پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرکل ورزش وجوانان فارس:فوتبال استان مشکل فنی دارد نه مالی ورزشي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: در سه سال گذشته بیش از 30 میلیارد ریال به فوتبال فارس کمک شده است اما برای درمان فوتبال بیمار این استان تنها پول ملاک نیست و باید بیشتر روی مسایل فنی، کیفیتی، روانی ومدیریتی کار کنیم.
حیدرعلی کامیاب کلانتری دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: برای فوتبال فارس همه کار کردیم و فقط نرفتیم در زمین بازی کنیم و بی انصافی است که بخواهیم مشکلات ریشه ای این رشته را به اداره کل ورزش و جوانان استان ربط دهیم.
وی اضافه کرد: متاسفانه امروز برخی به دلیل کاهلی خود، توپ را در زمین دیگران می اندازند، از سال 88 تا 91 مدیرانی به فارس آمدند که اصلا فوتبال را دوست نداشتند و در این سال ها فوتبال فارس افُت کرد و زمینه سقوط دو تیم لیگ برتری شیراز به لیگ دسته یک فراهم شد تا برخی از این سقوط خوشحال شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس به وضعیت فوتبال فارس در جام تخت جمشید پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: در این سال ها فوتبال این استان با الیاس عبداللهی،غلام پیروانی، علیرضا قشقائیان ، منوچهر نصراللهی ، زنده یاد رسول دره شوریان ، خلیل صالحی و دیگران اعتبار بسیار خوبی در کشور کسب کرد.
کامیاب گفت: حتی پس از انقلاب هم در لیگ قدس وضعیت فوتبال فارس بهتر از وضع موجود بود.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم مدیرانی به فارس آمدند که فوتبال دوست بودند و برای لیگ برتری شدن تیم های فارس همه گونه همکاری کردند که می توان به کمک 30 میلیارد ریالی دولت اشاره کرد که پس از انقلاب اسلامی بی نظیر بوده و سابقه نداشته است.
کامیاب ادامه داد: چندین زمین چمن را که خشک شده بودند با توجه به کمبود آب در فارس چمن مصنوعی کردیم و هم اینک 300 منطقه فارس دارای زمین فوتبال مناسب وبا کیفیت است که باید دوباره استعدادیابی را شروع کنیم تا فوتبال این استان پهناور شکوفا شود.
** کمک 17 میلیارد ریالی به یک تیم فوتبال در فصل گذشته
وی گفت: به رغم محدودیت های مالی به یک تیم فوتبال که نمی خواهم اسم بیاورم در فصل گذشته 17 میلیارد ریال کمک شد تا بلکه شیراز پس از پنج سال صاحب تیم در لیگ برتر شود که اینگونه نشد و ما باید چه کار می کردیم؟ همانگونه که گفتم برای فوتبال فارس فقط بازی نکردیم.
کامیاب گفت: در دیداری که سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و تباردار استاندار فارس با هم داشتند آنها تاکید کردند که شیراز شایسته داشتن یک تیم و یا بیشتر در لیگ برتر است و باید از این فرصت در فصل جدید لیگ فوتبال دسته یک استفاده کنیم و زمینه صعود یکی از 2 تیم شیرازی را به لیگ برتر در فصل جدید فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه موفقیت درفوتبال موجب نشاط و شادمانی در جامعه می شود، اظهارداشت: همانگونه که در جام جهانی روسیه شاهد بودیم مردم ما پس از دیدن بازی های تیم ملی برابر پرتغال، اسپانیا و مراکش برای برپایی جشن شادی به خیابان ها آمدند و تا مدت ها نیز لبخند بر لبان مردم باقی می ماند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: ورزشگاه 50 هزار نفری پارس شیراز بهترین آوردگاه برای حضور جوانان و علاقه مندان به فوتبال است که هر هفته می تواند بیش از 30 هزار نفر را به ورزشگاه بکشاند وموجب نشاط در بین آنان شود.
** خرد جمعی، صداقت و تخصص در فوتبال فارس معنا ندارد
این مقام مسئول در ادامه سخنانش به نبودن خرد جمعی ، صداقت و عدم استفاده از افراد متخصص در فوتبال فارس اشاره کرد و گفت: همدلی، صداقت، راستی و درستی وجود ندارد، نگاه حرفه ای هم از بین رفته است و مربیان فوتبال هم خود را ازعلم روز و تکنولوژی دور کرده اند به همین سبب در لیگ برتر تیم نداریم و در داوری هم که ربطی به پول ندارد حتی یک داور از فارس در لیگ برتر قضاوت نمی کند.
وی بیان داشت: در یک زمان نه چندان دور بسیاری از بازیکنان فارس در تیم های مختلف ملی بازی می کردند اما هم اینک فوتبال ملی از بازیکنان فارس تهی شده و همه چیر را به پول وصل می کنیم که این تنها درمان نیست و تا زمانی که صداقت و همدلی وجود نداشته باشد و از شایسته سالاری هم خبری نباشد فوتبال بیمار فارس درمان نخواهد شد.
کامیاب ادامه داد : می خواستم 40 میلیون تومان به یک تیم فارس کمک کنم بسیاری سنگ اندازی کردند تا کار انجام نشود و همین گونه مسایل حاشیه ای است که فوتبال فارس را به کما برده است و باید از نو ساخته شود.
** کمک 100 میلیون تومانی به یک تیم از حساب شخصی سر درآورد
وی افزود: باشگاه های فارس ساختارحرفه ای ندارند و همین طوربدون مجوز تیم داری می کنند، به یک تیم دیگر در فارس 100 میلیون تومان از طریق هیات کمک کردیم اما این پول به حساب شخصی یک فرد رفت و این نشان داد که حداقل صداقت هم در وجود برخی نیست و با آبروی افراد بازی کردند.
کامیاب بیان کرد: اگر باشگاه های فارس مدیران کار بلد اقتصادی در کنار خود داشتند وضعشان بهتر از این بود.
او به بسیاری از مربیان فوتبال فارس که مدرک A آسیا دارند و از علم روز دور هستند اشاره کرد و افزود : آنها باید بروند و در استان های دیگر مربیگری کنند تا به تجربه جدیدی دست یابند چرا که در فوتبال حرفه ای حد و مرز تعیین نشده و نگفته اند کسانی که مدرک حرفه ای دارند باید حتما در استان خود و یا کشور خود مربیگری کنند.
کامیاب گفت: از زمانی که مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان فارس را برعهده گرفتم، تیم فجر شهید سپاسی یک بار با یک امتیاز از صعود به لیگ برتر باز ماند و یکبار هم در فصل گذشته با اختلاف سه امتیاز نتوانست لیگ برتری شود و در صورتی که مس کرمان را در شیراز شکست می داد هم اینک در لیگ برتر تیم داشتیم که با تحقق نشدن این امر معلوم می شود فوتبال فارس مشکل فنی دارد و نه مالی.
** صنایع فارس به کمک ورزش بیایند
کامیاب گفت: فوتبال ما تنها اسم حرفه ای را یدک می کشد چرا که فوتبال حرفه ای باید توسط بخش خصوصی مثل تمام کشورهای حرفه ای اداره شود و دولت هم پشتیبانی کند از این رو برنامه داریم تا 1500 واحد صنایع فارس را وارد ورزش حرفه ای کنیم.
وی گفت: متن تفاهم نامه ای میان اداره کل ورزش و جوانان، مدیر امور مالیاتی و مدیر عامل شهرک صنعتی فارس نوشته شده است و به زودی به امضا می رسد و در صورتی که از هر واحد صنعتی سالانه 10 میلیون تومان به ورزش حرفه ای کمک شود آنگاه می توانیم در رشته های مختلف حرفه ای چندین تیم درکشور داشته باشیم.
کامیاب گفت : در برابر پولی که صنایع برای ورزش حرفه ای فارس هزینه می کنند آنها نیز از تسهیلات و امکانات در ورزش سود می برند که در نهایت به یک معامله بُرد بُرد منجر می شود.
وی ادامه داد: آنهایی که منافع استان را مد نظر دارند، مرد و مردانه به وسط میدان بیایند و از رفتن به حاشیه خودداری کنند تا وضع موجود بهبود یابد.
** ورزشگاه 50 هزار نفری پارس و رقابت های فوتبال
مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه پس از 22 سال ورزشگاه 50 هزار نفری پارس شیراز ( میانرود ) را با خون دل افتتاح کردیم افزود: طی یک سال گذشته عده ای مرتب آیه یاس خوانده اند و در شبکه های مجازی مغرضانه منفی بافی می کنند که این ورزشگاه آماده نیست ولی این افراد باید بیایند از نزدیک بییند تا عرق شرم و خجالت بر پیشانی آنها بنشیند.
وی گفت: این ورزشگاه 64 هکتاری دارای تجهیزات و امکانات خوب فوتبال حرفه ای است از این رو به سازمان لیگ فدراسیون فوتبال اعلام کردیم که تیم های لیگ دسته یکی فارس باید درفصل جدید فوتبال در سال 97 در این زمین بازی کنند.
کامیاب بیان داشت : بی انصافی است که بخواهیم خدمات دولت روحانی را در زمینه ورزش نادیده بگیریم و استان فارس هم در این سال ها در عرصه سازندگی رشد چشم گیری داشته است و باید با نگاه حرفه ای از آنها استفاده کنیم.
** آیین نامه فدراسیون فوتبال برای انتخاب روسای هیات استان ها باید تغییر کند
مدیر کل ورزش و جونان فارس با انتقاد از آیین نامه اجرایی انتخاب رئیس هیات فوتبال شهرستان ها گفت : تازمانی که این آیین نامه که در آن نوشته شده که رئیس هیات استان که منزلش در شیراز نباشد نمی تواند رئیس شود، تغییر نکند انتخابات هیات فوتبال را که 2 ماه هم از آن گذشته است برگزار نخواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در آیین نامه هیچ انتخاباتی در کشور این شرط نیامده اگر شخصی که قرار است به عنوان رئیس انتخاب شود باید در مرکز استان سکونت داشته باشد.
کامیاب گفت: پس از انتخاب فرد به عنوان رئیس هیات، طبیعی است که این شخص می آید و در مرکز استان زندگی می کند از این رو با این آیین نامه غلط چند نفر از کاندیداها که در شهرستان زندگی می کنند، رد شدند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: چرا اینگونه آیین نامه های غلط راکه چند اصل آن به تایید مجمع فدراسیون و کنفدراسیون آسیا نرسیده است، باید اجرا کنیم ؟
او افزود: همچنین فدراسیون فوتبال آیین نامه پیشین را مبنی بر تعیین سرپرست در زمانی که دوره چهار ساله رئیس یک هیات به اتمام می رسد تغییرداد.
کامیاب گفت: در آیین نامه پیشین به پیشنهاد مدیر کل استان، می توان سرپرست به فدراسیون معرفی کرد که با این تغییر رویه هم مخالفیم و باید به مانند گذشته باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد : اعتراض خود را به فدراسیون فوتبال کتبا اعلام کردیم و رونوشت آن را هم به وزارتخانه دادیم ودر صورتی که وزیر ورزش و جوانان آیین نامه جدید را تایید کند ما هم می پذیریم در غیر این صورت با آیین نامه تحمیلی انتخابات هیات را برگزار نخواهیم کرد.
7368 /1876
گفت و گو از: حمیدرضا خلیقی

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/34244/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

خطوط شبانه اتوبوس‌رانی شیراز همچنان برقرار است

زنده‌گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

بارندگی‌ها برای فارس خطر و خسارتی نداشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو 2024 ایران می‌رود

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین

حضور 16 هزار بوشهری در کنکور/ 63 درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

خوشحالی هشتیجانی‌ها از بارش باران بهاری + فیلم

رقابت بیش از 16 هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

معابر شیراز سر از آب بیرون آورد

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش