پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرکل راهداری فارس:

بخشی از مشکلات رانندگان مرتفع شده ‌است اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات رانندگان در این استان بررسی و مرتفع شده است، به تشریح آخرین وضعیت موارد اعتراضی رانندگان و چگونگی رسیدگی به آنها پرداخت.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، علی‌رضا سیاهپور عصر شنبه 30 تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت‌های اخیر سازمان راهداری به‌خوبی نشان داده به دنبال رفع‌ورجوع ریشه‌ای مشکلات وسایط سنگین هستند. در این میان بخشی از فعالیت‌ها نیازمند بررسی و مطالعه کارشناسان بوده و متکی به گذراندن پرسه زمانی طولانی‌مدت است .
مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان فارس با بیان اینکه مطالبات رانندگان در قالب 23 محور و در سه گروه اولویت‌بندی و اکثر موارد مرتفع شده یا در مسیر رفع مشکل قرار دارد، گفت: اولین مورد مربوط به افزایش کرایه حمل‌ و نقل تا سقف 20 درصد بود که این مورد حل‌ شد و هم‌اکنون کرایه رانندگان توسط شرکت‌های حمل‌ونقل استان به‌موقع پرداخت می‌شود.
سیاهپور با اشاره به افزایش کرایه حمل‌ونقل سراسری گفت: افزایش کرایه حمل‌ونقل تا سقف 20 درصد توسط سازمان متبوع اعلام و در 90 در موارد اجرایی شده است.
جلوگیری از اخذ کمیسیون‌های اضافی توسط شرکت‌ها
وی با تأکید بر اینکه باید از اخذ کمیسیون‌ اضافی توسط شرکت‌ها جلوگیری شود، گفت: در این خصوص راهکارهایی همچون اعلام بار و نوبت‌دهی مجازی، ایجاد بازارگاه‌های الکترونیکی بار، تقویت کمیسیون ماده 12، نظارت و کنترل بیشتر از طریق تشکیل کمیسیون‌های ماده 12 در پایانه‌های بار، پیوست کردن هزینه‌های اضافی به‌صورت صورتحساب به بارنامه، راه‌اندازی سامانه پیامکی ویژه (3000141) برای دریافت شکایات رانندگان و مواردی از این ‌دست در دستور کار سازمان قرارگرفته است .
سیاهپور هم‌ چنین گفت: برای مبارزه با تخلفات این بخش، علاوه بر شفاف‌سازی مراودات مالی از طریق نصب دستگاه‌های کارت‌خوان تاکنون 5 شرکت نیز تعطیل و بیش از 10 شرکت هم جریمه‌شده‌اند که این برخوردها باقوت ادامه خواهند داشت تا حقوق رانندگان عزیز پایمال نشود .
پیگیری پرداخت بدهی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی به رانندگان
او بابیان اینکه پیگیر پرداخت مطالبات رانندگان استانی از شرکت‌های بین‌المللی خلیج‌فارس و آبادان هستیم، گفت: کارگروهی در این خصوص تشکیل‌شده که در صورت عدم پرداخت کرایه توسط صاحب کالا پس از رسیدن بار به مقصد شرکت حمل‌ونقل موظف به پرداخت شود .
سیاهپور با بیان اینکه شرکت حمل‌ و نقل آبادان در حال پرداخت مطالبات است، از قطع ارائه خدمات توسط شرکت حمل و نقل خلیج فارس در داخل کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خدمات این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده در حال مذاکره و در نظر گرفتن تمهیداتی برای پرداخت مطالبات هستند.
محاسبه نرخ حمل کالا بر اساس تن کیلومتر
وی به موضوع تغییر در نحوه محاسبه مبنای نرخ حمل کالا بر اساس تن کیلومتر پرداخت و گفت: به درخواست صنوف مقرر شده کارگروهی منتخب از تشکل‌های صنفی طرح پیشنهادی خود به سازمان را ارائه دهند که با توجه به اخبار واصله پیشنهاد آماده ولی هنوز نهایی نشده و اجراشدن این طرح قریب‌الوقوع است .
سیاهپور گفت: تاکنون جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده و با توجه به حجم و نوع کار و زمان‌بر بودن و نیاز به کارشناسی دقیق موضوع، تعیین این مبنا به‌صورت فازبندی در دستور کار قرار گرفت و فاز اول تایید شده است که امیدواریم از اول مرداد به‌صورت آزمایشی مبنای عمل قرار گیرد .
مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم‌چنین به تشریح مشکلات ناشی از بخشنامه جدید مقررات ابعاد و اوزان در جاده‌ها پرداخت و گفت: قرار است این موضوع بازنگری شده و نتایج آن در آینده نزدیک به اطلاع فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای رسانده شود.
سیاهپور گفت: در خصوص سامانه سپهتن برای نصب در کابین راننده کامیون‌های باری نیز قرار شده تا تأمین شرایط و زیرساخت‌ها از جمله پیش‌بینی هزینه‌های راننده دوم در مسیرهای طولانی (بالاتر از 9 ساعت) طرح فعلاً به تعویق بیفتد؛‌ لذا برای رانندگان مسیرهای طولانی هیچ‌گونه مشکلی در پلیس‌راه و مرکز شماره‌گذاری ایجاد نخواهد شد در غیراینصورت رانندگان برای حل مشکل به سازمان راهداری مراجعه کنند.
مشکلات ناشی از کمبود یا افزایش قیمت لاستیک
سیاهپور اضافه کرد: پیگیری و هماهنگی‌های لازم با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اختصاص لاستیک به رانندگان کامیون به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار انجام شد؛ این موضوع از سوی سازمان متبوع در ستاد تنظیم بازار و کمیسیون‌های مربوطه دولت و نزد معاون رئیس‌جمهور نیز مطرح و توزیع لاستیک از تاریخ 25 تیرماه انجام شد؛ هم‌چنین توزیع لاستیک وارداتی هم در پایانه بار شیراز از تاریخ 26 تیرماه در حال توزیع است .
وی افزود: برنامه‌ریزی در راستای استفاده از تولیدات داخلی (به‌خصوص کارخانه دنا) در تولید و جبران کمبود لاستیک در سطح استان، برنامه‌ریزی در راستای توزیع لاستیک به مالکین ناوگان باری توسط نمایندگان فروش تنها از طریق حواله‌های صادره توسط این اداره کل (یک هفته اول آغاز هر پارت) و به قیمت مصوب توسط سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده و ... ازجمله اقدامات این اداره کل در این بخش است .
اعلام بار و نوبت‌دهی در پایانه بار اکبرآباد شیراز
سیاهپور گفت: موضوع اعلام بار و نوبت‌دهی قریب به 35 روز است که به‌صورت سنتی در شیراز در حال اجرا است که مقررشده هر چه سریع‌تر با تهیه نرم‌افزاری نسبت به مکانیزه نمودن فرآیند اعلام بار و نوبت‌دهی توسط انجمن صنفی رانندگان و شرکت‌های کالای شیراز اقدام گردد که بر این اساس انجمن صنفی رانندگان موظف به اعلام بار از ساعت 8 الی 13:30 است.
وی افزود: شرکت‌های حمل‌ونقل مستقر در پایانه تا ساعت 17 هرروز باید برگ نوبت ممهور به مهر انجمن صنفی رانندگان را به بارنامه‌های صادره خود الصاق نمایند و شرکت‌ها فقط از ساعت 17 به بعد مجاز به صدور بارنامه بدون برگ نوبت هستند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس هم‌چنین از برخورد و تعطیلی مراکز کالا یابی مستقر در سطح شهر خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده تمام مراکز غیرمجاز کالایابی مستقر در سطح شهر تعطیل‌ شده است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه دفتر کالا یابی غیرمجاز و بارنامه نویس مراتب را با شماره 3000141 به اطلاع همکاران ما برسانند .
حل مشکلات بیمه رانندگان توسط سازمان تأمین اجتماعی
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه مشکلات رانندگان در بحث بیمه تأمین اجتماعی گفت: برای افزایش حقوق بازنشستگی رانندگان، ضرایب حق دستمزد برای رانندگان کامیون و اتوبوس از 1.3 به 1.5 و برای رانندگان سواری کرایه و مینی‌بوس از 1.1 به 1.3 با تأمین یارانه 50 درصد افزایش یافت، در خصوص اختیاری بودن ضرایب دستمزد بالاتر از 1.5 تا 2 برابر نیز موضوع در دست پیگیری است .
وی هم‌چنین ادامه داد: مشکلات مربوط به ماده 38 قانون بیمه تأمین اجتماعی و اخذ حق بیمه مضاعف بابت رانندگان پیمانکار نفتی مرتفع و ضریب نرخ حق بیمه از 7.8 به 4.36 درصد تعدیل گردید و مشکل پرداخت حق بیمه و برقراری بیمه تأمین اجتماعی رانندگانی که به‌طور موقت قادر به دریافت کارت سلامت نمی‌باشند ولی کارت هوشمند آن‌ها درازای اعتباراست نیز رفع شد.
سیاهپور با اشاره به اینکه امکان تقسیط بدهی بیمه رانندگان فراهم‌شده و بخشودگی جرائم 2 درصد ماهیانه نیز در موضوع چارچوب قانون بررسی خواهد شد، گفت: قرار است مواردی نظیر دستمزد، تداوم معافیت پرداخت حق بیمه، شناور بودن میزان ضرایب حق دستمزد به اختیار راننده، مشکلات ازکارافتادگی و بازنشستگی رانندگان، بخشودگی جرائم رانندگان در پرداخت حق بیمه، امکان استفاده از دفترچه بیمه برای آزمایش‌های کارت سلامت و سایر موارد مد نظر نیز در یک کارگروه بررسی شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس گفت: از تمام فعالان حمل‌ونقل جاده‌ای می‌خواهیم مشکلات و تخلفاتی را که در این بخش مشاهده می‌کنند به شماره 3000141 پیامک کنند تا پیگیری شود.
توجه به خواسته‌های رانندگان طی سه ماه اخیر
رئیس اتحادیه کامیون داران استان فارس نیز با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر تصمیمات خوبی برای اعضای صنف رانندگان وسایط سنگین گرفته و اجرایی شده است، گفت: مسئله نوبت‌دهی بار، بخشی از مطالبات بیمه‌ای رانندگان و ارائه لاستیک انجام‌شده است .
امیرحسین برومند افزود: طی روزهای اخیر حدود 4 شرکت قاطعانه توسط کمیسیون ماده 12 تعطیل شد. این اقدام باعث شده حساب دست شرکت‌های حمل‌ونقلی بیاید و در خصوص فعالیت خودشان دقت عمل بیشتری داشته باشند .
او گفت: فعالیت‌های اخیر سازمان راهداری به‌خوبی نشان داده به دنبال رفع‌ورجوع ریشه‌ای مشکلات وسایط سنگین هستند. در این میان بخشی از فعالیت‌ها نیازمند بررسی و مطالعه کارشناسان بوده و متکی به گذراندن پرسه زمانی طولانی‌مدت است .
رئیس اتحادیه کامیون داران استان فارس با بیان اینکه موضوع سخت و زیان آور بودن شغل رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای دارای مباحث پیچیده‌ای است گفت: اجرای این قانون منوط به حل این مسائل در قوه مقننه و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/35722/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت

محل تامین بودجه واحد‌های مسکن مهر اعلام شد

آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت

تردد روان در جاده های فارس

برگزاری یادواره شهدای هنرمند بوانات

فیلم حضور کودک 2 ساله یخ زده در بیمارستان | امیرمحمد چطور در میان حیوانان وحشی زنده ماند

اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف‌آباد شیراز

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند مرند

تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | شدت بارش در این استانها

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه 28 فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی

بارش رحمت الهی در جنوب و شرق فارس

مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود

توزیع بیش از 600 تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

اجرای طرح های اصلاح هندسی در ورودی های کمربندی شیراز

مراسم جشن لارستانی‌ها به مناسبت حمله ایران به رژیم غاصب صهیونیستی + تصاویر

آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش 5 درجه‌ای دما در شمال غرب

خلیج فارس مواج و متلاطم است

برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند شهرستان مرند

حمایت لارستانی‌ها از سپاه پاسداران برای حمله به اسرائیل + فیلم

◄ عدم کنترل پلیس راه چه بر سر کامیون های حمل پالت قیر آورد؟

مسجدجامعی: در گذشته اهل منبر، پله‌پله، چون خود منبر بالا می‌آمدند

اجرای 120 پروژه شهری در منطقه 5 شهرداری شیراز

3 سریال تاریخی کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند

رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس

10 تا از بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی شیراز را بشناسید!

نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده

اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی

افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز

تدوین برنامه تحولی شهرک‌های صنعتی فارس در 110 شاخص عملیاتی

کمک 10 میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

کمک 400 میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان

تولید یک کاپشن گران قیمت با پوست تمساح توسط استاد کره‌ای (فیلم)

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا

پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس

اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در فارس

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه 28 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت