پیام فارس

آخرين مطالب

در شیراز؛

رئیس گروه قرآن و عترت فارس معرفی شد/نیاز به سند بالادستی قرآنی فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- «احمدرضا نداف» به عنوان رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس معرفی شد و از زحمات مهدی احمدی تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، در مراسمی که ظهر چهارشنبه با حضور مدیران ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد، صابر سهرابی طی حکمی احمدرضا نداف را به عنوان رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی کرد .
صابر سهرابی با اشاره به وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآن و عترت گفت: یکی از این شاخه های ارزشمند وظایف فرهنگی و هنری وزارتخانه معاونت قرآنی است و ابزارهای هنری بی شک اثرگذارترین ابزار ابلاغ پیام و تبلیغ است که می توان آموزه های قرآن را به وسیله این ابزارها منتشر و آموزش داد .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه قرآن کریم به طور گسترده ای حاوی داستان های فراوان و هنری می باشد، افزود: ما باید بتوانیم پیام قرآن را به وسیله فرهنگ و هنر به مردم ارایه کنیم تا موفق به فرهنگسازی شویم .
سهرابی با بیان اینکه به وسیله قصص قرآنی می شود آثار فاخر هنری تولید کرد افزود: آنچه در قالب آثار سینمایی و تلویزیونی با استفاده از قرآن کریم ساخته شده مورد استقبال قرار می گیرد چون با هنرنمایی به مردم معرفی شد، بنابر این ما هم این وظیفه را داریم به خاطر رسالتی که به دوش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده شده است و از آنجا که فارس سومین حرم اهل بیت(ع) و مانوس تر با اهل بیت و قرآن کریم است می بایست بیشتر از دیگر استان ها در حوزه قرآنی فعالیت کنیم .
در ادامه سهرابی متعهد بودن به رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: فعالیت ما با دیگر سازمان های خدمات رسان تفاوت دارد زیرا که وظیفه تبیین فرهنگ در جامعه به دوش ماست که این شکل نمی گیرد مگر به همت زیرمجموعه هایی که در حوزه فرهنگ و هنر کار می کنند، بنابر این جایگاه ما در پست های کارشناسی و مدیریت هیچ تفاوتی نمی کند و همه در راستای توسعه و تعالی فرهنگ و هنر فارس انجام وظیفه می کنیم .
وی در بخش دیگری ویژگی کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس را کار گروهی برای مردم ارزیابی کرد و گفت: آنان با ظرفیتی که دارند و دارای خوش فکری می باشند از خلاقیت برخوردار هستند که در کمتر سازمانی مشاهده می شود .
در ابتدای این مراسم مهدی احمدی، رئیس گروه پیشین قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، گفت: خدا را سپاس می گویم که به برکت توسل به اهل بیت(ع) و قرآن کریم، امروز بعد از 380 روز خدمت در این حوزه وجدانم آسوده است که در این حوزه فعالیت کردم .
وی با ابراز خشنودی از اینکه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت های قرآنی استان فارس رضایت دارند، افزود: در آخرین جلسه ای که در معاونت قرآن و عترت وزارتخانه داشتیم گروه قرآن و عترت فارس مورد تقدیر قرار گرفت و در ردیف سه گروه برتر کشور مورد قبول واقع شد .
احمدی در ادامه به تشریح فعالیتهای گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس پرداخت و اعلام کرد: نزدیک به 700 میلیون تومان اعتبار برنامه های فرهنگی و هنری با محوریت قرآن و عترت در این یکسال جذب شد؛ مبلغ 175 میلیون تومان اعتبارات شورای توسعه قرآنی که از سال 1393 روی زمین مانده بود با تدبیر مدیرکل پیشین دبیرخانه شورای یادشده فعال و تعین تکلیف شد و در قالب طرح ها در اختیار موسسه های قرآنی استان قرار گرفت .
رئیس گروه پیشین قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه در سال 1395 هم مبلغ 45 میلیون تومان جذب شد، در خصوص حوزه عمرانی این بخش، اعلام کرد: با اینکه دولت از لحاظ مالی در تنگنا به سر می برد، با ارتباطی که برقرار شد، نزدیک به 200 میلیون تومان به این بخش اختصاص یافت .
وی به دیکر اعتبارات جذب شده در حوزه قرآن و عترت اشاره کرد و افزود: برای برگزاری جشنواره خوشنویسی آیات، بزرگداشت میرزا احمد نی ریزی، کاتب وحی توافق نامه ای امضا شده و مبلغ 55 میلیون تومان برای برپایی آن اختصاص می یابد .
احمدی از برپایی برنامه های یادشده در آذرماه امسال خبر داد و به برنامه های شاخصی که گروه قرآن و عترت فارس برگزار کرد گریزی زد و گفت: در یکسال و 20 روز گذشته 2 جشن رمضان و یک هفته قرآن و عترت برگزار شد .
وی به جشنواره هنرهای نمایشی آیات هم اشاره کرد و افزود: از 20 استان آثار به دبیرخانه رسیده که با پایان یافتن بازخوانی متون با یاری خانه تئاتر شیراز در هفته اول شهریور سال جاری این جشنواره برگزار شود .
وی دیگر برنامه شاخص این حوزه را برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در استان فارس دانست و گفت: امسال 17 هزار و 111 نفر در این آزمون شرکت کردند که از آماری مبنی بر 6هزار نفر یکباره به چنین رقمی صعود داشتیم .
احمدی تصریح کرد: ما در شیراز باید برای بیش از 4هزار نفر آزمون برگزار می کردیم که کار طاقت فرسایی را می طلبید .
وی در ادامه به جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته برگزار شد و امسال نیز فراخوان آن منتشر شده است و پس از مشخص شدن دبیر آن، کار دریافت آثار انجام گرفته است و 10 مهرماه امسال آثار رسیده داوری خواهد شد؛ مبلغ 35 میلیون تومان از سوی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) به این جشنواره اختصاص یافته و معادل این رقم از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا می شود .
در ادامه احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به ارایه چکیده از برنامه های مورد خواست خویش در این سمت جدید پرداخت و گفت: خدمت به قرآن از بزرگترین وظایف ما در جامعه کنونی است و اگر ما قرآن را پاس بداریم قطعا بقیه کارها نیز روی روال خواهد قرار گرفت .
وی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی پیشانی برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: اگر در برنامه های قرآنی موثر ظاهر شویم در بخش های دیگر با چالش های کمتری روبه رو خواهیم شد .
نداف گره خوردن فعالیت های قرآنی و کانون های فرهنگی هنری مساجد به وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: این کار بی تدبیرو بی دلیل نبوده و ما هم موظفیم این گره را روز به روز محکم تر و به قوام آن کمک کنیم .
رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تاکید بر اینکه در دوره جدید هنر در خدمت قرآن قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: اگر قرار است کار هنری انجام گیرد بخشی از این فعالیت در سنخیت با قرآن قرار می گیرد؛ ضمن حفظ برنامه های دیگر باید تلاش کنیم در حوزه سیاست های وزارتخانه در موضوع آموزش برنامه های هنری را در خدمت قرآن قرار دهیم .
نداف یکی از اولویت های خود را تدوین سند بالادستی در حوزه قرآن و عترت عنوان کرد و افزود: شورای توسعه قرآنی کشور در استان فارس شکل گرفت سپس به عنوان یک دستورالعمل ابلاغ شد؛ اصل شورای توسعه قرآنی ساخته و پرداخته استان فارس است، بنابر این در راستای برنامه های شورای توسعه قرآنی برنامه های ویژه ای داریم. وی در پایان ابراز امیدواری کرد در راستای رشد و اعتلای فرهنگ، حوزه قرآن و عترت فعالیت ها تازه ای را دنبال کند .
به گزارش خبرنگار مهر ، احمد رضا نداف که دارای مدرک کارشناسی ارشد تفسیر قرآن مجید است، 27 سال سابقه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این مسئولیت های مختلفی را در امورفرهنگی، اداری، مطبوعاتی، روابط عمومی داشته و به عنوان کارشناس، رئیس اداره شهرستان و معاون فرهنگی مطبوعاتی نیز در اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس خدمت کرده و در حیطه هنرهای نمایشی و اجرایی فعالیت داشته است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/29652/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده