پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس در آيين روز ملي صنعت و معدن:

امنيت فارس در يک وضعيت مطلوب و مثال زدني است/ سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاين - به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، مهندس سيد محمد علي افشاني در آيين روز ملي صنعت و معدن افزود: در مقطعي سرمايه گذار براي سرمايه گذاري در استان نگران بود اما امروز به واسطه هماهنگي که خصوصا در شوراي تامين وجود دارد هيچ مساله حاشيه اي براي جلوگيري از امر سرمايه گذاري در استان وجود ندارد.
وي ادامه داد: يکي ديگر از مشکلات سرمايه گذاري در استان جزيره اي عمل کردن دستگاههاي ذيربط بود که امروز با توجه به فعاليت کميته جذب و حمايت از سرمايه گذاري اين اتفاق نيز روي نمي دهد.
استاندار فارس اضافه کرد: اين کميته تاکنون 62 جلسه براي ايجاد هماهنگي بين تمام دستگاههاي اجرايي مرتبط تشکيل داده و مي توان گفت که مشکلات نسبت به گذشته کمتر و هماهنگي ها بيشتر شده که حاصل آن نيز کسب موفقيت هايي در اين زمينه بوده است.
مهندس افشاني گفت: فعالان بخش خصوصي با تلاش خود باعث شدند که امروز ما با اعتماد کامل بگوييم که سال گذشته سالي توام با موفقيت در بخش هاي مختلف را پشت سر گذاشتيم.
وي افزود: سال گذشته در حالي که نرخ بيکاري در کشور از 11 به 12 و چهار دهم رسيد در استان از 12 و يک دهم به 11و چهار دهم کاهش يافت رسيد و اين اتفاق يعني کمتر شدن نرخ بيکاري فارس از متوسط کشوري براي نخستين بار پس از 12 سال روي مي داد.
استاندار فارس گفت: اين موفقيت بيانگر همراهي، همدلي و همکاري بخش خصوصي و دولتي است.
مهندس افشاني اضافه کرد: همچنين سال گذشته يک ميليارد و 200 ميليون دلار از صندوق توسعه ملي مصوبه داشتيم که هم اينک در مرحله اجرا قرار دارد که اين رقم درصد قابل توجهي از کل پرداختي صندوق به بخش صنعت در کشور را شامل مي شود.
وي گفت: امروز اگر يک طرح داراي توجيه فني، مالي و اقتصادي باشد مي توانيم از محل صندوق توسعه ملي براي آن منابع ارزان قيمت بگيريم اما به رغم وجود مزيت هايي در استان چنين طرح هايي کمتر ارائه مي شود.
استاندار فارس تصريح کرد: ما موفق به جذب بيش از 44 درصد اعتبارات سال 94 و نيمه اول سال 95 در کشور شديم اما الان انتظار داريم که طرح هاي بيشتري بيايد و دنبال کنيم که منابع بيشتري به استان وارد شود.
مهندس افشاني گفت: از محل فاينانس نيز بيش از 2 ميليارد دلار براي استان فاينانس شد که همه در مرحله اجرا و برخي در آستانه افتتاح هستند که 2 پروژه بزرگ استان که از همين منابع استفاده کرده اند تا هفته دولت 2 افتتاح مي شوند.
وي ادامه داد: امروز همه کساني که در ارتباط با صنعت، اقتصاد و توليد هستند به اتفاق مي گويند که نرخ بانکي بالا است و تا اين کاهش پيدا نکند مشکلات واحدهاي توليدي و صنعتي نيز حل نخواهد شد.
استاندار فارس، در خصوص رتبه استان در بحث مصارف به منابع بانکها هم گفت: در اين زمينه رتبه استان طي سال هاي 94 و 95 با 2 پله ارتقا به جايگاه 27 رسيد و اگر بتوانيم يک رتبه ديگر را در سال 96 بهبود بخشيم و به رتبه 26برسيم بسيار خوب است.
مهندس افشاني، تلاش همه استان ها را در جهت استفاده حداکثري از منابع سيستم بانکي دانست و افزود: در بحث اجراي طرح ارتقاء توان توليد با توجه به همکاري و مشارکت خوب بانک هاي استان، تاکنون 633 ميليارد تومان پرداختي داشته ايم که بيانگر رشد 122 درصدي نسبت به سهم اوليه استان که 517 ميليارد تومان بود است.
وي ادامه داد: در بحث شرکت هاي دانش بنيان نيز در سال 94 در کل استان تنها 36 شرکت داشتيم اما امروز تعداد شرکت هاي دانش بنيان مورد تاييد معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در فارس به 93 شرکت رسيده و تعداد زيادي هم به دنبال گرفتن تاييديه هستند.
استاندار فارس، ضمن تاکيد بر لزوم حمايت ويژه از شرکت هاي دانش بنيان گفت: مهترين شاخص توسعه يافتگي سطح تکنولوژي به کار رفته در صنعت است و صنعت زماني عامل توسعه مي شود که متکي بر دانش و به روز باشد.
وي، يکي از نيازهاي اصلي براي رونق توليد، صنعت، گردشگري ديگر فعاليت اقتصادي و اجتماعي را ايجاد زيرساخت خصوصا در حوزه حمل و نقل دانست و افزود: آزادراه شيراز- اصفهان که مهمترين پروژه عمراني کشور است در پنج سال گذشته حداکثر سالي پنج درصد پيشرفت داشته و تقريبا در حال تعطيل شدن بوده اما ميزان پيشرفت فيزيکي اين پروژه تنها در سال قبل به بيش از 30 درصد رسيد و امروز نيز به بيش از 55 درصد رسيده که اميدواريم تا پايان سال 97 آماده افتتاح شود.
افشاني ادامه داد: از ديگر پروژه هاي استان مي توان به پروژه بزرگراهي شيراز-قائميه بوشهر-اهواز اشاره کرد که پيمانکاران تمام قطعات آن مشخص شده است.
وي افزود: در حوزه فرودگاهي نيز دولت در اسفند سال گذشته 250 ميليارد تومان براي توسعه آن تصويب کرد و هم اينک نيز طرح توسعه در دست اجرا است.
استاندار فارس گفت: آب، انرژي و حمل و نقل از زيرساخت هاي اصلي توسعه هستند که در انرژي مشکلي نداريم، در حمل و نقل هم کارهاي خوبي در حال انجام است و در حوزه آب نيز با حضور رئيس جمهوري سد چشمه عاشق را در دل کوير افتتاح کرديم و تا پايان امسال سد هايقر فيروزآباد نيز آبگيري مي شود.
وي تصريح کرد: ما به فکر ايجاد زيرساخت هاي اساسي براي توسعه استان هستيم و بخش خصوصي هم بايد با اميدواري کار کند تا به موفقيت و پيشرفت برسد.
مهندس افشاني ادامه داد: در شرايط فعلي بايد با ايجاد اميد و نشاط در جهت رشد و تعالي کشور و استان گام برداريم و کساني که به گسترش ياس و نااميدي در جامعه دامن مي زنند نيز خيانت مي کنند.
وي گفت: کساني که تا يک نکته منفي مي بينند مي خواهند با عجله و شتاب بيان کنند اما کارهاي انجام شده را نمي بينند حتما هدفشان خدمت به مردم نيست.
در اين مراسم از توليدكنندگان و صنعتگران نمونه استان تجليل شد.





لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/5236/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق