پیام فارس

آخرين مطالب

گشايش افق هاي جديد در سرمايه گذاري و رونق محصولات دارويي در استان فارس اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس انلاين- دکتر محمد هادي ايمانيه اظهار داشت: شهر دارويي با همکاري استانداري فارس، اداره کل منابع طبيعي،سازمان جهاد کشاورزي و ديگر نهادها و سازمان هاي مسئول در محدوده اي به وسعت 300 هکتار در منطقه بيضاي سپيدان احداث مي شود و مي تواند پذيراي ميلياردها ريال سرمايه گذاري داخلي و خارجي باشد .
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز در ادامه گفت : شهر دارويي استان فارس با توليد و فراوري انواع داروها و لوازم بهداشتي و آرايشي آغاز به کار مي کند و با احداث کارخانه هاي توليد و فراوري اين محصولات گام مهمي براي نهادينه شدن اقتصاد مقاومتي و توليد و اشتغال به شمار مي آيد .
وي با بيان اينکه از جمله اهداف احداث شهر دارويي در شمال غرب استان فارس کنترل قاچاق وجلوگيري از ورود بي رويه لوازم آرايشي و داروهاي غير مجاز است گفت : هدف ما جلوگيري و کاهش عوارض جبران ناپذير مصرف لوازم آرايشي تقلبي، فاسد و قاچاق است که مردم نيز مي توانند به عنوان ناظر و همکار به ما کمک کنند.
ايمانيه گفت:‌حضور شرکت هاي سرمايه گذاري مجاز و معتبر در شهر دارويي استان فارس زمينه را براي توليد و عرضه قانونمند اين محصولات هموار و دست واسطه ها و سوداگران در قاچاق اين محصولات را کوتاه خواهد کرد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز گفت:فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي خارجي که برچسب اصالت وزارت بهداشت نداشته باشند قاچاق محسوب مي شوند و تهديدکننده سلامت مردم هستند و مي توانند منجربه عوارض جانبي شديد شوند.
ايمانيه ادامه داد: اختلالات شديد کبدي، کليوي و ابتلا به بيماري هاي سخت درمان ازعوارض جبران ناپذير مصرف لوازم آرايشي تقلبي به خصوص در درازمدت است، بروز حساسيت هاي شديد و مشکلات پوستي از ديگر مسايلي است که بايد جدي گرفته شود و نسبت به خريد لوازم آرايشي و بهداشتي بايد بيش از اين حساس بود.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز با بيان اينکه با راه اندازي شهر دارويي و لوازم بهداشتي و آرايشي در استان فارس دست واسطه ها و دلالان در توليد و عرضه اين محصولات کوتاه مي شود گفت : مردم در صورت امکان بايد از لوازم آرايشي داخلي استفاده کنند و اقلام خارجي نيز حتما بايد داراي برچسب اصالت و سلامت وزارت بهداشت باشد، خريد اين نوع اقلام از دستفروش ها و کنار خيابان نيز مي تواند مشکلات شديد پوستي به همراه داشته باشد و سلامت افراد را به خطر بيندازد.
وي با بيان اينکه برخي از مواد آرايشي تقلبي و بدون اصالت علاوه بر نامرغوبي حاوي فلزات سنگين مانند سرب و حتي جيوه است و بايد از مصرف آنها خودداري کرد، گفت : با ايجاد شهر دارويي توجه به محل خريد اين اقلام، کيفيت، نحوه بسته بندي و قيمت فرآورده اهميت بيشتري پيدا مي کند و مردم با تامل و دقت نظر بيشتري اين اقلام را خريد مي کنند .
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز همچنين با تاکيد بر توليد اقلام دارويي مورد نياز جامعه در شهر دارويي استان فارس گفت: فعاليت مراکز تحقيقاتي دانشگاه علوم پزشکي شيراز، دانشگاه شيراز، مرکز تحقيقات گياهان دارويي، مرکز تحقيقات جهاد کشاورزي، مرکز تحقيقات داروسازي سنتي، طب سنتي و سلامتکده ها مي تواند در شهر دارويي متمرکز شود، در شهر دارويي استان فارس به سمتي مي رويم که پزشکي و مصرف دارو مبتني بر شواهد باشد.
ايمانيه همچنين گفت :فارس ‌براي توليد گياهان دارويي مستعد است و بيش از 100گونه از گياهان دارويي در فارس رشد مي‌کند که مي‌توان با تقويت شرکت‌هاي دانش بنيان و توجه بيشتر دراين مقوله به تقويت و توسعه فرايند توليدات داروهاي گياهي مبادرت ورزيد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي، با اشاره به وجود آزمايشگاه هاي خوب و با کيفيت در زمينه توليد محصولات دارويي ادامه داد: در شهر دارويي با توسعه تحقيقات علمي بسياري از گياهان دارويي و داروهاي گياهي، بر اساس تاييد آزمايشگاه ها، قابل استفاده مي شود، در دنياي غرب بسيار بيشتر از ما به گياهان دارويي و داروهاي گياهي توجه کرده اند، در بسياري از کشورها مانند آلمان، چين، ژاپن و هند، بسياري از اين داروها استفاده مي شود و در کتاب هاي آنها صدها و هزاران دارو اشاره شده است و زير پوشش بيمه ها قرار دارند.
ايمانيه گفت:مراکز تحقيقاتي دانشگاه به شکل يک بسيج پژوهشي گياهان دارويي را امتحان، آزمايش وآناليزمي کنند هر چه در اين زمينه سرعت کار را افزايش دهيم، به سود سلامت مردم است.
وي همچنين بااشاره به هزينه هاي حوزه داروهاي گياهي و گياهان دارويي بيان کرد: 97درصد داروها در ايران توليد مي شود اما ارزي که براي سه درصد داروهاي وارداتي هزينه مي شود، برابر با ارزي است که براي مواد اوليه داروهاي توليد داخل، هزينه مي کنيم که اين يک فاجعه است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/5224/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود