحد تولیدی و خدماتی در منطقه ویژه لامرد آغاز شد اقتصادي

ساخت 4 واحد تولیدی و خدماتی در منطقه ویژه لامرد آغاز شد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش ایرنا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها، گفت: تمامی مراحل قانونی این سرمایه‌گذاری‌های جدید شامل ارائه درخواست سرمایه‌گذار و طرح توجیهی تا پرداخت هزینه زمین و عقد قرارداد با آنان انجام شده است.
فریدون فدایی‌دولت افزود: در راستای تجمیع و تکمیل سبد خدمات در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای اطمینان خاطر بیشتر سرمایه‌گذاران نیز جایگاه عرضه سوخت که از زیرساخت‌ها و نیازهای اصلی منطقه ویژه به شمار می‌آید؛ در جوار پایانه حمل و نقل جانمایی شد و با مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و با حجم سرمایه‌گذاری 80 میلیارد ریال احداث و راه‌اندازی می‌شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اضافه کرد: همچنین 2 کارخانه دیگر در بخش پایین‌دست آلومینیوم واقع در شرق مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) کلنگ زنی شد که با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود.
وی اضافه کرد: بخش خصوصی در یکی از این کارخانه‌ها، محصولاتی نظیر ورق، پلیت و کویل آلومینیومی (25 هزار تن در سال)، ریخته گری و ماشین کاری قطعات آلومینیومی (35 هزار تن در سال) و پودر آلومینیومی (5 هزار تن در سال) تولید می‌کند و در کارخانه دیگری نیز سالیانه 24 هزار تن راد، سیم و کابل آلومینیومی را به بازار داخلی و خارجی عرضه خواهد کرد.
وی با اشاره به جانمایی آلوم شهر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای استقرار طرح‌های پایین‌دست آلومینیوم، گفت: با فراهم بودن زیرساخت‌ها و مزیت‌های فراوان منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نزدیکی به بندر پارسیان برای صادرات محصولات و واردات مواد اولیه و واقع شدن در مسیر کریدورهای مهم ارتباطی نیز بخش خصوصی فعال در عرصه صنایع معدنی باتوجه به راه اندازی مجتمع آلومینیوم جنوب در این کانون صنعتی با فرصت استثنایی روبرو شده اند زیرا باکمترین هزینه می‌توانند محصولات پرکاربرد آلومینیومی را تولید و بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنند و از سویی هیچ محدودیتی در تامین خوراک و مواد اولیه در این عرصه نخواهند داشت.
فدایی‌دولت بر این باور است ورود بخش خصوصی یا دولتی در بخش پایین دست آلومینیوم با هدف تولید محصولاتی نظیر کابل، ریخته‌گری، قطعات خودرو، ورق‌های عریض، قوطی‌های نوشابه و دیگر محصولات پرکاربرد آلومینیومی سبب ایجاد اشتغالزایی گسترده، مانع از خام فروشی و بلکه باعث خلق ارزش افزوده می‌شود.
به گفته وی، در مجموع برای اجرای طرح‌هایی که روز سه‌شنبه عملیات اجرایی آنها آغاز شد، براساس زمینه فعالیت آن‌ها، زمین‌های مستقل در ناحیه‌های مختلف سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد به مساحت حدود 173 هزار و 700 مترمربع به سرمایه‌گذاران واگذار شد.
بنا بر اعلام فدایی دولت، پس از بهره‌برداری از این چهار طرح، افزون‌بر 300 نفر به صورت مستقیم و حدود 400 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به‌کار خواهند شد.
وی برآورد حجم سرمایه‌گذاری ریالی این طرح‌های بخش خصوصی را حدود 17 هزار و 180 میلیارد ریال اعلام کرد.
پیش‌از این، عملیات اجرایی ١٠ پروژه سرمایه‌گذاری شامل کارخانه تولید سالانه حدود هشت هزار تن کاغذ از سنگ آهک، کارخانه تولید روزانه 6 هزار تن سیمان خاکستری، کارخانه فرآوری آلوئه‌ورا با هدف تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، کارخانه تولید انواع سنگ با ظرفیت تولید سالیانه 24 هزار مترمربع انواع سنگ و پایانه حمل و نقل، کارخانه سوله‌سازی و ساخت سازه‌های فلزی و مرکز تخصصی آزمایشگاه صنایع آلومینیوم، کارخانه تولید ورق آلومینیم، کارخانه های مونتاژ لوازم خانگی و ماشین آلات راهسازی در این منطقه ویژه اقتصادی آغاز شده است.
منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیرمجموعه‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است که در جنوب استان فارس و در فاصله 365 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
برچسب‌ها لامرد جهش تولید آلومینیوم منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/172271/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی