پیام فارس

آخرين مطالب

از لزوم تکمیل بیمارستان‌ها تا برتری فارس در اشتغال اجتماعي

از لزوم تکمیل بیمارستان‌ها تا برتری فارس در اشتغال
  بزرگنمايي:

پیام فارس - استاندار فارس شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خواست از فرصت قانون بودجه برای تکمیل 2 بیمارستان شهر مصیری شهرستان رستم و مرودشت استفاده کنند چرا که موافقت‌های بانکی اخذ شده است.
عنایت‌الله رحیمی افزود: با استفاده از اعتبارات اصلی پروژه در کنار فرصت ماده 56 قانون بودجه سال 1399 تا پایان دولت دوازدهم تعداد 226 تخت به ظرفیت بیمارستان‌های استان اضافه خواهد شد.
وی استفاده از ماده 56 قانون بودجه سال 1399 را فرصتی مناسب برای دستگاه‌های اجرایی استان دانست و تاکید کرد: بهره‌گیری از این قانون امکان تکمیل پروژه‌های مهم و اثر گذار را افزایش می‌دهد.
بر اساس این ماده از قانون بودجه سال 99 به منظور تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و طرح‌های ملی استانی شده شروع شده با اولویت پیشرفت فیزیکی بیشتر، به دستگاههای اجرایی طرح‌های مندرج در قوانین بودجه سنواتی و طرح‌های ملی استانی شده، اجازه داده می‌شود پس از تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نسبت به انعقاد قرارداد تسهیلات مالی با تامین کنندگان منابع مالی مشتمل بر پیمانکار یا سازنده طرح، اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی، بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری مالی و پولی در قالب عقود اسلامی مندرج در قانون عملیات بانکی بدون ربا اقدام کنند.
به گفته استاندار فارس پروژه‌های سازمان آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی و موزه منطقه‌ای از دیگر مواردی است که مدیران آن می‌توانند از ظرفیت این ماده قانون بودجه برای تکمیل پروژه‌ها استفاده کنند. 
استفاده مدیران دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بند و تبصره پنج قانون بودجه سال 99 از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس در این جلسه بر آن تاکید کرد.
رحیمی افزود: این بند از تبصره پنج می‌تواند در کوتاه مدت فشار را بر بودجه دستگاه‌های اجرایی کاهش و امکان استفاده از وجه نقد برای پیمانکاران به وجود آورد.
بر اساس این بند از قانون دولت در راستای تکالیف مقرر در قانون بودجه سال 1399 کل کشور، آیین نامه اجرایی بند و تبصره پنج قانون بودجه سال 1399 کل کشور موضوع نحوه تسویه بدهی های قطعی دولت از طریق اسناد خزانه و نیز نحوه تسویه مطالبات با منشا قانونی نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، بیمه ها، اتحادیه‌ها و آستان‌های قدس با حسابرسی ویژه را به تصویب رسانده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: با توجه به مشخص بودن سهمیه بانک‌ها مدیران باید استفاده از این فرصت را در اسرع وقت اجرایی کنند.
رحیمی همچنین استفاده از تبصره 12 قانون بودجه سال 99 را موقعیتی مناسب برای تامین مطالبات کارکنان دستگاه‌های اجرایی و همچنین تکمیل پروژه‌ها دانست و از مدیران خواست در فروش املاک مازاد تنها اجرا کننده قانون باشند.
وی در ادامه به کسب موفقیت‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در زمینه اشتغال در سطح ملی اشاره و بیان کرد: به یقین کسب این موقعیت‌ها به معنای ایده‌آل بودن شرایط نیست و بهبود شرایط به تلاش های بیشتر نیاز دارد.
برتری فارس در حوزه اشتغال
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این جلسه گفت: اقدامات انجام شده فارس در سه بخش حوزه اشتغال در روزهای اخیر مورد تقدیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.
سهراب مختاری با بیان اینکه فارس در حوزه اشتغال روستایی و عشایری رتبه برتر کشور را کسب کرده است، افزود: این استان با 457 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در این بخش رتبه اول در معرفی و رتبه سوم در پرداخت را در سطح کشور به دست آورده است.
وی ادامه داد: همچنین در حوزه طرح‌های ملی اشتغالزایی شامل مشوق‌های بیمه‌ای، فارس با هزار و 958 قرارداد در بخش فارغ التحصیلان دانشگاهی با پنج هزار و 838 قرارداد و در حوزه تشکیل 373 روستا تعاون، رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه این استان در حوزه صیانت از اشتغال کارگران نیز رتبه برتر کشور را کسب کرده است، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به 73 هزار نفر در استان بیمه بیکاری پرداخت شده است.
مختاری افزود: بسیاری از کارگاه‌ها از شیوع کرونا آسیب جدی دیدند که برای جبران این آسیب‌ها 489 میلیارد تومان اعتبار به 29 هزار و 721 کارفرما پرداخت شد و در حوزه پرداخت تسهیلات کرونا در کشور مقام چهارم به فارس رسید.
وی ادامه داد: در حوزه پرداخت تسهیلات کرونا سهیمه فارس 700 میلیارد تومان است که باید بانک‌ها در پرداخت تسهیلات باقی‌مانده تلاش بیشتری کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: در حوزه فرهنگ و رسانه، ورزش و جوانان و گردشگری هنوز فرصت ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات کرونا وجود دارد.
مختاری به اقدامات صورت گرفته برای صیانت از کارگران در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: به دلیل تلاش کارفرمایان و مدیریت خوب ستاد استانی کرونا تنها 11 کارگر در سطح استان به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند.
وی در ادامه بیان کرد: در بهمن ماه سال 98، 754 هزار و 557 بیمه شده در استان فارس وجود داشت که در پی شیوع کرونا بخش زیادی از این افراد از کار بیکار شدند که در تیرماه 99 با تلاش‌های صورت گرفته تعداد بیمه شدگان این استان به 742 هزار و 746 نفر رسید.
وی ادامه داد: این تعداد در آبان 99 به رغم اینکه هنوز 837 کارگاه احیا نشده به 767 هزار نفر بیمه شده افزایش یافته و رشد یک درصدی دارد که این موضوع دستاوردی ممتاز در این ایام شیوع کرونا است.
وضعیت املاک مازاد دولت در فارس
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس نیز در این نشست گفت: براساس عملکرد تبصره 12 قانون بودجه تخصیص توزیع شده به فارس یک هزار و 103 میلیارد تومان است که تاکنون 43 درصد معادل 477میلیارد تومان جذب شده و هنوز 626 میلیارد تومان باقی مانده است.
بابک دایی افزود: بیشترین اعتبار مربوط به آب منطقه‌ای با 425 میلیارد تومان و دانشگاه علوم پزشکی 249 میلیارد تومان است که دانشگاه علوم پزشکی 67 درصد و آب منطقه‌ای 57 درصد این اعتبارات را جذب کرده‌اند.
بند د تبصره 12 قانون بودجه مربوط به موضوع مولدسازی و فروش اموال مازاد است که به گفته دایی تاکنون 14 هزار و 523 فقره ملک و املاک در سامانه سادا ثبت شده است.
وی ادامه داد: تعداد 156 فقره ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان فارس با 709 میلیارد تومان ارزش برای فروش و مولدسازی معرفی شده که 106 فقره ملک به ارزش 656 میلیارد تومان به وزارت اقتصاد ارجاع و تعداد 47 فقره ملک به ارزش 395 میلیارد تومان تایید نهایی شده است.
برچسب‌ها اشتغال زایی شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/176447/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر