پیام فارس

آخرين مطالب

رویکرد علامه مصباح مبارزه با بدعت‌ها و خرافات بود اجتماعي

رویکرد علامه مصباح مبارزه با بدعت‌ها و خرافات بود
  بزرگنمايي:

پیام فارس - آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه علامه مصباح یزدی از عالمانی بوده که با بدعت‌ها و انحرافات مبارزه کرد، گفت: کتاب‌های ایشان در معرفت شناسی انتقادی و دفاع از سنگرهای انقلاب بسیار ارزشمند است.
به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌ الله « رضا رمضانی »، در مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی و آیت الله محمد یزدی که روز شنبه (27 دی) در مسجد بالامحله فومن برگزار شد، با اشاره به اینکه عمر حضرت زهرا(س) کوتاه ولی عریض بود، گفت: شخصیت وجودی حضرت زهرا(س) به قدری قوی و عظیم بود که پیامبر اکرم(ص) به این وجود نازنین احترام می‌گذاشتند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه همتایی حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) به لحاظ وجودی و توافق فکری و عقیدتی بود، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) همان وسیله‌ای است که خداوند این وسیله را به عنوان شفاعت در روز قیامت می‌پذیرد و قبول می‌کند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) همواره به حضرت زهرا(س) توسل می‌کردند، اظهار کرد: حضرت زهرا(س)، دارای اتصال روحی و معنوی بسیار بالا بودند.
وی به شخصیت برجسته آیت‌الله بهجت به عنوان دانش آموخته و تربیت شده مکتب فاطمی اشاره و اظهار کرد: آیت الله بهجت، شاگرد برجسته اهل بیتی بودند و همواره دقت در مستحبات و ترک مکروهات داشتند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به رحلت آیت‌الله محمد یزدی اشاره و تصریح کرد: آیت‌الله یزدی، مجتهد تکلیف مدار بودند و در قبل انقلاب و با شروع نهضت با امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همراهی کردند.
وی آیت‌الله یزدی را مجتهد ولایت ‌مداری معرفی کرد که ولایت‌پذیری خود را در زمان امام و رهبری به انقلاب اسلامی نشان داد، تصریح کرد: آیت‌الله یزدی در این مسیر، هزینه دفاع از ولایت را نیز پرداخت کرد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه آیت‌الله یزدی و علامه مصباح، دانش آموخته مکتب اهل بیت(ع) بودند، افزود: این علما، با مکتب اهل بیت (ع) مانوس بوده و آن را به درستی شناختند و درک کردند و در ساده زیستی خود آن را متوجه شدند.
وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح یزدی در حوزه حکمت، اخلاق و فقه صاحب نظر و سبک بودند و در این سه حوزه آثاری از خود بر جای گذاشتند، خاطرنشان کرد: علامه مصباح یزدی به معنای واقعی علامه و در حد علامه طباطبایی و شهید مطهری بودند.
آیت الله رمضانی با بیان اینکه متاسفانه آیت‌الله مصباح برای اظهار نظرهایی که در حوزه‌های مختلف داشتند، مورد بی مهری‌هایی قرار گرفتند، تصریح کرد: یک عالم حق دارد نظریه‌های خود را ارائه دهد و نباید این چنین مورد بی مهری قرار بگیرد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عده‌ای برای تخریب آیت‌الله مصباح، حرف‌هایی از 40 سال پیش نقل کردند، افزود: اشاره به اختلاف نظرهای علمی بین آیت‌الله مصباح و شهید بهشتی یک نوع بی‌مهری است؛ در حالی که اختلاف نظرها در مسائل علمی، امری طبیعی است.
آیت الله رمضانی اظهار کرد: اظهار نظرات و برخی اختلافات در مسائل علمی نباید باعث تخریب شخصیتی شود که خود را وقف دین، معرفت و ... کرده است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه نماز آیت الله بهجت، نماز معراجی بود، افزود: تمام نمازهای آیت‌الله بهجت، درس عرفان عملی بود که انسان را به خدا متصل می‌کرد.
وی با بیان اینکه علامه مصباح یزدی در تواضع مثال زدنی بود، تصریح کرد: این شخصیت برجسته کسی بود که دست روحانی مبارز با رژیم دژخیم عربستان، «شیخ عمری» را بوسه زد.
آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه علامه مصباح یزدی در جایگاه و مراتب علمی خود، مرجع بود ولی دست مرجع را می‌بوسید، اظهار کرد: شخصیت معنوی و اخلاقی این علامه به معنای دقیق کلمه مثال زدنی و ستودنی بود.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه بعضی‌ها ادب ظاهری و زبانی دارند ولی ادب درونی ندارند، گفت: آیت‌ الله مصباح، قلب، عقل و روح خود را به آداب الهی، ادب کرده بود.
وی به حضور علامه مصباح در مجالس علمی در خارج از کشور مانند کانادا اشاره و تصریح کرد: اینکه علامه مصباح در مجلس علمی در کانادا حاضر می‌شود و دانشمندان نه تنها ایشان را تشویق می‌کنند بلکه حتی وقت خود را به این شخصیت می‌دهند تا ادامه دهد، نشان دهنده افتخار آفرینی ایران اسلامی است.
آیت الله رمضانی به مناظره علامه مصباح با احسان طبری اشاره کرد و گفت: این مناطره به صورت کتاب چاپ شده و در آن علامه مصباح یزدی با تئولوگ حزب توده به صورت دقیق و عمیق وارد بحث می‌شود و این فرد را کاملا محکوم می‌کند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه علامه مصباح یزدی از عالمانی بوده که با بدعت‌ها و انحرافات مبارزه کرد، تصریح کرد: کتاب‌های ایشان در معرفت شناسی انتقادی و دفاع از سنگرهای انقلاب بسیار ارزشمند است.
وی تصریح کرد: پیش از علامه مصباح، در حوزه علمیه فقط فقه و اصول دایر بوده ولی ایشان آمدند بحث اقتصاد، جامعه شناسی، علم نفس، روانشناسی و ... را در حوزه علمیه قم دایر کردند.
آیت الله رمضانی با بیان اینکه اگر همه آثار علامه مصباح چاپ شود، تعداد کل کتاب‌های ایشان به بیش از 200 جلد می‌رسد، خاطرنشان کرد: همه جای دنیا، شخصیت‌های علمی مانند آیت‌الله مصباح را مورد قدرشناسی و الگو قرار می‌دهند ولی ما بی مهری می‌کنیم؛ جامعه نباید به خود اجازه دهد که چنین شخصیت‌های برجسته‌ای، تخریب شوند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: جامعه ما نیاز به نقد دارد ولی نقدها باید عالمانه، واقع بینانه، دلسوزانه و حکیمانه باشند، نه اینکه مخربانه و سبب تخریب شخصیت شود.
وی با اشاره به اینکه طی چهل سال اخیر، در حوزه نقد تمدن و مدرنیته، تنها آثار موجود مربوط به علامه مصباح است، افزود: در بحث‌های دموکراسی، اومانیسم، لیبرالیسم و فمینیسم نیز کتاب‌های علامه مصباح برجسته است.
آیت الله رمضانی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح در بحث حقوق بشر و مدیریت اسلامی، صاحب نظر بودند ، گفت: نظام اسلامی یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های علمی خود را از دست داده است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود، تعابیر خاصی را برای علامه مصباح مطرح کردند، اذعان کرد: امثال شهید سردار سلیمانی از شاگردان همین مکتب هستند.
پایان پیام/164

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/173493/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید